|
|
|
|
|
|
FR2.0: Kuba Giermaziak trzeci i piąty w kwalifikacjach |
Druga runda FR2.0 NEC stanowi część obchodów 60-lecia istnienia toru Zandvoort. |
|
•Marek Roczniak, 31 maja 2008, wyświetlenia: 2639 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dziś na Circuit Park Zandvoort odbyły się kwalifikacje poprzedzające wyścigi drugiej rundy Formuły Renault 2.0 Northern European Cup. W zawodach tych, które stanowią część obchodów 60-lecia istnienia toru Zandvoort biorą udział dwaj młodzi kierowcy z Polski – Kuba Giermaziak i Mateusz Adamski.
W piątek, podczas 40-minutowego treningu szybszy z nich okazał się Mateusz, uzyskując czwarty czas ze stratą 0,3 sekundy do najszybszego Valtteriego Bottasa (1:40,123), podczas gdy Kuba uplasował się na szóstej pozycji. W treningu wzięło udział 26 kierowców, przy czym dwóch nie sklasyfikowano ze względu na wadliwie działające transpondery.
W sobotę przed południem rozegrano 20-minutowe kwalifikacje do pierwszego z dwóch jutrzejszych wyścigów. Najszybszy czas ponownie uzyskał Bottas, poprawiając swój wynik z treningu o ponad sekundę. Jeszcze bardziej poprawił się Giermaziak i z czasem gorszym tylko o 0,159 od lidera serii uplasował się za Tobiasem Hegewaldem na trzeciej pozycji, co jest jego największym osiągnięciem w FR 2.0. Tymczasem Adamski pojechał nieco wolniej niż podczas treningu i musiał zadowolić się 15 miejscem.
W drugie sesji kwalifikacyjnej dominacja Bottasa także nie została przełamana. Fin znowu poprawił się o ponad sekundę, pokonując tym razem Hegewalda o ponad 0,3 sekundy. Drugi rząd startowy do drugiego wyścigu wywalczyli Antonio Felix da Costa i Johan Jokinen, a na piątej pozycji uplasował się Giermaziak, który stracił tym razem ponad pół sekundy do zdobywcy pole position. Poprawił się natomiast drugi z Polaków – Adamski, kwalifikując się do drugiego wyścigu na dziesiątej pozycji (+1,3s).
Pierwszy wyścig zostanie rozegrany jutro rano o godzinie 10:40, a drugi późnym popołudniem o godzinie 16:35. Wyniki będzie można śledzić na bieżąco na oficjalnej stronie Circuit Park Zandvoort.
•Wyniki kwalifikacji do pierwszego wyścigu | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Valtteri Bottas | | 1:38,896 | | 4 |
2. | Tobias Hegewald | | 1:39,038 | +0,142 | 4 |
3. | Kuba Giermaziak | | 1:39,055 | +0,159 | 5 |
4. | Antonio Felix da Costa | | 1:39,205 | +0,309 | 5 |
5. | Johan Jokinen | | 1:39,226 | +0,330 | 5 |
6. | Nicky Catsburg | | 1:39,436 | +0,540 | 6 |
7. | Maximilian Wissel | | 1:39,464 | +0,568 | 5 |
8. | Vinicius Samarone | | 1:39,492 | +0,596 | 7 |
9. | Kelvin Snoeks | | 1:39,608 | +0,712 | 6 |
10. | Stef Dusseldorp | | 1:39,836 | +0,940 | 6 |
15. | Mateusz Adamski | | 1:40,567 | +1,671 | 5 |
|
Wyniki kwalifikacji do drugiego wyścigu | |
1. | Valtteri Bottas | | 1:37,550 | | 4 |
2. | Tobias Hegewald | | 1:37,883 | +0,333 | 5 |
3. | Antonio Felix da Costa | | 1:38,077 | +0,527 | 6 |
4. | Johan Jokinen | | 1:38,131 | +0,581 | 5 |
5. | Kuba Giermaziak | | 1:38,202 | +0,652 | 5 |
6. | Stef Dusseldorp | | 1:38,340 | +0,790 | 7 |
7. | Nicky Catsburg | | 1:38,364 | +0,814 | 6 |
8. | Maximilian Wissel | | 1:38,561 | +1,011 | 6 |
9. | Vinicius Samarone | | 1:38,808 | +1,258 | 7 |
10. | Mateusz Adamski | | 1:38,859 | +1,309 | 7 |
| |
|
|
Kuba Giermaziak: „Jeśli chodzi o wolny trening, to mieliśmy tylko 40 minut i pogoda była delikatnie mówiąc zmienna. Trochę padało, trochę było sucho, więc w zasadzie mieliśmy tylko pięć dobrych okrążeń. Nastroje po treningu były dobre, bo szóste miejsce z małą stratą do trójki napawało optymizmem. Ustawienia auta się sprawdziły, więc było jednym słowem OK.
Dzisiaj 'czasówka' zaczynała się o 11:40. Przed wyjazdem na tor byłem trochę zdenerwowany, co myślę dobrze wpłynęło na wynik. Starałem się jak najbardziej skoncentrować. Nie rozmawiałem z nikim w zasadzie, nawet z rodzicami. Miałem tylko krótką pogawędkę z Valtterim Bottasem na temat samej jazdy. Dał mi pare wskazówek i z takim nastawieniem wsiadałem do auta.
Czekaliśmy tyle, żeby móc uzyskać cztery mierzone okrążenia. Wszystko było OK i wyjechałem na pierwsze szybkie okrążenie. Pierwszy sektor wypadł bardzo dobrze, ale w drugim pojawiła się żółta flaga, więc zwolniłem. Nie było sensu 'dusić', bo czas i tak byłby anulowany. Na drugim okrążeniu pierwszy zakręt pokonałem bardzo dobrze, drugi także, a w trzecim znów żółta flaga – tym razem Aho uderzył w ścianę. Byłem już delikatnie podenerwowany, jednak pojawiła sie czerwona flaga i organizatorzy zastopowali czas. Zostały cztery minuty do końca, więc czasu nie było wiele.
Po jakichś sześciu minutach przerwy na uprzątnięcie toru pojawiło sie zielone światło i wszyscy ruszyli jak do startu! W pit-lane był mały wyścig do pierwszego zakrętu. Wyjechałem za Bottasem i Hegewaldem. Bottas zaczał uciekać, a Hegewald nie wiedzieć czemu robił sobie bardzo dużą przestrzeń, więc nie zastanawiając się wiele wyprzedziłem go i pojechałem po dwa szybkie okrążenia. Pierwsze było w zasadzie na rozgrzanie opon, a drugie okazało sie szybkie, szczególnie że w zakręcie nr 3 był rozlany olej i nie mogliśmy pojechać na maksimum możliwości.
Trzecie miejsce było bardzo dobre, szczególnie z uwagi na ten cały stres, jaki miałem przed szybkimi okrążeniami. Druga sesja kwalifikacyjna poszła już odrobinę gorzej, jednak nie poniżej oczekiwań. Zrobiłem trzy błędy, które w sumie kosztowały mnie około 0,2-0,3 sekundy, jednak to moja wina i takie rzeczy mogą się zdarzyć. Podsumowując, jestem bardo zadowolony z wyników kwalifikacji. Pozwoli mi to nabrać trochę pewności siebie po nieudanym wyścigach w Spa”.
Źródło: Circuit-Zandvoort.nl, Autoklub.pl
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|