F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Theissen chwali manewr wyprzedzania Heidfelda z Malezji

"Rzadko się zdarza, aby kierowca za jednym razem poradził sobie z dwoma konkurentami".
BMW Sauber, 28 marca 2008, wyświetlenia: 5798<< | lista | T- | T+ | >>
W Malezji Nick Heidfeld kolejny raz udowodnił, że jest kierowcą wyścigowym z krwi i kości. Chociaż powszechnie uważa się, że wyprzedzanie w Formule 1 jest niezwykle trudne, Nick poradził sobie za jednym zamachem z dwoma rywalami.

Do manewru doszło na piątym okrążeniu wyścigu o Grand Prix Malezji. Fernando Alonso (Renault) przez kilka poprzednich okrążeń nie potrafił sobie poradzić z Davidem Coulthardem (Red Bull).

Nick jechał swoim BMW Sauberem F1.08 tuż za tą parą, obserwując i czekając na swoją szansę. Przy wejściu w Zakręt 14 Coulthard popełnił błąd i kierowca BMW Sauber F1 Team przy wyjeździe na długą prostą znalazł się w jego tunelu aerodynamicznym.

„Początkowo nie byłem pewien, za którym z nich jechać – ale w końcu zdecydowałem się na Coultharda.” – wspomina Nick. „Nie miałem za dużo miejsca po lewej stronie, ale na szczęście Coulthard przesunął się w prawo, w stronę Alonso. Dzięki temu miałem wystarczająco dużo miejsca po wewnętrznej”. W ostatnim zakręcie Niemiec zdołał wyprzedzić Alonso oraz Coultharda.

Wyprzedzanie Nicka było lepsze niż podobnie widowiskowy manewr, do którego doszło w 2000 r. w Grand Prix Belgii na torze Spa. Wtedy naciskanym kierowcą, tak jak Coulthard w Malezji, był Ricardo Zonta. Brazylijczyka wyprzedzili dwaj rywale, a przy okazji Mika Hakkinen znalazł się przed Michaelem Schumacherem. Wyprzedzenie dwóch przeciwników to rzadki wyczyn w Formule 1 – udało się to Nickowi.

„Bez wątpienia był to najlepszy manewr wyprzedzania w wyścigu.” – pochwalił Nicka Mario Theissen, szef BMW Motorsport. „Rzadko się zdarza, aby kierowca za jednym razem poradził sobie z dwoma konkurentami. To był bezbłędny manewr. Bardzo wcześnie zszedł do wewnętrznej przed zakrętem, nie spóźnił hamowania i potem zakręt należał już do niego”.

Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.04.2020  Theissen: Eksodus producentów z F1 jak w 2008 roku jest możliwy
06.07.2011  Marquardt obiecuje, że nie będzie wielkich zmian w programach BMW
24.11.2010  Theissen ustąpi w 2011 roku ze stanowiska szefa BMW Motorsport
22.11.2010  Theissen: BMW nie zamierza wracać do Formuły 1
22.11.2010  Mieszkańcy rodzinnego miasta Vettela powitali mistrza świata
Tagi:
Heidfeld N.
BMW
Theissen M.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Rocket, 28.03.2008 15:52[!]
A Ricardo Zonta nie był przypadkiem dublowany? Zresztą to nie on był chyba naciskany, tylko Schumi był naciskany przez Hakkinena. Źle mówię?
oligator, 28.03.2008 17:02[!]
Heidfeld mial farta, bo jadac za dwoma bolidami mial aerodynamicznie duzy 'tunel' i dzieki temu nadpredkosc. Potem Coultard go puscil (moze bojac sie powtorki rozrywki z Australii z Massa) i tym samym przyblokowal Alonso ktory byl na dobrej drodze wyprzedzenia od zewnetrznej...
raafal, 28.03.2008 17:26[!]
Trzeba oddać Nickowi sprawiedliwość, że ten manewr był naprawdę dobry. W 100% wykorzystał swoją szansę.
Pussik, 28.03.2008 17:58[!]
Alonso tez się wykazał sprytem w tym manewrze... wpierw spie.. troszke bo mógł stracić pozycję, ale poświęcił ostatni zakręt pokonując go nadzwyczaj oryginalnie by skupić się na szybszym wyjściu aniżlei Coulthard.
ToshibaUser, 28.03.2008 18:12[!]
Hmmm
...to nie niemieckie gazety tylko oficjalne materiały promocyjne BMW .
Więc nie dziwi , że tak jest to opisane . Standardowa gadka : najlepszy , najszybszy , najdoskonalszy , zdefiniowany na nowo dla nonkonformistów itd itp ;) he he he he he he he
Piotrek987, 28.03.2008 18:36[!]
Nick miał szczescie i tyle...
hauzer, 28.03.2008 21:10[!]
a kto pochwalil roberta za manewr wyprzedzenia w brazylii ubieglego roku kiedy wyprzedzil heidfelda i rosberga na 1 -szym zakrecie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
marrcus, 28.03.2008 23:06[!]
w brazylii to żadna rewelacja była, jeden drugiego prawie zepchnał na trawe, a prostej nie był zaraz za nimi. Mi sie podobał manewr Montoyi z kanady jak łyknął na trzeciego, na prostej Ralfa i jeszcze kogoś.
Łysy, 29.03.2008 02:43[!]
coulthard zablokował alonso po zewnetrznej i tyle, haidfeld wyprzedzał szkota a reszta sie sama zrobiła, podobna sytuacja była w brazylii w 2007(kubica wyprzedził rosberga i haidfelda) i na poczatku wyscigu w malezjii 2008 gdzie glock przyblokował niemca.
takze nie ma co niemcowi robic honorów ze taki z niego zawadiaka... bo to prawie ze zwykły manewr wyprzedzania.
Czechoslowak, 29.03.2008 08:27[!]
Odnoszę wrażenie jakbym był na meczu piłkarskiej III ligi- jakkolwiek pięknie by zawodnik gości nie zagrał to słyszy gwizdy, buczenie i wyzwiska. Ja rozumiem, że wielu "kibiców" Roberta traktuje Heidfelda jako śmiertelnego wroga, ale doprawdy, nie zniżajcie się do poziomu stadionowych kiboli!! Heidfeld bezsprzecznie wykonał najpiękniejszy manewr w całym wyścigu, a kto wie czy manewr ten nie będzie uznany za jeden z efektowniejszych w całym sezonie. Piszecie o farcie, być może Heidfeld miał trochę szczęścia, ale w niczym nie umniejsza to jego dokonania. Dlatego apeluję: doceńcie klasę kierowcy, a jeżeli tego nie potraficie to chociaż się nie wypowiadajcie!
Olo, 29.03.2008 10:27[!]
Nie leży mi na sercu krytyka Nick’a, jednak ten manewr tylko wyglądał emocjonująco.
Coulthard popełnił błąd przy wyjściu na prostą (oto fizyczny dowód korzyści zniesienia TC, nie tylko piruety Massy), dzięki czemu Alonso i Hedfield mogli już na początku prostej usiąść mu na ogon. Wystarczy przyglądnąć się zapisowi z kamery on-board zainstalowanej u Hadfielda i widać tam że na wyjściu z zakrętu obaj mieli sporo większą prędkość od Coultharda. Pamiętać trzeba iż jak największa prędkość na wyjściu z tego wirażu jest najważniejsza przy tak długiej prostej (zwłaszcza gdy ma się za plecami przeciwnika). Myślę że i Alonso musiał nieco zwolnić wyjście z zakrętu by móc pojechać bardziej po wewnętrznej linii (nie optymalnej) i ustawić się do ataku. Dalej Alonso zaatakował po prawej, Coulthard skupił się na nim i otworzył tym samym furtkę dla Hadfielda.
Cała sztuka Nicka polegała na tym że wybrał lewą stronę do ataku… a dalej pozostało już cisnąć w podłogę. Było to widowiskowe i za to całej trójce chwała. Jednak bez trudu można wyliczyć sporo o wiele bardziej ambitnych manewrów wyprzedzania z jednego poprzedniego sezonu.
Nie zapominajmy jednak że dobry PR i podgrzewanie atmosfery wśród widzów (czytaj – klientów reklamy, czytaj – sponsorów) to ważna sprawa i temu ma służyć taka wypowiedź.
twardy, 29.03.2008 14:25[!]
rafaello85, 30.03.2008 12:03[!]
Heidfeld rzeczywiście ładnie to zrobił, ale w ostatnich latach było jeszcze kilka takich sytuacji:
GP Brazylii 2007 - Kubica na końcu prostej startowej wyprzedza Heidfelda i Rosberga
GP Australii 2008 - Alonso za jednym zamachem wyprzedza Raikkonena i Kovalainena
GP Belgii 2000 - Hakkinen dubluje Zontę i jednocześnie wyprzedza Schumachera.

W moim odczuciu, z tych wszystkich sytuacji, ABSOLUTNYM nr 1 jest sytuacja z toru SPA. Mika w sposób genialny to rozegrał, przyznał to nawet Michael Schumacher. Tamten manewr był j
ednym z najlepszych jakie widziałem/.
al_bundy_tm, 30.03.2008 19:08[!]
Zobaczcie sobie jeszcze ten manewr: polecam caly filmik, ale chodzi mi o sytuacje z 1 m 46 s

http://www.youtub...&feature=related

A swoja droga moze ten manwer Nicka faktycznie nie jest najlepszy, ale na pewno kazdemu z Was moge sie zalozyc w tym momecie przypomniala sie Belgia :P Mnie tak :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca