Porsche to by było super! Audi też ok, choć dziwnie by to brzmiało, np. Sebastian Vettel w Audi F1.
PS - nie wiedziałem, że Porsche to takie kozaki, żeby całego Volkswagena wykupywać. Myślałem, że to jednak nieduża firma, jak Ferrari lub Lamborghini, tyle że jeszcze niezależna.
coś sie szykuje, co ? zobaczymy może w sezonie 2009
Rannt, nie bluznij pod adresem Ferrari i Lambo porownujac te firmy do takiej masowki jaka jest Porsche ;)
mnie tak samo mocno zaskoczylo Porsche :o Z czego oni maja tyle kasy, zeby kupowac tyle akcji Volkswagena... Nie moge uwierzyc ze tylko z sprzedazy samochodow Porsche. Porsche jeszcze cos produkuje?
Porsche to firma która zarabia najwięcej na pojedynczym egzemplarzu auta (w procentach) spośród wszystkich producentów na świecie. To doskonały przykład małego, elastycznego przedsiębiorstwa, które maksymalizuje zysk ekonomiczny, a nie skalę produkcji. A co do Lamborghini to przecież należy ono w 100% do VW Group, także DarkArt- Twoja uwaga jest chyba nie na miejscu;)
Czechoslowak tu raczej chodzi o ilosc samochodow jakie rocznie sie produkuje, nie ma co porownywac ferrari i lambo do porsche.
Czechoslowak,, Porsche nie jest małą elastyczna firmą, a wielkim koncernem. Klepie masowo auta sportowe i fakt - zarabia na pojedynczym egzemplarz najwięcej jeśli chodzi o SERYJNĄ produkcje. Lambo klepie rocznie w swojej manufakturze w Santa Agata 350 samochodów, Ferrari w Maranello do 3500, podczas, gdy firma Ferdka Porsche robi masówkę liczona rocznie w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy.
Co do VW w F1 - coś przebąkali o wejściu w 2012 czy 2013, gdy sytuacja finansowa firmy sie ustabilizuje. Porsche zaś od wielu lat daje jasno do zrozumienia, iz nie zamierza topić kasy w F1 (nawet silniki jakie robili dla Maka w latach 80' były finansowane przez PM i TAG) - obecny zarząd (juz dekadę rządzący i nigdzie się niewybierający przy tak dobrych wynikach) zaś stawia na rentowność i serie typu GT i pucharowe (Niemcy płaca Berniemu rocznie za towarzyszenie ich superpucharu w ramach weekendu F1), które mają niewielkie potrzeby finansowe.
msr, 03.12.2007 16:51 | | |
rannt,
Audi na pewno nie wejdzie do F1,ponieważ wolą technologię bardziej przyziemne i mające szanse na zastosowanie w samochodach przeznaczonych do ruchu drogowego.
Porsche to moze i masowka ale za to robi najbardziej niezawodne auta sportowe. Włoskie bulwarowki nie maja podejscia w tej kwestii. Tylko jak to bedzie AUDI z silnikiem Porsche czy Porsche z silnikem AUDI.
TobaccoBoy- masz rację, ale co do terminologii to się z Tobą nie zgodzę, owszem Porsche produkuje kilkudziesięciokrotnie więcej niż Ferrari i Lambo razem wzięte, ale jak na motoryzacyjną gałąź przemysłu to są to wielkości w pełni uprawniające do nazwania ich małym elastycznym przedsiębiorstwem, poza tym: jedna główna fabryka w Zuffenhausen i outsourcing w Valmecie i bratysławskiej fabryce VW, działalność w niszy rynkowej, struktura właścicielska ( mimo że Porsche to spółka akcyjna, to wciąż głównym udziałowcem jest rodzina Porsche), słowem typowe małe przedsiębiorstwo (małe w kategoriach rynku na którym występuje).
A co do Ferrari i Lamborghini to nazwałbym je raczej manufakturami (chociaż ręcznie się tam samochodów nie produkuje)
|