F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Angaż Stucka powodem odżycia plotek o wejściu VW do F1

Od 1 stycznia 2008 roku Stuck będzie reprezentantem ds. motosportu Volkswagena.
Marek Roczniak, 3 grudnia 2007, wyświetlenia: 2374<< | lista | T- | T+ | >>
Słynny niemiecki kierowca wyścigowy Hans-Joachim Stuck postanowił zakończyć swoją wieloletnią współpracę z BMW i od 1 stycznia 2008 roku będzie już reprezentantem ds. motosportu jednego z największych na świecie producentów samochodów – Volkswagena. Decyzja ta doprowadziła do odżycia plotek o wejściu VW do F1.

Stuck ma na swoim koncie udział w 72 grand prix w latach 70. ubiegłego wieku i jest częstym gościem na padoku F1, występując jako komentator niemieckiej telewizji. Do niedawna pełnił również funkcję ambasadora BMW, jednak podczas wczorajszej imprezy BMW Motorsports Party pożegnał się oficjalnie z koncernem z Monachium.

W swojej nowej roli w VW 57-letni Niemiec będzie doradzał radzie nadzorczej tego koncernu w sprawach motosportu i pracował nad 'strategicznym rozwojem nowych możliwości w sportach motorowych dla Grupy Volkswagen'. To ostatnie stwierdzenie może sugerować, że Volkswagen rozważa wejście F1, zwłaszcza że ze swoją marką Audi wygrał już właściwie wszystko w wyścigach samochodów sportowych, co było tylko do wygrania.

Serwis Grandprix.com idzie jeszcze dalej i twierdzi, że w ewentualne plany związane z F1 może być także zaangażowany Ferdinand Piech – wnuk Ferdinanda Porsche, który był twórcą słynnego Volkswagena Garbusa. Firma Porsche od pewnego czasu wykupuje akcje Volkswagena i ma już ich 31 procent, a ostatnia decyzja Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości spowodowała, że land Dolnej Saksonii, posiadający tylko 20 procent akcji nie jest już uprzywilejowanym udziałowcem spółki. Porsche było zaangażowane w wyścigi F1 jako konstruktor bolidów w latach 1957-1964.

Źródło: F1-Live.com, GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
BMW
Stuck H.J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rannt, 03.12.2007 11:09[!]
Porsche to by było super! Audi też ok, choć dziwnie by to brzmiało, np. Sebastian Vettel w Audi F1.
PS - nie wiedziałem, że Porsche to takie kozaki, żeby całego Volkswagena wykupywać. Myślałem, że to jednak nieduża firma, jak Ferrari lub Lamborghini, tyle że jeszcze niezależna.
ICEman, 03.12.2007 11:48[!]
coś sie szykuje, co ? zobaczymy może w sezonie 2009
DarkArt, 03.12.2007 12:14[!]
Rannt, nie bluznij pod adresem Ferrari i Lambo porownujac te firmy do takiej masowki jaka jest Porsche ;)
B4ndit, 03.12.2007 13:07[!]
mnie tak samo mocno zaskoczylo Porsche :o Z czego oni maja tyle kasy, zeby kupowac tyle akcji Volkswagena... Nie moge uwierzyc ze tylko z sprzedazy samochodow Porsche. Porsche jeszcze cos produkuje?
Czechoslowak, 03.12.2007 13:42[!]
Porsche to firma która zarabia najwięcej na pojedynczym egzemplarzu auta (w procentach) spośród wszystkich producentów na świecie. To doskonały przykład małego, elastycznego przedsiębiorstwa, które maksymalizuje zysk ekonomiczny, a nie skalę produkcji. A co do Lamborghini to przecież należy ono w 100% do VW Group, także DarkArt- Twoja uwaga jest chyba nie na miejscu;)
Morgul, 03.12.2007 14:28[!]
Czechoslowak tu raczej chodzi o ilosc samochodow jakie rocznie sie produkuje, nie ma co porownywac ferrari i lambo do porsche.
TobaccoBoy, 03.12.2007 14:31[!]
Czechoslowak,, Porsche nie jest małą elastyczna firmą, a wielkim koncernem. Klepie masowo auta sportowe i fakt - zarabia na pojedynczym egzemplarz najwięcej jeśli chodzi o SERYJNĄ produkcje. Lambo klepie rocznie w swojej manufakturze w Santa Agata 350 samochodów, Ferrari w Maranello do 3500, podczas, gdy firma Ferdka Porsche robi masówkę liczona rocznie w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy.

Co do VW w F1 - coś przebąkali o wejściu w 2012 czy 2013, gdy sytuacja finansowa firmy sie ustabilizuje. Porsche zaś od wielu lat daje jasno do zrozumienia, iz nie zamierza topić kasy w F1 (nawet silniki jakie robili dla Maka w latach 80' były finansowane przez PM i TAG) - obecny zarząd (juz dekadę rządzący i nigdzie się niewybierający przy tak dobrych wynikach) zaś stawia na rentowność i serie typu GT i pucharowe (Niemcy płaca Berniemu rocznie za towarzyszenie ich superpucharu w ramach weekendu F1), które mają niewielkie potrzeby finansowe.
msr, 03.12.2007 16:51[!]
rannt,
Audi na pewno nie wejdzie do F1,ponieważ wolą technologię bardziej przyziemne i mające szanse na zastosowanie w samochodach przeznaczonych do ruchu drogowego.
Phaedra, 03.12.2007 21:27[!]
Porsche to moze i masowka ale za to robi najbardziej niezawodne auta sportowe. Włoskie bulwarowki nie maja podejscia w tej kwestii. Tylko jak to bedzie AUDI z silnikiem Porsche czy Porsche z silnikem AUDI.
Czechoslowak, 04.12.2007 07:49[!]
TobaccoBoy- masz rację, ale co do terminologii to się z Tobą nie zgodzę, owszem Porsche produkuje kilkudziesięciokrotnie więcej niż Ferrari i Lambo razem wzięte, ale jak na motoryzacyjną gałąź przemysłu to są to wielkości w pełni uprawniające do nazwania ich małym elastycznym przedsiębiorstwem, poza tym: jedna główna fabryka w Zuffenhausen i outsourcing w Valmecie i bratysławskiej fabryce VW, działalność w niszy rynkowej, struktura właścicielska ( mimo że Porsche to spółka akcyjna, to wciąż głównym udziałowcem jest rodzina Porsche), słowem typowe małe przedsiębiorstwo (małe w kategoriach rynku na którym występuje).
A co do Ferrari i Lamborghini to nazwałbym je raczej manufakturami (chociaż ręcznie się tam samochodów nie produkuje)
gnt3c, 04.12.2007 21:44[!]
dla tych co starają się sobie to wyobrazić :D:
http://fc04.devia..._Print_by_ev_one.jpg

wg mnie wygląda imponująco...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca