F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bolid Force India VJM01 zadebiutował na torze

Samochód ten jest zmodyfikowaną wersją zeszłorocznego Spykera F8-VIIB.
Marek Roczniak, 25 lutego 2008, wyświetlenia: 4897<< | lista | T- | T+ | >>
Dziś na hiszpańskim torze Catalunya rozpoczęła się ostatnia seria przedsezonowych testów, podczas których światło dzienne miały ujrzeć ostateczne wersje bolidów Force India i Super Aguri na sezon 2008. Oba zespoły przywiozły swoje nowe bolidy do Barcelony, ale póki co drzwi garaży Super Aguri są zamknięte, jako że sytuacja finansowa japońskiej stajni nie została dotąd wyjaśniona. Tymczasem Force India VJM01 jeździ już po torze.

Nazwa tego samochodu – jak się okazuje – nie pochodzi tylko od imienia i nazwiska jednego z nowych właścicieli stajni z Silverstone, a są to pierwsze listery imion wszystkich trzech właścicieli, którymi są Vijay Mallya oraz Jan i Michiel Mol. VJM01 jest zmodyfikowaną wersją zeszłorocznego Spykera F8-VIIB, który zadebiutował w drugiej połowie sezonu 2007 i stanowił wyraźny krok naprzód w stosunku do F8-VII zarówno pod względem mechanicznym, jak i aerodynamicznym.

Szef techniczny Mike Gascoyne wyjaśnia, że tegoroczny model jest ewolucją tego projektu: „Samochód na sezon 2008 jest oparty na specyfikacji B auta, które wprowadziliśmy do użytku pod koniec zeszłego sezonu. Zachowaliśmy podwozie na kolejny rok, ale samochód, który wystartuje w Grand Prix Australii będzie miał liczne usprawnienia mechaniczne i aerodynamiczne. Będziemy je testować w tym tygodniu przed pierwszym wyścigiem”.

„Pod względem aerodynamicznym samochód został poddany gruntownej modernizacji. Jako że oba nasze tunele aerodynamiczne w Brackley i we Włoszech działają już na pełny gwizdek, byliśmy w stanie dokonać znacznych postępów w departamencie odpowiedzialnym za aerodynamikę, tak więc niemal każdy detal z pakietu aero został poprawiony. Jednakże samochód, którego użyjemy w Australii stanowi zaledwie początek nieustającego cyklu poprawy wydajności aerodynamicznej. Będzie on miał miejsce w trakcie całego sezonu”.

Mechaniczna strona samochodu i podwozie także zostały zmodyfikowane. Zmiany objęły tylne zawieszenie, skrzynię biegów (przepisy na sezon 2008 stanowią, że musi ona wytrzymać cztery wyścigi bez wymiany) i chłodzenie, z czym wiązała się także konieczność zmodyfikowania instalacji silnika. Teraz układ chłodzenia jest lżejszy, bardziej zwarty i zarazem bardziej wydajny. Zespół ma już za sobą testy wytrzymałościowe nowych części mechanicznych i jest spokojny o niezawodność VJM01. W tym tygodniu skupi się więc głównie na testowaniu części aerodynamicznych, aby poznać charakterystykę całego pakietu aero przed pierwszym wyścigiem.

„Przez zimę solidnie pracowaliśmy z nowymi kierowcami i z pewnością pokazaliśmy nowy poziom konkurencyjności, co powinno nam ułatwić posuwanie się naprzód. Sporo pracy zostało także wykonanej za kulisami i powinniśmy dysponować w Australii bardzo niezawodnym samochodem, który zwłaszcza w kilku pierwszych wyścigach sezonu powinien umożliwić nam wykorzystywanie nadarzających się okazji. Ubiegły rok był bardzo frustrujący, ale teraz jesteśmy w położeniu, że możemy iść naprzód, dysponując znacznie bardziej konkurencyjną podstawą. Z pewnością przekonacie się, że z nowymi usprawnieniami powinniśmy móc dość szybko włączyć się do walki z zespołami ze środka stawki.” – dodał Gascoyne.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: ForceIndiaF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.07.2023  Nie żyje Robert Fernley
20.05.2020  Perez: Problemy finansowe Force India były jasne od pierwszego dnia
04.12.2018  Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji
04.12.2018  Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze
03.12.2018  Szafnauer: Racing Point to tymczasowa nazwa
Tagi:
Force India
Gascoyne M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
melex, 25.02.2008 11:26[!]
Oby! (Ale nie chce się wierzyć...)
DonGemolo, 25.02.2008 11:29[!]
Świetnie!
Życzę Wam tego z całego serca.
Walcie Toyotę! :) Niech Jarno zobaczy, gdzie obecnie znajduje się jego konkurencyjność. ;-)
jędruś, 25.02.2008 11:57[!]
Jak na teraz to są w duże lepszej sytuacji niż w tamtym roku . Mają już ustabilizowaną sytuację finansową , większy budżet , dużo lepszych kierowców i konkretny plan co dalej .

VJM01 jak na razie nie jest rewolucją , ale powoli będą go rozwijać i może w końcu sezonu będą najlepsi z trio - Honda, Super Agurii ( jeśli ci wystartują ) i Force India na czele .
michael85, 25.02.2008 12:09[!]
Szczerze to mnie śmieszy ten cały zespół... ciekawe ile z tej technologii powstaje w indiach :D Mam nadzieję że Super Aguri będzie lepsze jeśli wystartuje!

P.S
Zdjęcia piękne te z Schumacherem w Ferrari :)))))
Phaedra, 25.02.2008 12:26[!]
Lubie Mike i tą kolejną ewolucje Jordana.
patgaw, 25.02.2008 12:39[!]
borowczykowi bedzie brakowalo czerwonej latarni, mam nadzieje ze super aguri nie przejmie tej roli i bedzie walka.
Lord Paweł, 25.02.2008 12:45[!]
a kiedy wyniki z tych testów ?
TimOOv, 25.02.2008 13:00[!]
są na forum
ogórki nie wyjadą z boksów podczas tych testów
rafaello85, 25.02.2008 13:08[!]
Ciekawe jak w praktyce będzie się sprawował ten bolid. Mam nadzieję, że Force India będzie regularnie objeżdżał Super Aquri:)
Neron, 25.02.2008 13:17[!]
o ile Super Aguri w Ogole wystartuje :/
McLuke, 25.02.2008 16:36[!]
A mnie już śmieszy fakt, że od przez 3 rok z rzędu będzie używany właściwie ten sam model Jordana. Tak wiem, że sa zmiany pod względem techniczym i aerodynamicznym, ale jakby nie spojrzeć to VJM01 jest "ewolucja" Jordana EJ15...
A Super Ogórki to już w ogóle śmiech na sali... Nie testowali wozu ani razu, wiec po co im startowac teraz w GP tak właściwie??!! Liczyłem, że cos będzie z tego zespołu, bo po ostatnim sezonie zapowiadało sie na naprawdę niezłe wyniki :D Szkoda tych problemów finansowych-oby to jak najszybciej rozwiązali ;)
ToshibaUser, 25.02.2008 16:51[!]
@McLuke
Właściwie masz rację VJM01 to w istocie wciąż EJ15 ...
W sumie lepiej wyjdą na " starym" bolidzie na początku , niż mieli by wpompować kupę kasy w nowy rewolucyjny bolid i wyjść na tym jak Honda , czyli dalej stali by w tym samym miejscu , a kupa kasy w plecy ;)
mutu, 25.02.2008 18:46[!]
No, zobaczyny, czy Force india będzie się stopniowo poprawiać. Ja osobiście mam taką nadzieję :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca