F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Rampf: Uwaga skupiona na wydajności aero i oponach

Spa pozostaje szczególnym wyzwaniem, nawet dla współczesnych samochodów Formuły 1.
BMW Sauber, 4 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 2405<< | lista | T- | T+ | >>
Spa pozostaje szczególnym wyzwaniem, nawet dla współczesnych samochodów Formuły 1. Willy Rampf wyjaśnia, dlaczego właśnie te dwa aspekty są absolutnie kluczowe na klasycznym torze w Ardenach.

Rampf, podobnie jak kierowcy, uważa, że Circuit de Spa-Francorchamps jest jedną z głównych atrakcji tegorocznego rozkładu jazdy F1. „Spa jest jednym z ostatnich naturalnych torów w kalendarzu i dlatego lokuje się go wśród klasyków.” – mówi dyrektor techniczny BMW Sauber F1 Team. „Większość kierowców uwielbia się po nim ścigać i mają ku tego powody. Eau Rouge jest jednym z najbardziej widowiskowych zakrętów w Formule 1, nawet jeżeli silniki V8 pozwalają na pokonanie go na suchej nawierzchni z gazem w podłodze”.

W poprzednim sezonie BMW Sauber F1 Team pod technicznym dowództwem Rampfa sięgnął w Grand Prix Belgii po cztery punkty. Podejście zespołu to tego wyzywającego toru nie zmieniło się. Rampf wyjaśnia: „Spa wymaga średniej siły docisku, porównywalnej z Montrealem. Wysoka wydajność aerodynamiczna odgrywa bardzo ważną rolę, gdyż potrzebna jest spora siła docisku w szybkich zakrętach – w środkowej części pętli – ale także duża szybkość, konieczna do wyprzedzania na końcu długich prostych”.

Ogumienie jest kolejnym istotnym czynnikiem potrzebnym do uzyskania w Belgii dobrego rezultatu. „Kluczową sprawą będzie także wykorzystanie potencjału opon. W Spa używamy dwóch najtwardszych mieszanek, co stanowi spore wyzwanie, zwłaszcza jeśli temperatury powietrza są niskie. Wielką niewiadomą w Ardenach zawsze jest pogoda, która w ciągu kilku minut może się kompletnie zmienić, czasami tylko w jednej sekcji toru”.

Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.03.2021  Willy Rampf dołączył do Williamsa jako konsultant techniczny
07.04.2010  Sauber: Przykro mi, że Rampf odchodzi po porażce
20.03.2010  Sauber optymistycznie nastawiony przed wyścigiem w Australii
08.02.2010  Rampf: Sauber C29 spisuje się zgodnie z oczekiwaniami
08.01.2010  Sauber ujawnił nowe kierownictwo zespołu
Tagi:
Rampf W.
BMW

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Szkot, 04.09.2008 14:01[!]
Nie oszukujmy się - Spa jest szybkim torem, a BMW jest po prostu za wolne by zmieścić się w 1szej trójce; rzecz jasna przy założeniu, że kierowcy Ferrari i McLarena nie odpadną z jakiś tam powodów i nie da znać o sobie legendarnie już kapryśna pogoda w Ardenach...
schalokub, 04.09.2008 14:02[!]
Ja się dziwię, że w sezonie są tylko 1-2 takie "klasyki", jak na nie mawiają. A przez jakiś czas i jego nie było w kalendarzu. Skoro wszyscy lubią taki profil trasy, takie klimaty to dlaczego nie ma ich więcej? Dlaczego ucieka się na betonowe lotniska i inne ogrodzone getta? Jak obcięli Hockenheim o te charakterystyczne długie proste to się zrobiła taka nuda, że tor stracił to co najlepsze i dla niego wyjątkowe. Z USA uciekli choć był jedynym jako-taim owalem w sezonie. Nie wiem o co tu chodzi.
hawaj, 04.09.2008 14:26[!]
@schalokub - Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :-)
oligator, 04.09.2008 19:07[!]
Schalokup : moim zdaniem jednak jest wiecej "klasykow" niz 1-2 : Monako, Monza, SPA, Silverstone, Canada i nawet Australia czy Brazylia sa jednak malo "Tilkenowskie". Poza tym Tilkenowska Turcja jest calkiem fajna.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca