F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Villeneuve zainteresowany startami w serii Masters

Firma Delta Motorsport zamierza ożywić tę serię, prawdopodobnie pod nazwą F1 Masters.
Mariusz Karolak, 29 kwietnia 2008, wyświetlenia: 2153<< | lista | T- | T+ | >>
Jacques Villeneuve planuje wziąć udział w odnowionej edycji formuły Grand Prix Masters, której start planowany jest w dalszej części tego roku. Kanadyjczyk jest Mistrzem Świata Formuły 1 za rok 1997, a ostatnio ścigał się gościnnie w Speedcar Series w Azji.

GP Masters została zainaugurowana w roku 2005 i trwała jeszcze przez następny rok. Startowali w niej wówczas tacy znamienici kierowcy jak Nigel Mansell i Emerson Fittipaldi. Oficjalnie w zeszłym roku seria została zlikwidowana, ale producent samochodów do tych wyścigów, firma Delta Motorsport, zamierza ją ożywić, prawdopodobnie pod nazwą F1 Masters.

Villeneuve to pierwszy kierowca, który dał wyraźny sygnał, że jest zainteresowany ściganiem się w niej. Kierowca ten ma też nadzieję, że limit minimum 45 lat, jeśli tylko zostanie obniżony, spowoduje większe zainteresowanie tą serią wśród byłych kierowców wyczynowych. Tym samym przyczyni się to do rozwoju samej serii.

„Formuła GP Masters to wspaniały pomysł i jeśli będzie prowadzona odpowiednio, może stać się czymś wielkim. Będzie dobrze, jeśli pojawią się w niej nieco młodsi kierowcy, chociażby ja. W ten sposób emerytowani kierowcy nie siedzieliby bezczynnie, nie staliby się 'zardzewiali'.” – powiedział Villeneuve magazynowi Autosport.

„Oglądałem jeden z pierwszych wyścigów w telewizji i sądzę, że byłoby fajnie, gdybym mógł rywalizować z facetami pokroju Nigela Mansella. Jeśli to się odrodzi, to chcę naprawdę być tego częścią. Jeśli z jakichś powodów nie będę mógł tego zrobić, to mam chociaż nadzieję, że nadal będę mógł oglądać te wyścigi. Wierzę bardzo w powodzenie tego pomysłu”.

Kanadyjczyk ma też pomysł, jak uatrakcyjnić serię, wprowadzając balast w celu wyrównania szans: „Im młodszy kierowca, tym więcej kilogramów balastu musiałby wozić ze sobą”. Stosowane uprzednio nadwozia formuły GP Masters będą nadal używane, choć przejdą face lifting i będą napędzane nowy silnikiem, prawdopodobnie turboładowanym o mocy 600 koni mechanicznych. Delta ma sprawnych 15 samochodów, a szef firmy Simon Dowson sądzi, że nowa wersja auta będzie gotowa na lipiec. Trwają też negocjacje z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Dowson chce pozyskać dla serii nie tylko pieniądze, ale i większe zainteresowanie mediów. Planowanych jest pięć wyścigów w okresie zimowym.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.05.2022  Villeneuve: Kariera Ricciardo w McLarenie dobiega końca
28.04.2022  Villeneuve: Hamilton może odejść z F1 przed końcem sezonu
11.04.2022  Villeneuve: Stroll zrozumiał, że Formuła 1 to coś więcej niż pieniądze
20.03.2022  Villeneuve: Sainz jest moim faworytem do tegorocznego tytułu
18.10.2021  Villeneuve: Hamilton popełnił zbyt wiele błędów
Tagi:
Villeneuve J.
Grand Prix Masters

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kelox, 29.04.2008 11:22[!]
Miał być Nascar, potem zakręcił się koło Speed Car, były ploty o DTM, teraz GP Masters no i jeszcze Le Mans. Nikt zbyt szczególnie się nie pali by go zatrudnić. Może jednak powinien zająć się bawieniem dzieci...
marcinp, 29.04.2008 11:26[!]
@Kelox szczera prawda :) Ten Pan obija się od serii do serii może powinien zająć się dziećmi muzyką i przyrodą w Kanadzie
falda3, 29.04.2008 13:28[!]
Pragnę nadmienić że z muzyką też mu nie wyszło;)
im9ulse, 29.04.2008 13:39[!]
no ja naprzyklad ze lzami w oczach czytam takie newsy...
Kelox, 29.04.2008 14:14[!]
Niestety, zmarnował swoja karierę. Najpierw chybiona decyzja z BAR, nie wykorzystanie szansy w Renault, a potem w BMW/Sauber. Był mistrzem F1 i Indy, a obecnie jest jak dziewczynka z zapałkami...
Witek, 29.04.2008 16:18[!]
Jego kariera to żenada! Zanosiło się na coś solidnego, może nawet na kilka mistrzostw świata- ale chyba za bardzo zapachniały mu w 1999 roku pieniążki BAT! Potem- jak już Kelox wspomniał miał kilka okazji na zabłyśnięcie- a wyszło tragicznie! Do dziś pamiętam w miarę szybkiego Saubera C25- w Australii '05 dzięki szczęśliwym okolicznościom startował z 4 miejsca- a wyścig ukończył na 13 miejscu, będąc lepszym tylko o 0,2 sekundy, niż debiutant w Jordanie- Narain Karthikeyan!!! Potem było już tylko gorzej...!
jędruś, 29.04.2008 16:45[!]
Villeneuve spadł na dno i dalej się w nim babra . W NASCAR był i co ??? Już go nie ma .
Zrobił w miarę udany epizod w Speedcar Series . W tym roku jeszcze start i Le Mans i szansę na zwycięstwo .
Po co on się pcha do GP Masters ??? Przecież Speedcar Series w której startował już w tej chwilii stanowi dla nich ogromną konkurencje ,a poprzednia edycja nie wyszła zbyt dobrze . Z resztą chłop mógł iść do DTM . Jego wybór .
villy, 29.04.2008 19:26[!]
Właściwie Villeneuve popełnił błąd życia w 2000 roku, kiedy widząc postęp wielki w stosunku do poprzedniego sezonu BAR-u postanowił przedłużyć kontrakt na 3 sezony, choć wtedy chciał go prawie cała F1 łącznie z Mclarenem i to doprowadziło do jego upadku. W 2001 roku wprawdzie jeszcze nie schodził poniżej wysokiego poziomu to o tyle coś zaczęło się psuć już w sezonie 2002 choć miał jeszcze przebłyski jak pamiętne Gp Austrii 2002, czy niezły wyścig na Imoli. Silverstone czy Indianapolis już czegoś brakowało- czemu? Myślę że odpowiedź to David Richards,, który od początku nie widział go w zespole, czyżby popsuła się atfosmera? Czyżby Button sezon później dostawał lepszy bolid? Tego nie wiemy napewno. Przygoda jego z BAR-em skończyła się po Gp USA 2003, gdzie popełnione zostały błędy w taktyce. W tej sytuacji prawie roczny urlop nie mógł mieć dobrych skutków, choć i tak chyba sobie lepiej radził w Renault niż jego poprzednik od paru wyścigów Jarno Trulli. W kolejnym sezonie nie potrafił się przebudzić nie licząc pojedynczych wyjątków. W 2006 roku chyba zrozumiał że może się po sezonie skończyć jego przygoda z F1 i zaczął powoli wracać do formy zaczął w miarę regularnie punktować, walczyć o pozycję w niemal każdym wyścigu, wydawało się że uratuje się w F1. Jednak pan Mario Theissen nigdy go nie widział w swoim zespole i szukał pretekstu do wyrzucenia. Nie zapomnę nigdy gp USA kiedy awaria pozbawiła go 5. a być może nawet 4. miejsca nawet mi nie przyszło mi do głowy że to ostatni znakomity jego występ w F1. O wszystkim zadecydowały katastrofalne sesje kwalifikacyjne we Francji i w Niemczech i fatalny wyścig w tym ostatnim.
michal2111, 29.04.2008 20:27[!]
Kelox, jędruś, Witek w 100% procentach się zgadzam.
Miał wszystko w Williamsie, a potem zmarnował sobie karierę w BAR. Niech już Jacques odejdzie z motorsportu, bo i tak już nic nie osiągnie.
villy, 29.04.2008 22:53[!]
To tak po krótce jak wyglądały ostatnie jego sezony w F1, bo niektórzy rozpoczęli ten temat. Szkoda go napewno nie miał mniejszego talentu od wielkich aktualnie F1. Długo nie mogłem uwierzyć że to koniec. Jedyne co teraz mogę to podziękować za wiele wspaniałych chwil w F1 i Indy Car. A to jak objechał Schumachera w 1997 roku to było genialne tylko że tak to powiem jemu się "opłacał ten manewr w Jerez" bo pomimo że to Jacques był ofiarą, to Michael kończył karierę w chwale.

Ale się rozpisałem, już kończę.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca