F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Gascoyne popiera ograniczenie testów w trakcie sezonu

Szef techniczny Force India chciałby też silniki wystarczające na więcej niż dwa wyścigi.
Marek Roczniak, 8 sierpnia 2008, wyświetlenia: 1954<< | lista | T- | T+ | >>
Szef techniczny Force IndiaMike Gascoyne uważa, że ograniczenie testów w trakcie sezonu i długowieczne silniki to najlepsze sposoby na wspomożenie niezależnych zespołów Formuły 1.

Prezydent FIA – Max Mosley wezwał ponownie do drastycznej redukcji kosztów, która ma nie tylko uczynić ten sport bardziej opłacalnym, ale i zabezpieczyć przyszłość niezależnych ekip. Co prawda producenci silników sceptycznie podchodzą do pomysłu dostarczania za darmo jednostek napędowych konsumenckim zespołom, jednak Gascoyne twierdzi, że są też inne możliwości wspierania małych stajni.

„Producenci rozumieją, że potrzebują niezależnych zespołów.” – powiedział Gascoyne. „W przeciwnym przypadku, jeśli byłoby tylko pięć fabrycznych zespołów ścigających się, nikt by na tym nie skorzystał. Myślę, że potrzebujemy takich przepisów, jak ograniczenie testów – nie powinniśmy w ogóle testować w trakcie sezonu – i długowiecznych silników. To zredukuje wydatki i nie wydaje mi się, aby ktokolwiek mógł się sprzeczać, że nie jest to słuszna droga”.

„Formuła Jeden musi kontrolować koszty, ale jak to dokładnie osiągnąć – tego nie wiem. Mamy dwu-wyścigowe silniki i być może powinniśmy to rozszerzyć na więcej – wszyscy byli dotychczas w stanie poradzić z tym sobie. Oczywiście F1 potrzebuje małych zespołów. W tej chwili sport ten jest bardzo konkurencyjny i regularnie kwalifikujemy się dobrze poniżej dwóch sekund straty do najlepszego czasu okrążenia, a robimy to przy budżecie w wysokości 120 milionów dolarów”.

„Nasuwa się więc pytanie, dlaczego niektóre zespoły wydają po 500 milionów? Można mieć ewidentnie konkurencyjną serię z samochodami, jakie produkujemy i nie oszukujmy się – trzy lub cztery lata temu bylibyśmy z tym samochodem w pierwszej połowie stawki. Nie mam pojęcia, jak to się dzieje, ale F1 powinna zadbać o to, że zespoły mogą rywalizować i kupować silniki oraz układy przeniesienia napędu za rozsądne pieniądze. Czy tak się stanie lub nie, kto to może wiedzieć?”

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.05.2012  Force India pragnie wywalczyć większe odszkodowanie od Aerolab
21.03.2012  Spór Force India z Aerolab rozstrzygnięty
12.01.2012  Gascoyne nie komentuje plotek dotyczących niepewnej przyszłości Trullego
16.12.2011  Przyszłoroczny bolid Caterhama przeszedł testy zderzeniowe FIA
19.09.2011  Team Lotus celuje w obiecującą końcówkę sezonu
Tagi:
Gascoyne M.
Force India

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kszyh2404, 08.08.2008 17:44[!]
mam podobne zdanie. co najmniej dwa razy mniej testow w trakcie sezonu niz jest to obecnie i silniki na co najmniej 4 weekendy wyscigowe.
Chłodny, 08.08.2008 18:44[!]
kszych2404 --> 4 wekendy? Dobre sobie... niektóre silniki licho 2 wytrzymują a ty chcesz 4, rozwój silników jest zamrożony a skoro koszty obcięte to silniki nie będą lepsze. Bez przesady.
niza, 08.08.2008 18:55[!]
żadnych testów w trakcie sezonu, hehe dobre dobre, ja sobie tego nie wyobrażam..
rafaello85, 08.08.2008 22:52[!]
Testy i tak zostały już drastycznie ograniczone, wystarczy sobie przypomnieć jak dużo testowano przed 2005r.

"Długowieczne silniki" jak to rozumieć? Ile zdaniem Mike'a powinny wytrzymać - 10, 15 GP? Tak właśnie rozumiem pojęcie "długowieczność".
michael85, 08.08.2008 23:10[!]
Zamiast wymyślać coraz to nowe głupoty niech lepiej pozbędą sie debilizmów jakimi są wszelkie podatki tzw. ekologiczne. To zwykły haracz który na głupocie ludzkiej pozwala zarobić grube miliony. Ocieplanie sie klimatu jest spowodowane przez większą aktywność słońca, a najwięcej do atmosfery CO2 emitują oceany a nie człowiek!
SAP, 09.08.2008 00:18[!]
michael85: Widzę, że wiedza o tym fakcie staje się coraz powszechniejsza co mnie niezmiernie cieszy.
MMM, 10.08.2008 00:20[!]
ja bym testów nei ograniczal, taka sytuacja: jest sobie uklad sił po 2 gp mclaren i ferrari , dalej bmw, dalej toyota coś tam renault, i dalej kilku słabeuszy, a testy pozwalają jednym sie udoskonalać i tym samym robi sie przetasowanie w stawce, jedni ida z biegem sezonu w góre inni w dól.. a tak to w kazdym wyscigu podobna kolejnosc, no chyba ze deszcz albo ktos tam wjkedzie naczerwonym swietle w kogoś tam :P pzdr
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca