F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły starają się o zachowanie wakacyjnej przerwy

"Prowadzone powinny być dalsze dyskusje, mające na celu optymalizację kalendarza".
Konrad Házi, 26 sierpnia 2008, wyświetlenia: 2172<< | lista | T- | T+ | >>
Menedżerowie zespołów Formuły Jeden zostali ostatnio poproszeni przez szefów o znalezienie możliwości wprowadzenia zmian w przyszłorocznym kalendarzu wyścigów, tak by udało się zachować tradycyjną wakacyjną przerwę – donosi serwis autosport.com.

Przyszłoroczny sezon ma rozpoczynać się pod koniec marca, a kończyć w połowie listopada. W kalendarzu zabrakło jednak trzytygodniowej wakacyjnej przerwy. Spowodowało to, że część zespołów wyraziło swoje obawy dotyczące konieczności zatrudnienia dodatkowych ludzi i wprowadzenia rotacji, aby nie zamęczyć zespołu, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Ron Dennis z McLarena już jakiś czas temu wyraził swą opinię na ten temat: „Przerwa letnia jest absolutnie niezbędna dla zespołu, mechaników i wszystkich ludzi, którzy podróżują. Nie mają wystarczającej ilości czasu do spędzenia ze swoimi rodzinami i ta przerwa daje im możliwość wzięcia wolnego na przynajmniej tydzień od pracy w biurze lub w warsztatach.To kluczowy składnik, aby utrzymać motywację i zadowolenie u ludzi, jednak jeśli popatrzymy na kalendarz, to przyszły rok zapowiada się na trudny dla nich. Będziemy musieli temu zaradzić poprzez zastosowanie rotacji pracowników. Nie będziemy oczekiwali od nich, aby przepracowywali cały sezon bez przerwy”.

Obawy te zostały przedyskutowane przez szefów zespołów podczas weekendu w Walencji. Wszyscy zgodzili się wtedy, że należy poszukać w kalendarzu jakiejś dłuższej przerwy. Szefowie zespołów przekazali jednak tę sprawę w ręce menedżerów, gdyż oni są bardziej wtajemniczeni w sprawy logistyczne i przygotowanie zespołów do kolejnych wyścigów. Wstępne propozycje przesunięcia wyścigu o GP Australii na wcześniejszą datę zostały odrzucone przez Berniego Ecclestone'a, jednak jest to w pełni uzasadnione, gdyż 29 marca wyścig ten odbędzie się już po zmianie czasu na letni w Wielkiej Brytanii, dzięki czemu obejrzy go więcej telewidzów. Nowymi obiektami zainteresowań stały się więc teraz wyścigi w Niemczech, na Węgrzech oraz w Turcji.

Jedną z możliwości jest przesunięcie GP Niemiec oraz Węgier tak, aby odbywały się w tygodniowym odstępie czasu – 12 i 19 lipca – oraz przesunięcie GP Turcji na drugi dzień sierpnia. Po tym wyścigu zespoły miałyby przerwę do 23 sierpnia, czyli tak jak w tym roku – do wyścigu w Walencji. Prezes Toyota Motorsport – John Howett powiedział: „Wygląda na to, że będziemy mieć długą przerwę na początku sezonu, a zabraknie przerwy wakacyjnej. Prowadzone powinny być dalsze dyskusje, mające na celu optymalizację kalendarza tak, by zmniejszyć obciążenie dla zespołów”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
Tagi:
F1 ogólnie
Dennis R.
Howett J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
O2, 26.08.2008 23:27[!]
to zaczynajcie od stycznia na jakims torze w afryce.
vero, 27.08.2008 02:07[!]
kyalami do remontu znaczy sie :D
Jędruś, 27.08.2008 10:39[!]
Co chcecie . Dennis też człowiek - wakacji potrzebuje ...
rafaello85, 27.08.2008 14:29[!]
Przyszłoroczny kalendarz strasznie mi się nie podoba! Sezon rusza i kończy się zbyt późno:/ W 2005r też mieliśmy 19 wyścigów, a mimo to znalazł się czas na tę 3 tygodniową przerwę.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca