|
|
|
|
|
|
Massa może zachować silnik z Malezji na GP Bahrajnu |
Włoska stajnia zamierza użyć w Bahrajnie nowe części aerodynamiczne do bolidu F2008. |
|
•Marek Roczniak, 31 marca 2008, wyświetlenia: 4921 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zespół Ferrari zasugerował, że może nie zdecydować się na wymianę silnika w bolidzie Felipe Massy przed Grand Prix Bahrajnu, nawet jeśli może to uczynić bez kary, jako że Brazylijczyk nie dojechał do mety w Malezji.
Massa przejechał połowę dystansu wyścigu na torze Sepang, mając zamontowany nowy silnik po awarii w Australii, a więc jego jednostka napędowa powinna bez trudu wytrzymać kolejne GP.
„Będziemy mieli baczne oko na niezawodność, zwłaszcza jeśli chodzi o silnik.” – powiedział dyrektor techniczny Aldo Costa. „Od tej strony nasz plan jest taki, że prawdopodobnie pozwolimy pojechać Massie z tym samym silnikiem, z jakiego korzystał w Malezji, choć możemy go wymienić, ponieważ nie ukończył tamtego wyścigu”.
Włoska stajnia zamierza użyć w Bahrajnie nowe części aerodynamiczne do bolidu F2008 po tym, jak przeszły one pomyślne testy w linii prostej na włoskim torze Vairano w ubiegłym tygodniu. „Nasz plan na ten rok zakłada nieustające wprowadzanie usprawnień w trakcie całego sezonu.” – kontynuuje Costa. „Chcemy poprawiać pakiet krok po kroku, wprowadzając zmiany niemal na każdy wyścig i w Bahrajnie będziemy mieli kilka nowych części aero”.
Costa nie uważa jednak, aby testy na torze Sakhir w lutym miały zapewnić Ferrari specjalną przewagę, jeśli chodzi o ogólne osiągi w trakcie najbliższego weekendu. „W sporcie tak konkurencyjnym jak Formuła Jeden, jakakolwiek przewaga wypracowana w czasie naszego zimowego wypadu do Zatoki wyparuje z końcem piątkowych treningów, kiedy to pozostałe zespoły będą już szybkie, mając dane ze startów tutaj w poprzednich latach”.
„Prawdziwa korzyść z testów na torze Sakhir w czasie zimy jest taka, że choć temperatury na początku roku były o około 10 stopni Celsjusza niższe od tych, jakich możemy spodziewać się w ten weekend, to jednak miejsce to zapewniło nam bardzo stabilne warunki, ze stałymi temperaturami otoczenia i toru. Ta stabilność jest zawsze bardzo cennym towarem, kiedy rozwija się nowy samochód”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|