F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari podejrzewa taką samą awarię silnika jak na Węgrzech

Zespół z Maranello poinformował, że przyczyną awarii był ponownie problem z korbowodem.
Marek Roczniak, 26 sierpnia 2008, wyświetlenia: 4307<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Ferrari po przeprowadzeniu wstępnej analizy silnika 056 V8 z bolidu Kimiego Raikkonena, który "eksplodował" podczas wyścigu Walencji stwierdził, że podobnie jak w przypadku Felipe Massy na Węgrzech, przyczyną awarii był problem z korbowodem.

Obecnie przeprowadzane są bardziej szczegółowe badania, które mają wyjaśnić, co dokładnie doprowadziło do uszkodzenia korbowodu, nawet jeśli już w tym momencie wiele wskazuje na to, że był to bardzo podobny problem do tego, jaki wyeliminował Massę z Grand Prix Węgier trzy okrążenia przed metą.

Włoski zespół ujawnił też, że już przed Grand Prix Europy obawiał się o silnik w bolidzie Raikkonena: „Inżynierowie zdawali sobie sprawę z potencjalnego ryzyka, jakie ogólnie wiązało się z silnikiem 056 w samochodzie Kimiego, dla którego był to drugi wyścig z rzędu, jako że korbowody pochodziły z tej samej partii, co ten użyty w silniku Felipe.” – czytamy w oświadczeniu.

„Wymiana silnika w samochodzie Kimiego zmusiłaby Fina do startu z dość odległej pozycji na torze, na którym wyprzedzanie wydawało się być prawie niemożliwe, co pokazuje tylko, że nie wystarczy sprowadzić Formułę 1 na tor uliczny w fantastycznej lokalizacji, aby stworzyć spektakularne ściganie”. Raikkonen wykorzystał już jedną możliwość wymiany silnika bez kary w trakcie sezonu po tym, jak w GP Francji uszkodzeniu uległ układ wydechowy w jego Ferrari.

Jak pisaliśmy w jednej z wcześniejszych wiadomości, stajnia z Maranello już dzisiaj rozpoczęła testy na torze Monza, wykorzystując w ten sposób drugi z czterech "jokerów", czyli dodatkowych dni testowych w tym roku, na które zezwala porozumienie o testach w Formule 1. Jutro do Ferrari dołączą pozostałe zespoły F1.

Źródło: Ferrari.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
Tagi:
Ferrari
Raikkonen K.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rafaello85, 26.08.2008 15:35[!]
mikolajpoznan---> gdzie widziałeś skrót "ZTCW"??
Jeśli kierowca przejedzie 95% dystansu to zostaje sklasyfikowany. W taki sposób Kimi zdobył punkt w Australii, tam odpadł chyba na 5-6 okrążeń przed metą. Pierwotnie sklasyfikowano go na dziewiątej pozycji, ale zdyskwalifikowano Barrichella i takim sposobem Raikkonen wskoczył do punktowanej czołówki.

Corte---> ale jeśli silnik Massy ma zamontowany ten wadliwy korbowód? Znowu istnieje ryzyko, że Felipe nie dojedzie do mety.
Corte, 26.08.2008 15:40[!]
No i właśnie to jest cały problem. Chociaż Ferrari mówiło, że w silniku Massy to już raczej nie nastąpi. Możemy tylko narazie gdybać...
sneer, 26.08.2008 15:41[!]
ZTCW - Z Tego Co Wiem
mikolajpoznan, 26.08.2008 15:43[!]
jest to wszytsko zagmatwane,ale SUPER ciekawe.Chciałbym trochę wiedzy zdobyć dot. regulaminu:-)
mkpol, 26.08.2008 16:00[!]
No cóż podali że są pewni co do niezawodności w walencji silnika Felipe o silniku kimasa nic nie mówili :-).

Ale jęsli to rzeczywiście korbowód znowu to mają gruby problem
michal5, 26.08.2008 16:06[!]
corte >przed gp europy massie wymienili ten element co nawalił w gp wegier
a pisze w artykule ze zespół już przed Grand Prix Europy obawiał się o silnik w bolidzie Raikkonena tylko a nie massy to chyba massa po gp wegier miał nowy korbowod z innej parti
andy, 26.08.2008 16:26[!]
czy korbowód to nie element silnika, który nie może byc modyfikowany? Zdaje sie że tylko osprzęt silnika można modyfikować a reszta jest zamrożona. a jakby nie patrzeć to korbowód to nie osprzęt silnika. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.
michal5, 26.08.2008 16:33[!]
gnt3c, 26.08.2008 18:11[!]
hehe...na stronie ferrari jest link do pobrania Flash Playera we flashu :D ... szkoda tylko, że zobaczy go tylko ten, co ma już Flash Playera zainstalowanego :D ... jeśli takie rzeczy robią to się nie ma co dziwić, że nie potrafią zdecydować kiedy wypuścić MAS z boksu, albo kiedy poświęcić kilka miejsc na starcie, a mieć nowy silnik dla RAI...
mkpol, 26.08.2008 19:24[!]
andy nie ma mowy o jakiejkolwiek modyfikacji korbowodu. Jego zniszczenie musiało być spowodowane wadą materiałową. Inaczej poszedłby nie jeden ale 8 sztuk. Ponieważ wszyscy walczą o kilogramy elementy mają najmniejsze możliwe wymiary i jakikolwiek błąd choćby pęcherzyk powietrza wewnątrz, albo źle dobrana, albo przeprowadzona obróbka cieplna, która zmieniła zakładane właściwości wytrzymałościowe może spowodować jego zniszczenie.
rmn, 27.08.2008 01:08[!]
tych korbowodów chyba się nie odlewa tylko frezuje?
pmerlon, 27.08.2008 09:06[!]
@rmn. Niezłe pojęcie tematu. Żeby coś przefrezować to musisz mieć to odlane plus dodatkowe procesy (cieplne, plastyczne, skrawanie).PZDR
Korbowód? Więc co? wyszedł bokiem przez blok? nieźle. Ruina z silnika po takim zdarzeniu.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca