F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2000
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix Węgier

Marek Roczniak, 13 sierpnia 2000, wyświetlenia: 13525<< | lista | T- | T+ | >>
Mika Hakkinen odniósł trzecie zwycięstwo w tym sezonie. Sądząc z przewagi Michaela Schumachera nad innymi kierowcami w trakcie sesji kwalifikacyjnej, należało się spodziewać, że to on zdominuje wyścig i wygra go bez większych problemów. Jednak w tym przypadku często przytaczane przez kierowców powiedzenie, że kwalifikacja to jedno, a wyścig drugie sprawdziła się w stu procentach, gdyż w czasie wyścigu kierowcą nie do pobicia był właśnie Hakkinen. Co prawda Fin sporo zawdzięcza bardzo dobremu startowi, co zresztą przytrafiło mu się drugi raz z rzędu, jednak nawet sam Schumacher przyznał po wyścigu, że jeśli nie na starcie, to najprawdopodobniej podczas któregoś z postojów zostałby wyprzedzony przez Hakkinena, który z łatwością mógł jechać o sekundę szybciej na każdym okrążeniu.

Zwycięzca był łatwy do przewidzenia niemal od początku wyścigu, natomiast walka o drugą pozycję pomiędzy Michaelem Schumacherem i Davidem Coulthardem toczyła się do końca wyścigu, aczkolwiek tylko raz tak naprawdę Szkot zagroził Niemcowi. Przed pierwszą serią postojów Schumacher miał sporą przewagę nad Coulthardem i po postojach obaj kierowcy nadal znajdowali się w pewnej odległości od siebie. Jednak Szkotowi z nowymi oponami jechało się znacznie lepiej i w momencie nadejścia drugiej rundy postojów, obaj kierowcy jechali już blisko siebie. Właśnie w tym momencie Coulthard miał jedyną szansę na wyprzedzenie Niemca dzięki bardzo krótkiemu postojowi, jednak tuż przed nim miał kłopoty z wyprzedzaniem dublowanych kierowców i stracił zbyt dużo czasu, aby na tor wyjechać przed Schumacherem. Na czwartej pozycji wyścig ukończył Rubens Barrichello i wziąwszy pod uwagę fakt, iż nie jest to jego ulubiony tor, a także piątą pozycję startową, należy uznać to za stosunkowo dobry rezultat.

Ralf Schumacher po dosyć udanej sesji kwalifikacyjnej w wyścigu również spisywał się dosyć dobrze, jednak podczas pierwszego postoju w boksach stracił około trzy sekundy przez problemy z założeniem jednego z kół i wtedy spadł na piątą pozycję. Drugi kierowca z zespołu Williams, Jenson Button również wykonał solidną robotę i przez sporą część wyścigu znajdował się na siódmej pozycji, jednak pod koniec wyścigu zaczął mieć problemy z silnikiem i ostatecznie wyścig ukończył na dziewiątej pozycji.

Ostatni punkt w Grand Prix Węgier zdobył Heinz-Harald Frentzen i jest to rezultat w pełni odpowiadający aktualnej szybkości bolidów Jordan, gdyż Frentzen wyścig rozpoczął z szóstej pozycji. Jest to dopiero trzeci zarobek punktowy Niemca na 12 wyścigów odbytych w tym sezonie. Natomiast drugi kierowca z tej stajni, Jarno Trulli miał w tym wyścigu trochę trudniejsze zadanie, ponieważ wyścig rozpoczynał dopiero z 12 pozycji, jednak dzięki tylko jednemu postojowi w boksach pod koniec wyścigu znalazł się na ósmej pozycji, a następnie skorzystał z problemów Buttona i awansował na pozycję siódmą.

Eddie Irvine z zespołu Jaguar wyścig zamierzał ukończyć – podobnie zresztą jak i Frentzen – na swej pierwotnej pozycji startowej. Skorzystał jednak z problemów Fisichelli oraz Buttona i wyścig ukończył na pozycji ósmej. Johnny Herbert w wyścigu był raczej niewidoczny, a o swojej obecności dał znać dopiero w końcówce, wpadając w poślizg najpierw w trakcie pojedynku z Jacquesem Villeneuve'em, a następnie tuż przed Josem Verstappenem. Po tych zdarzeniach Brytyjczyk wycofał się z wyścigu ze względu na problemy z silnikiem.

Giancarlo Fisichella po wywalczeniu siódmej pozycji startowej, w wyścigu znajdował się na niej tylko przez 10 pierwszych okrążeń. Później zaczął mieć problemy z prowadzeniem bolidu, które w końcu doprowadziły do wycofania się z wyścigu. Jest to trzeci z rzędu nieukończony wyścig przez Włocha, a jeszcze trzy wyścigi temu był on jedynym kierowcą, który w każdym wyścigu tego sezonu dojeżdżał do mety.

Jacques Villeneuve nie dość, że wyścig rozpoczął z odległej, 16 pozycji, to jeszcze przed ukończeniem pierwszego okrążenia znalazł się na ostatniej pozycji, po kolizji z Pedrem de la Rosą i w tym momencie stało się jasne, że w tym wyścigu Kanadyjczyk nie zdobędzie żadnego punktu.

Po tym wyścigu pierwszy raz nastąpiła zmiana lidera klasyfikacji generalnej kierowców, którym od początku sezonu aż do teraz był Michael Schumacher. Sprawdziły się słowa Niemca, który twierdził, że jego głównym rywalem w tym sezonie jest Mika Hakkinen, aczkolwiek dopiero po tym wyścigu Fin ma więcej punktów od Davida Coultharda. Różnica pomiędzy tymi trzema kierowcami nie jest jednak duża i wszystko może się jeszcze zdarzyć. A jeśli chodzi o sam wyścig, to było w nim tyle pojedynków, ile zwykle bywa na torze Hungaroring – prawie nic. Najgorsze jest to, że nikt nie zamierza poprawić tego stanu rzeczy. Wręcz przeciwnie – w przyszłym sezonie zmieniony ma być gruntownie tor Hockenheim, na którym do tej pory możliwa było bliska jazda nawet na zakrętach i właśnie dzięki temu Rubens Barrichello miał szansę na wyprzedzenie tylu kierowców w Grand Prix Niemiec.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Hungaroring

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca