|
|
|
|
|
|
Rampf: Uwaga skupiona na wydajności aero i oponach |
Spa pozostaje szczególnym wyzwaniem, nawet dla współczesnych samochodów Formuły 1. |
|
•BMW Sauber, 4 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 2405 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Spa pozostaje szczególnym wyzwaniem, nawet dla współczesnych samochodów Formuły 1. Willy Rampf wyjaśnia, dlaczego właśnie te dwa aspekty są absolutnie kluczowe na klasycznym torze w Ardenach.
Rampf, podobnie jak kierowcy, uważa, że Circuit de Spa-Francorchamps jest jedną z głównych atrakcji tegorocznego rozkładu jazdy F1. „Spa jest jednym z ostatnich naturalnych torów w kalendarzu i dlatego lokuje się go wśród klasyków.” – mówi dyrektor techniczny BMW Sauber F1 Team. „Większość kierowców uwielbia się po nim ścigać i mają ku tego powody. Eau Rouge jest jednym z najbardziej widowiskowych zakrętów w Formule 1, nawet jeżeli silniki V8 pozwalają na pokonanie go na suchej nawierzchni z gazem w podłodze”.
W poprzednim sezonie BMW Sauber F1 Team pod technicznym dowództwem Rampfa sięgnął w Grand Prix Belgii po cztery punkty. Podejście zespołu to tego wyzywającego toru nie zmieniło się. Rampf wyjaśnia: „Spa wymaga średniej siły docisku, porównywalnej z Montrealem. Wysoka wydajność aerodynamiczna odgrywa bardzo ważną rolę, gdyż potrzebna jest spora siła docisku w szybkich zakrętach – w środkowej części pętli – ale także duża szybkość, konieczna do wyprzedzania na końcu długich prostych”.
Ogumienie jest kolejnym istotnym czynnikiem potrzebnym do uzyskania w Belgii dobrego rezultatu. „Kluczową sprawą będzie także wykorzystanie potencjału opon. W Spa używamy dwóch najtwardszych mieszanek, co stanowi spore wyzwanie, zwłaszcza jeśli temperatury powietrza są niskie. Wielką niewiadomą w Ardenach zawsze jest pogoda, która w ciągu kilku minut może się kompletnie zmienić, czasami tylko w jednej sekcji toru”.
Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|