F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Button bardzo zadowolony ze slicków

Rossiter twierdzi tymczasem, że przy zmniejszonym docisku w 2009 nie będzie już tak ciekawie.
Marek Roczniak, 5 grudnia 2007, wyświetlenia: 2168<< | lista | T- | T+ | >>
Jenson Button był jednym z kilku kierowców, którzy mieli okazję wypróbować wczoraj na torze Jerez gładkie opony firmy Bridgestone. Kierowca Hondy uzyskał drugi czas dnia i po zakończeniu testów stwierdził, że jazda na nich to 'czysta przyjemność'.

Button, podobnie jak i najszybszy we wtorek Nick Heidfeld (BMW Sauber) swoje najlepsze czasy ustanowili z obecnym poziomem aerodynamicznej siły dociskowej, przy którym jazda bolidem F1 na slickach jest szybsza i zarazem bardziej przewidywalna. „To była niezła zabawa.” – powiedział Button portalowi autosport.com po pierwszym przejeździe na gładkich oponach.

„To był pierwszy raz, kiedy poprowadziłem bolid F1 na slickach i jazda była bardziej przewidywalna. Znacznie łatwiej jest wyczuć, gdzie pojedzie samochód. Ostatni raz na slickach jechałem chyba w F3 i dzisiaj sprawiło mi to wielką przyjemność. Oczywiście to dopiero początek pracy rozwojowej z tymi oponami, ale wywarły na mnie dobre wrażenie. Razem musimy jeszcze wykonać sporo pracy nad przepisami na sezon 2009, ale to było dobre”.

Ewentualny powrót gładkich opon do wyścigów Formuły 1 w 2009 roku miałby nastąpić jednak wraz ze znaczną redukcją docisku i w takiej konfiguracji jeździł wczoraj kierowca testowy Super AguriJames Rossiter. Jego zdaniem nawet na slickach jazda ze zmniejszonym dociskiem jest bardzo trudna, ale przyznał też, że na rowkowanych jest jeszcze gorzej.

„Próbowałem jazdy z symulowanym poziomem docisku na sezon 2009 na rowkowanych oponach i było okropnie.” – powiedział Rossiter. „Później jednak założyłem slicki i było lepiej. Na slickach jest lepiej w szybkich zakrętach i być może da się jechać bliżej innych samochodów z przodu, ale myślę, że traci się trochę w wolnych zakrętach. To nadal wstępna faza rozwoju, więc zobaczymy co z tego wyjdzie, ale muszę powiedzieć, że jazda była dosyć trudna”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.01.2024  Button rozbawiony nową nazwą zespołu z Faenzy
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
04.05.2023  Button: Hamilton nie zamierza odchodzić z F1
03.03.2023  Norris: Nie żałuję przedłużenia kontraktu z McLarenem
01.11.2022  Button: Mam wątpliwości, czy Ricciardo zdoła wrócić w sezonie 2024
Tagi:
Button J.
Bridgestone
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Martol, 05.12.2007 14:05[!]
FIA moim zdaniem powinna zastanowic sie czy czasami na wolniejszych torach np Monte Carlo czy Hungaroring nie wprowadzic zamiast twardej lub miekkiej mieszanki mozliwosc zmiany jednego kompletu na slicki :). Bylo by jakies urozmaicenie a bolid zupelnie inaczej by sie prezentowal i wyscigi zyskaly by na atrakcyjnosci :)
rannt, 05.12.2007 20:47[!]
dobry pomysł!
aPiS, 06.12.2007 11:30[!]
Tyle tylko, że wszyscy by startowali na slickach i ciągnęli ile się da. A jak pod koniec tor będzie już maksymalnie nagumowany, to na ostatnie kółka zakładaliby rowkowane gumy. Choć z drugiej strony sprawdziło by się pewnie prawo Murphy'ego i na tych torach podczas wyścigu by lało jak z cebra. :)
robson11, 06.12.2007 12:27[!]
Martol --> jestem za!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca