|
|
|
|
|
|
Kierowcy McLarena przed Grand Prix Belgii |
Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen mówią o swoich odczuciach na temat Spa-Francorchamps. |
|
•Marek Roczniak, 30 sierpnia 2008, wyświetlenia: 2910 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Co myślisz o torze Spa-Francorchamps?
Lewis Hamilton: „To jeden z moich ulubionych torów. Nawet zanim przybyłem tutaj pierwszy raz, co miało miejsce w 2002 roku z okazji wyścigu Formuły Renault, grałem na nim na moim komputerze – zawsze był to jeden z najlepszych torów. Ma prawdopodobnie najbardziej ekscytujący zakręt w Formule Jeden – Eau Rouge – i jest jednym z nielicznych torów, na których naprawdę czujesz, że dokądś zmierzasz. Mkniesz przez las na szczyt wzgórza, a potem możesz poczuć cały tor pod sobą. To jedno z najlepszych wyzwań w F1”.
Czy żałujesz zniknięcia wielu starych tzw. 'torów kierowców'?
Lewis Hamilton: „Nie żałuję, ale szkoda, że tak się dzieje. Wolę bardziej historyczne tory, takie jak Monza, Silverstone i Monako. Możesz naprawdę poczuć historię, kiedykolwiek się tam ścigasz; mają prawdziwy charakter. Za każdym razem, kiedy są odnawiane, tracą coraz więcej swojej indywidualności, ale są bardziej bezpieczne, więc możemy nadal się na nich ścigać – jest to więc dobry kompromis”.
Które miejsca toru są kluczowe z perspektywy kierowcy?
Heikki Kovalainen: „Kiedy mówimy o Spa, wszyscy myślą o Eau Rouge, jednakże większym wyzwaniem jest Pouhon – to szeroki, prowadzący w dół zakręt w lewą stronę i w istocie jest bardzo szybki. Pokonuje się go prawie na pełnym gazie, ale nie całkiem, więc dość trudno jest znaleźć balans samochodu, który umożliwia atakowanie bez wypadnięcia z toru. Kierowcy uwielbiają zakręty takie jak ten – szybkie, ale nie do końca pokonywane na pełnym gazie. W tym tkwi właśnie prawdziwy dreszczyk emocji, bo kierowca może spowodować różnicę”.
Co odróżnia Spa od innych torów?
Heikki Kovalainen: „Spa jest wielkim, szybkim torem, który nadal wydaje się być trochę niebezpieczny. Z punktu widzenia kierowcy stanowi to zawsze dodatkowe emocje – jest szybki i wąski, prawie jak uliczny tor między drzewami. Jest też długi, a więc trudno jest złożyć w całość dobre okrążenie. Najważniejszą rzeczą, jakiej tutaj potrzebujesz jest odwaga – musisz naprawdę atakować zakręty szybciej, niż podpowiada ci mózg. Musisz trzymać wciśnięty gaz do dechy nawet wtedy, jeśli nie wydaje się to możliwe, musisz zaufać swoim instynktom i zapomnieć o niebezpieczeństwie. To prawdziwy tor kierowcy”.
Źródło: McLaren.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|