F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Tony Purnell popiera zamrożenie rozwoju silników

Pierwotnie zamrożenie miało trwać pięć lat i zostało wprowadzone w życie od sezonu 2007.
Marek Roczniak, 28 listopada 2007, wyświetlenia: 2127<< | lista | T- | T+ | >>
Konsultant techniczny FIA Tony Purnell, który przez pewien był czas szefem zespołu Jaguar Racing i nadzorował przejęcie go przez Red Bulla, wyraził swoje poparcie dla ogłoszonego w październiku przez ciało zarządzające sportem 10-letniego zamrożenia rozwoju silników w Formule Jeden.

Pierwotnie zamrożenie miało trwać pięć lat i zostało wprowadzone w życie od sezonu 2007. Purnell twierdzi, że już teraz pozwoliło to znacząco zmniejszyć wydatki, a przedłużenie zamrożenia na dodatkowe pięć lat przy jednoczesnym zaostrzeniu go nie tylko spowoduje zmniejszenie budżetów na silniki o połowę, ale także zachęci producentów do opracowywania technologii bardziej przyjaznych środowisku.

„Niektórzy producenci mieli grupy projektowe wydające wielkie sumy pieniędzy na tak mało znaczące obszary, jak pompy wodne i rury wydechowe, czyli rzeczy wokół silnika, które można było rozwijać.” – powiedział Purnell w wydawanej przez FIA publikacji Automotive. „Zastanowiliśmy się więc nad tą kwestią i doszliśmy do wniosku, że jedynym sposobem na powstrzymanie tego jest zakazanie wprowadzania jakichkolwiek zmian. Zamrozić silniki, zamrozić także peryferia, a wszystko to na długi czas, aby utrzymanie działu odpowiedzialnego za rozwój silników nie miało sensu. To może się wydawać brutalne, jednak przynosi efekty”.

Purnell spodziewa się też, że przy bardzo ograniczonym rozwoju silników producenci będą mieli więcej czasu i środków na rozwój eko-technologii, jak choćby Systemu Odzysku Energii Kinetycznej (KERS), który ma zostać wprowadzony w 2009 roku. „Otworzenie tego obszaru już teraz może spowodować, że Formuła Jeden znacząco wpłynie na ten ważny aspekt samochodowej technologii przyszłości. KERS jest czymś, co opinia publiczna może bardzo łatwo zrozumieć. Wyzwanie technologiczne jest ogromne i będzie bardzo mało ograniczeń z nim związanych. Jest to jeden z najbardziej nieograniczonych obszarów rozwojowych w F1 od ostatnich 15 lat”.

„Jeśli pomyśleć o środowisku naturalnym, F1 może być doskonałym środkiem przekazu. Istnieje intensywne zainteresowanie sportem, a większość fanów to maniacy motoryzacji, więc jeśli zobaczą, że F1 staje się bardziej ekologiczna i jeśli będą postrzegali odzyskiwanie energii kinetycznej jako ultranowoczesną, pociągającą wręcz technologię, spowoduje to zmianę ich podejścia. Sądzimy, że możemy wnieść w to znaczący wkład.” – dodał Purnell. Trwające dekadę zamrożenie rozwoju silników zacznie obowiązywać z początkiem sezonu 2008.

Źródło: Formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
patgaw, 28.11.2007 16:28[!]
no dziwne ze czlowiek zwiazany z fia ich popiera ;x
dajcie kogos modrego to prawde powie
mutu, 28.11.2007 16:32[!]
„Zamrozić silniki, zamrozić także peryferia, a wszystko to na długi czas, aby utrzymanie działu odpowiedzialnego za rozwój silników nie miało sensu. To może się wydawać brutalne, jednak przynosi efekty”

Ten cytat pokazuje, że gościowi zalezy na większej kasie ( dla tych którzy już jej dużo dostają) , i chce żeby było więcej osób bezrobotnych.
sobczak, 28.11.2007 17:08[!]
„Niektórzy producenci mieli grupy projektowe wydające wielkie sumy pieniędzy na tak mało znaczące obszary, jak pompy wodne i rury wydechowe, czyli rzeczy wokół silnika, które można było rozwijać.”
ale to było bez sensu i dlatego można poprzeć ich decyzje
adams, 28.11.2007 17:13[!]
myślę,że powinni przerzucić się na konie z zaprzęgiem i po wyścigach kosić kosą zboże.To jest uwstecznianie.
kamil-8716, 28.11.2007 17:38[!]
najlepiej niech beda takie same samochody dla kazdego i do tego zamrozenie ich na 30 lat wtedy bedzie git ( wladze F1 to polglowki)
ewreteyrytu, 28.11.2007 17:39[!]
„Jeśli pomyśleć o środowisku naturalnym, F1 może być doskonałym środkiem przekazu. Istnieje intensywne zainteresowanie sportem, a większość fanów to maniacy motoryzacji, więc jeśli zobaczą, że F1 staje się bardziej ekologiczna i jeśli będą postrzegali odzyskiwanie energii kinetycznej jako ultranowoczesną, pociągającą wręcz technologię, spowoduje to zmianę ich podejścia. Sądzimy, że możemy wnieść w to znaczący wkład.”Jakoś mnie to nie pociąga,poza tym F1 i ekologia się wzajemnie wykluczają
kamil-8716, 28.11.2007 17:41[!]
i do tego ich wizja bolidu na rok 2009 pewnei kazdy to widzial wyglada jak wrak z lat 90 przez takich ludzi F1 przestaje byc sportem o najwyrzeszej technologi
Ad@m, 28.11.2007 18:28[!]
Muszę przyznać że ciekawie by było gdyby zaczęli się bawić silnikami napędzanymi wodorem :P może na początku nie były by to rakiety, ale władze FIA byłyby zadowolone bo ekologicznie a rozwój by szedł pełną parą :P:) ale to tylko takie rozmyślania .. :)
rannt, 28.11.2007 18:36[!]
popieram Ad@m zamiast bawić się w jakieś bzdurne zakazy, lepiej zrobić duży odwrót od paliw kopalnych i niech F1 pokażę jaka jest ultraszybko i ultra-mega-nowoczesna przy użyciu czegoś w stylu sfermetowanych buraczków. Pytanie: czy jak jest zamrożenie na 10 lat, to przez te 10 lat nie może w F1 być silnika bez homologacji z np 2008 roku? A jeśli taka Toyota i dajmy na to Renault się wycofa, a Mercedes wpadnie w tarapaty finansowe, a Honda sprzeda zespół koncernowi muzycznemu - to w 2018 wszystkie zespoły będą musiały używać silników Ferrari, BMW albo...? Jeszcze trochę i zostanie jeden dostawca.
Adanciu, 28.11.2007 18:57[!]
ograniczenie kosztów?! przecież firmy wiedzą w co sie pakują ktoś nie ma kasy to do widzenia. zawrożenie prac powoduje brak rozwoju technologicznego. Lepiej by juz było gdyby był przepis , że kazdy po jakims czasie powiedzmy 5 lat musiał by mies alternatywne paliwo np. wodór
TimOOv, 28.11.2007 19:47[!]
ten pan zamrozi silniki zamrozi środki na kontach zespołów wszystko zamrozi.... :P
B4ndit, 28.11.2007 19:51[!]
rozumiem, ze Wy wszyscy Wielcy Eksperci, jestescie madrzejsi od specjalistow FIA i wszystkich zespolow startujacych w F1? No jesli tak nie uwazacie, to jedyna inna opcja jest, ze FIA dazy tylko do tego aby zabic ten sport. Tak samo Bernie Ecleston, jego jedynym zamiarem jest, zeby F1 zbankrutowalo? Bo innej opcji chyba nie ma? Albo oni chca zle dla F1, albo chca dobrze ale sa idiotami... no pozostaje jeszcze opcja, ze chca dobrze dla F1 (to wkoncu ich pieniadze) i sa ekspertami w swoich dziedzinach, ale ta opcje przeciez odrzucacie...
jędruś, 28.11.2007 20:26[!]
Gość gada mądrze. Lepiej inwestować w nowe technilogie niż ciągle udoskonalać stare. Silniki obecnie są dość dobre i to jest lepsze rozwiązanie niż zmniejszenie ich mocy co proponowały zespoły.
Benetonczyk, 29.11.2007 10:31[!]
Niewiem skąd oni sie urwali. O jakiej ekologii mówią?? Jesli chodzi o degradacje srodowiska to F1 w stosunku do koncernów naftowych czy korporacji chemiczych to pestka.
Dla mnie o wiele bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem było by zawieszenie rozwoju elementów aerodynamicznych ale co ja moge wiedziec w koncu to oni są ekspertami.
melex, 29.11.2007 10:52[!]
durne, durne i jeszcze raz durne!
ekoterroryści ze swoją kampanią naprawdę nieźle w główkach namotali tym pajacom.
zamiast dążyć do uatrakcyjnienia widowiska (szybkość i wyprzedzanie), oni bawią się w jakieś EKO-bzdury (ekonomia i ekologia). komu to potrzebne?
deZZember, 29.11.2007 11:53[!]
Poza wyjątkami - dawno nie czytałem takich bzdurnych komentarzy!!! Część wynika z niewiedzy, inne z niezrozumienia tematu, a być może kilka z wrodzonej głupoty.

Załóżcie populistyczną partię "F1 na wstecznym".
mielony, 29.11.2007 21:54[!]
Ktoś mi wytłumaczy, w jaki sposób przerzucenie środków z rozwoju silników na jakieś bliżej nieokreślone technologie "proekologiczne" ma wpłynąć na poprawę konkurencyjności bolidów F1? Czyżby wieksza przychylność "ekologów" była wartością samą w sobie?
Cytat: "Zamrozić silniki, zamrozić także peryferia, a wszystko to na długi czas, aby utrzymanie działu odpowiedzialnego za rozwój silników nie miało sensu. To może się wydawać brutalne, jednak przynosi efekty" Jakie!? Konkrety! Ten pan ma uczulenie na "pompy wodne i rury wydechowe"?

Najgorsze jest co innego. Bolid to silnik, skrzynia, cała mechanika i hydraulia, aero, elektronika itd. Gorsze osiągi spowodowane niedopracowaniem jednego z tych elementów mogą być po części rekompensowane lepszym zaprojektowaniu innego. Tymczasem zamrożenie przychodzi w pewnym momencie, być może niekorzystnym z punktu widzenia dopracowania silnika. Czyli na 5, a teraz na 10 lat niektóre zespoły "wmoczyły". Bez szans na znaczącą poprawę w kolejnych sezonach. Nie ma to jak odebrać nadzieję na sukces i nam na może ciekawsze widowisko. Karty rozdane... Co z tego, że będą mieli dobre pomysły - wprowadzić ich nie wolno... Do tego jeszcze to fatalne ujednolicenie ECU.
To ja się pytam dlaczego nie zamrożenie przedniego skrzydła? Tak się martwi o koszty zespołów - tunele aero tanie nie są. Aero z F1 ma niewielkie zastosowanie w cywilnych wozach, technologie stosowane do silników i układy sterowania owszem.
Już sprawiedliwsze byłoby postawienie sprawy wprost: wybranie jednego silnika np. Ferrari (niekoniecznie tegoroczny), dać rok czasu zespołom na dopasowanie się do niego i od 2009 przez 5 lat wszyscy jeżdżą na nim.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca