|
|
|
|
|
|
Button bardzo zadowolony ze slicków |
Rossiter twierdzi tymczasem, że przy zmniejszonym docisku w 2009 nie będzie już tak ciekawie. |
|
•Marek Roczniak, 5 grudnia 2007, wyświetlenia: 2168 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Jenson Button był jednym z kilku kierowców, którzy mieli okazję wypróbować wczoraj na torze Jerez gładkie opony firmy Bridgestone. Kierowca Hondy uzyskał drugi czas dnia i po zakończeniu testów stwierdził, że jazda na nich to 'czysta przyjemność'.
Button, podobnie jak i najszybszy we wtorek Nick Heidfeld (BMW Sauber) swoje najlepsze czasy ustanowili z obecnym poziomem aerodynamicznej siły dociskowej, przy którym jazda bolidem F1 na slickach jest szybsza i zarazem bardziej przewidywalna. „To była niezła zabawa.” – powiedział Button portalowi autosport.com po pierwszym przejeździe na gładkich oponach.
„To był pierwszy raz, kiedy poprowadziłem bolid F1 na slickach i jazda była bardziej przewidywalna. Znacznie łatwiej jest wyczuć, gdzie pojedzie samochód. Ostatni raz na slickach jechałem chyba w F3 i dzisiaj sprawiło mi to wielką przyjemność. Oczywiście to dopiero początek pracy rozwojowej z tymi oponami, ale wywarły na mnie dobre wrażenie. Razem musimy jeszcze wykonać sporo pracy nad przepisami na sezon 2009, ale to było dobre”.
Ewentualny powrót gładkich opon do wyścigów Formuły 1 w 2009 roku miałby nastąpić jednak wraz ze znaczną redukcją docisku i w takiej konfiguracji jeździł wczoraj kierowca testowy Super Aguri – James Rossiter. Jego zdaniem nawet na slickach jazda ze zmniejszonym dociskiem jest bardzo trudna, ale przyznał też, że na rowkowanych jest jeszcze gorzej.
„Próbowałem jazdy z symulowanym poziomem docisku na sezon 2009 na rowkowanych oponach i było okropnie.” – powiedział Rossiter. „Później jednak założyłem slicki i było lepiej. Na slickach jest lepiej w szybkich zakrętach i być może da się jechać bliżej innych samochodów z przodu, ale myślę, że traci się trochę w wolnych zakrętach. To nadal wstępna faza rozwoju, więc zobaczymy co z tego wyjdzie, ale muszę powiedzieć, że jazda była dosyć trudna”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|