F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Williams: Podejrzenia dotyczące silników są nieuzasadnione

"Niektóre silniki są po prostu lepsze od innych, ale takie jest życie".
Marek Roczniak, 8 sierpnia 2008, wyświetlenia: 3131<< | lista | T- | T+ | >>
Frank Williams twierdzi, że oskarżenia niektórych osób odnośnie nie do końca zgodnego z przepisami postępowania kilku producentów silników są nieuzasadnione. Szef ekipy RenaultFlavio Briatore rozpoczął dużą debatę w mediach na temat tego, że pomimo zamrożenia silników niektórzy producenci nadal rozwijają swoje jednostki napędowe.

„Renault trzymało się litery obecnych przepisów dotyczących zamrożenia silników i zostaliśmy załatwieni: inni tego nie zrobili i są daleko przed nami, podczas gdy my na tym cierpimy. To nie fair.” – powiedział Briatore włoskiej Gazzetta dello Sport.

Kierowca Renault – Fernando Alonso stwierdził, że gdy startował w ubiegłym roku w McLarenie, to w trakcie sezonu wprowadzonych zostało kilka ewolucji silnika Mercedesa. Panuje też opinia, że obecna jednostka napędowa Ferrari ma przewagę nad innymi silnikami, a dowodem na to, że Włosi pracują nad rozwojem i próbują wycisnąć lepsze osiągi może być ostatnia awaria silnika w bolidzie Felipe Massy w Grand Prix Węgier.

„To delikatny temat.” – przyznaje Frank Williams. „Krąży nawet taka historia, zasłyszana z drugiej czy nawet z trzeciej ręki, że jeden z kierowców Red Bulla wyskoczył ze swojego auta napędzanego silnikiem Renault i poprowadził siostrzany bolid z silnikiem Ferrari, po czym powiedział: 'o w mordę!' Prawdziwe czy nie prawdziwe – tego nie wiem i nie chcę też w ten sposób wskazywać palcem na Ferrari”.

„To działa na tej zasadzie, że tworzysz schemat silnika, kiedy użyjesz go pierwszy raz, wysyłasz i FIA zatrzymuje go u siebie. Potem, jeśli w połowie sezonu twoje pierścienie tłoków sprawiają ci kłopoty i wiele się już zepsuło, możesz zgłosić to, przedstawiając odpowiednie dowody i FIA pozwoli ci zmienić pierścienie tłoków, albo to lub tamto”.

„Myślę, że niektórzy ludzie są bardziej odważni niż inni, mówiąc 'to nie działa jak trzeba i muszę to zmienić'. Nikt nie oszukuje, ale niektórzy są lepsi w naginaniu zasad i wiedzą kiedy przestać, niż ludzie, którzy nigdy by nawet nie marzyli o próbie wyciśnięcia czegoś więcej. My nie mamy najmniejszych powodów do składania skargi. Niektóre silniki są po prostu lepsze od innych, ale takie jest życie”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2021  Zmarł Sir Frank Williams
25.12.2020  Sir Frank Williams opuścił szpital
15.12.2020  Sir Frank Williams trafił do szpitala
04.09.2020  R. Schumacher: Odejście rodziny Williams będzie najlepsze dla zespołu
04.09.2020  Russell: Odejście rodziny Williams jest smutnym momentem
Tagi:
Williams F.
Briatore F.
Ferrari
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pokwa, 08.08.2008 21:07[!]
wszyscy gadają na mclarena a ferrari pewnie tez nie święte
deZZember, 08.08.2008 21:40[!]
Pokwa - Williams wyraźnie nawiązuje do Ferrari, a nie McLarena.
Falarek, 08.08.2008 22:10[!]
Jeśli nawet Ferrari chciało by stosować takie praktyki to na pewno nie robili by tego w silnikach sprzedawanych do Toro Rosso więc ta historyjka którą mówi Frank jest wyssana z palca a w ogóle Red Bull jest i tak przed STR.
michael85, 08.08.2008 23:07[!]
Nikt z nas tak naprawdę nie wie co jest grane i czy to co mówi Flavio jest prawdziwe. Myślę że może to być zasłona dymna gdyż Renault nie potrafi nawiązać walki z SF. O ile dobrze pamiętam szef Renault nie jest wielkim fanem F1 i może dlatego Flavio próbuje się usprawiedliwić.
hide, 08.08.2008 23:34[!]
Jesli jest to prawda to bardzo mnie to smuci. Napewno czesc prawdy w tym jest. Ferrari jest teamem, ktoremu zawsze kibicowalem jednak wiem, ze uczestnictwo we wszystkich wyscigach GP pomaga im w zalatwianiu spraw tak jak oni sobie to zaplanuja. Druga sila F1 oczywsice jest McLaren, ktory rowniez dobrze sobie zawsze bedzie poczynal jesli chodzi o wspolny jezyk z cialem zarzadzajacym (Mosley). Niestety traca na tym inne teamy.Coz polityka zawsze byla i bedzie najwazniejsza w F1. Oczywiscie wszystko za zamknietymi drzwiami.A mowia, ze pieniadze to nie wszystko.
sneer, 08.08.2008 23:48[!]
Jasne. Ferrari oszukuje i właśnie dlatego w ramach kary boskkiej ich silniki są najbardziej awaryjne w tym sezonie...
rafaello85, 09.08.2008 10:09[!]
Widać przepisy nie są w 100% doprecyzowane i na pewno są "furtki", które pozwalają w jakimś tam stopniu kombinować przy jednostkach napędowych. Założe się, że każdy jeden producent szuka możliwości ulepszenia swoich silników pomimo homologacji.
Phaedra, 09.08.2008 10:56[!]
Za mało zależy od kierowcy dla tego uwidaczniają sie drobne różnice w mocach silników. Senna w 93 roku miał silnik
o 80 KM słabszy od Williamsow ale nadrabiał umiejetnościami. Oczywiście nie bawiła Go ta sytuacja ale różnica 30 KM była już nie zauważalna a dzisiaj 15 KM rożnicy i wielki lament.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca