F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Producenci przedstawiają propozycje zmian w silnikach

Producenci chcą, aby bieżące zasady dotyczące silników zostały bez większych zmian aż do 2013.
MDK, 20 pa?dziernika 2007, wyświetlenia: 2379<< | lista | T- | T+ | >>
Producenci samochodów, których silniki napędzają bolidy Formuły 1 przedstawili FIA pakiet zmian w specyfikacji silników, które miałyby obowiązywać w przyszłości i mają nadzieję, że organ zarządzający F1 zaakceptuje ich wprowadzenie.

Przedstawiciele BMW, Ferrari, Hondy, Mercedesa, Renault i Toyoty osiągnęli zgodę co do zasad dotyczących silników, które miałyby być stosowane od 2010 roku. Sądzą oni, że proponowane silniki spełniać będą wszystkie życzenia FIA odnośnie ochrony środowiska, ale jednocześnie pomogą zmniejszyć koszty ponoszone przez rywalizujące zespoły.

Zamiast wprowadzać całkiem nowe jednostki napędowe do roku 2011, producenci chcą, aby bieżące zasady dotyczące silników zostały bez większych zmian aż do roku 2013 w zamian za wprowadzenie Systemu Odzysku Energii Kinetycznej (KERS) i zastosowanie ograniczników przepływu paliwa w 2010 roku. Silniki miałyby być również używane przez cztery wyścigi. Szef BMW Motorsport Mario Theissen potwierdził, że dokument podpisany przez wszystkich producentów został przedstawiony FIA do zatwierdzenia. „Propozycje producentów przesłano do FIA w zeszłym tygodniu.” – powiedział. „Jak dotąd nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi”.

Luca Marmorini z Toyoty jest pełen nadziei, że przedstawione zmiany uczynią zadość życzeniom FIA. „To jest dobre, kompromisowe rozwiązanie.” – powiedział. „Pozwala osiągnąć wszystkie cele, jakie postawiła przed nami FIA: silnik przystosowany do przejechania czterech wyścigów powinien pomóc niezależnym zespołom i spowoduje obniżkę kosztów, co pozwoli pozostać Formule 1 na szczycie sportów motorowych. Wierzymy, że FIA zaakceptuje propozycje”.

Oprócz propozycji zasad dotyczących silników od 2010 roku, producenci zasugerowali ponadto, że już pod koniec sezonu 2009 zgodzą się na bardziej radykalne zmiany w przepisach, które mają obowiązywać od 2013 roku.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
BMW
Toyota
Przepisy
Theissen M.
Michael S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TobaccoBoy, 20.10.2007 11:01[!]
I co? Nadaj, ktoś jeszcze wspomina o NARZUCANIU BEZ ZGODY ZESPOŁÓW nowych przepisów, które "zabijają" "prawdziwą" F1?....

No i w końcu wyszło szydło z wora.

Najlepszym z tego pakietu propozycji jest ograniczenie przepływu paliwa, co może spowodować uwolnienie rozwoju silników, gdyż wtedy koncerny będą musiały tworzyć silniki, które z tej samej ilości paliwa wyssą więcej mocy, co ma przełożenie na idee FIA o zastosowaniu technologii F1 w cywilnych autach (a jak obecnie jest..)
pari79, 20.10.2007 12:07[!]
spokojnie z tym szydłem... Jak widać są w stanie pójść na duży kompromis by tyllko V8 pozostawić, czyli wprowadzanie nowych silników jakie proponował Max wcale nie było po ich myśli - najwidoczniej taniej jest wydłużyć żywotność i rozwijać znaną konstrukcję jak budować i eksperymentować na czymś kompletnie nowym (co w sumie jest oczywiste i nie rozumiem skąd u Mosleya pomysły z nowi jednostkami). Bridgestone też poszedł na rękę, albo na leniucha, bo w przyszłym sezonie konstrukcje opon pozostaną te same (znów odpada koszt poznawania czegoś nowego). Mi tylko ten KERS przeszkadza (nie pasuje mi on ani ideologicznie, ani ekonomicznie - ale to moje zdanie :P)... Silniki na 4 wyścigi... będzie dużo mieszania coś czuję z zawodnikami przesuwanymi w dół po kwalifikacjach, poniważ silnik padł (zbędny komplikator systemu moim zdaniem)... To jest F1 a nie Dakar
O2, 20.10.2007 12:21[!]
moze jeden silnik na caly sezon, albo lepiej jedno auto na 5 sezonow.
TobaccoBoy, 20.10.2007 12:43[!]
Bridgestone pozostawił te same mieszanki,bo to m.in jest idea OPONY KONTROLNEJ - jest o wiele mniej przyczepna od tego cholerstwa co było w 2005 czy 2006 i (co ważne dla zespołów) - tania (cena jest niska, stała i nie obejmuje dodatkowych kosztów rozwoju ogumienia).

KERS to coś co jest przyszłoscią tego sportu, jesli:
- ma się rozwijać (bo po zmianach w 2009 w regulaminie technicznym ograniczy się aero i drastycznie przyczepność), gdyż daje inżynierom nowe pole do popisu w rozwoju technologicznym
- jeśli ekologiczni mają dać sobie siana z bezustannym rzucaniem kłut pod nogi dla FIA i ich serii
- naprawdę da nam - "cywilom" profity, bo F1 to m.in poligon doświadczalny dla nowych technologii, a koncernom zależ na nich (jak zwiększenie wydajności z jednego litra paliwa czy odzyskiwanie energii)

Co do Maxa - chłopie to co w takim razie robi komisja ds rozwoju przy FIA złożona z bossów działów technicznych zespołów+Purnella? Max jedynie ustosunkowuje się do tego, ale obecnie to zespoły i delegaci FIA są odpowiedzialni za zmiany w przepisach - nie on (powtarzam to do lat, ale wielu ślepnie na widok moich słów i trwa w błogiej, niezobowiązującej do wielopoziomowego myślenia nieświadomości, w niektórych kręgach zwanej ignorancją albo głupotą). Świat taki proty nie jest. Nawet propozycje o V6 czy ograniczeniu aero (obecnie zespoły same pracują nad nowymi rozwiązaniami, które mają ułatwić wyprzedzanie, nie FIA; to to byli dyr. techniczni zespołów wymyślili, a potem w laboratoriach opracowali CDG, nie Mosley) wyszły od grup roboczych specjalistów, autorytetów w technologii F1

Jeśli zas chodzi o silniki to zespoły nie negują samej idei wymiany, ale chcą rozłożyć ją w czasie

Zresztą najlepiej o tym wypowiadał się Geoff Willis- obecnie (jakby to nie wyglądało w mediach) żaden zespół nie chce powrotu nie tyle do sytuacji sprzed 2003 (bo tego nie chce nikt), ale nawet sprzed 2007, bo to są oszczędności, które zespołom zwracają się z nawiązką
Hitokiri, 20.10.2007 13:54[!]
"Bridgestone pozostawił te same mieszanki,bo to m.in jest idea OPONY KONTROLNEJ - jest o wiele mniej przyczepna od tego cholerstwa co było w 2005 czy 2006" - a szkoda, w końcu chyba powinno nam zależeć na większej przyczepności mechanicznej?
"kłut" - :0 kłód chyba :)
TobaccoBoy, 20.10.2007 14:12[!]
Większa przycz. mechaniczna kosztem aerodynamicznej (od 2009). Mozna to osiągnąć poprzez zwiększenie wymiarów opon i zmniejszenie pakietu aero. Jeśli "przykleimy" bolidy do toru, to w zasadzie ograniczamy rolę zawodników....
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca