F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

IndyCar: Dixon ponownie mistrzem

Pięć lat i 80 wyścigów - tyle czasu potrzebował, aby zapewnić sobie drugi tytuł mistrzowski.
Mariusz Karolak, 10 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 2342<< | lista | T- | T+ | >>
Pięć lat i 80 wyścigów – tyle czasu potrzebował Scott Dixon, aby zapewnić sobie drugi tytuł mistrzowski w IndyCar Series. Podobnie jak to miało miejsce za pierwszym razem w sezonie 2003, liczącym także 16 wyścigów, tak i teraz walczył o niego do samego końca, a jego największym rywalem był tak jak i wtedy Helio Castroneves.

W 2003 roku Dixon miał 23 lata i był debiutantem w cyklu IRL, do którego przeszedł wraz z Castronevesem, Tonym Kanaanem i Gilem de Ferranem z Champ Car. Nowozelandczyk wygrał wówczas trzy wyścigi, łącznie z otwierającym sezon wyścigiem na Homestead-Miami Speedway. Do tego doszło 9 innych miejsc w pierwszej piątce, a przewaga na koniec sezonu nad drugim kierowcą wyniosła 19 punktów.

W tym roku Dixon odniósł rekordową liczbę zwycięstw, bo aż sześć i zdobył mistrzostwo różnicą 17 punktów. A wszystko zaczęło się od startów w nowozelandzkiej Formula Vee, gdy miał zaledwie 13 lat. „To mistrzostwo dużo dla mnie znaczy.” – mówił Dixon po niedzielnym wyścigu na Chicagoland Speedway. „Wydaje mi się, że w tym roku było trochę trudniej”.

Wyścig PEAK Antifreeze & Motor Oil Indy 300 był niesamowity. Praktycznie do końca nie było wiadomo, kto został jego zwycięzcą. Pomiar czasu wskazał na wygraną Dixoną różnicą zaledwie tysięcznej sekundy, jednak późniejsza analiza zapisu wideo doprowadziła do zmiany zwycięzcy i został nim Castroneves. Różnica w czasie wyniosła 0,0033 sekundy. Jednakże druga lokata w zupełności wystarczyła Dixonowi do zdobycia mistrzowskiego tytułu.

Sukces Castronevesa jest tym ważniejszy, że do wyścigu przystępował on z ostatniego pola, mając przed sobą 27 rywali. Już po 20 okrążeniach był jednak w pierwszej dziesiątce, na 65 okrążeniu pokonał Dixona w walce o trzecią lokatę, a na 77 wyjechał ze strefy serwisowej już jako lider. Dixon zaczynał ostatnie okrążenie dysponując przewagą 0,0102 sekundy, ale przegrał na finiszu zaledwie o 29 centymetrów.

Sześć lat wcześniej Buddy Lazier wygrał w Phoenix po starcie z końca stawki, lecz wtedy było to 26 pole, a zatem Castroneves ustanowił nowy rekord. Natomiast 0,0033 sekundy różnicy między zwycięzcą i drugim na mecie to drugi najbliższy finisz w całej historii IndyCar. Dixon sięgnął zaś po rekord liczby okrążeń przejechanych w sezonie na czele wyścigu, który wyniósł dokładnie 899. Wyrównał też rekord zwycięstw Dana Wheldona z 2005 roku.

Po raz pierwszy liderką w wyścigu była Milka Duno, co prawda tylko przez pięć okrążeń, ale i tak jest to o jedno więcej, niż Danica Patrick w całym sezonie. Hideki Mutoh został najlepszym debiutantem, wyprzedzając jedynie o sześć punktów Justina Wilsona. Najwyżej sklasyfikowany kierowcą z obozu Champ Car został Oriol Servia, który zajął dziewiąte miejsce ze stratą 358 punktów do mistrza. Do rozegrania pozostał jeszcze 26 października wyścig Nikon Indy 300 w Surfers Paradise, ale nie jest on w tym sezonie wliczany do mistrzostw.

•  Rezultat wyścigu na Chicagoland Speedway
•  Klasyfikacja końcowa sezonu 2008

Źródło: Autoklub.pl, IndyCar.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025
03.08.2023  O'Ward i Palou bliscy startu w piątkowych sesjach z McLarenem
23.06.2023  Alex Palou łączony z awansem do F1 w 2024 roku
21.10.2022  Latifi: Informacje o moim przejściu do IndyCar są nieprawdziwe
25.01.2022  Herta: Chciałbym spróbować sił w F1, gdyby pojawiła się okazja
Tagi:
IndyCar

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TobaccoBoy, 10.09.2008 14:14[!]
Ten opis nie oddaje (bez urazy) nawet promila dramaturgi tego wyścigu. To zdecydowanie The best of 2008 i chyba nawet w Chicago 2003 nie było takich emocji....

Kto może niech ściąga torrenta, e-mula czy jak to się zwie. Naprawdę warto, bo jest co oglądać, a Helio w tym wyścigu tylko potwierdzić, iż nie bez powodu uchodzi za jednego z najlepszych zawodników na świecie. Hamilton to mu buty pucuje....
Maraz, 10.09.2008 14:45[!]
Kilka ciekawszych fragmentów w klipie z oficjalnej strony serii:
http://link.brigh...2805/bctid1778583045
biela, 10.09.2008 16:13[!]
"Hamilton to mu buty pucuje...."
No, trzeba mieć mocny łeb i niemałego skilla żeby przez parę godzin po owalu jeździć. ;)
hawaj, 10.09.2008 16:16[!]
Można jeszcze tylko dodać że Hamilton miałby małe szanse na wygraną w Indy, bo tu nie ma szykan :-)
im9ulse, 10.09.2008 16:18[!]
suma sumarum tego sezonu by me :

najlepszy zawodnik : Helio
najlepszy rookie : Wilson
najlepszy wyscig : Edmonton
cud sezonu : zwyciestwo Danicy na TwinRingu
najgorszy zawodnik : Marty "dziadzka" Roth
najwieksze rozczarowanie : Marco "drewno" Andretti
najwieksza niespodzianka in plus : Tracy w Edmonton
TobaccoBoy, 10.09.2008 17:44[!]
biela, radziłbym zobaczyć wyścig oraz miejsce z jakiego startował Brazylijczyk.
A LH pucowałby buty Helio, bo numery jakie robi w F1 nie działałyby na chłopaków z ICS, a na myśl o starcie o ciągłej jeździe w okolicach 340 km/h puściłby w porty ;)

EDIT:

"najlepszy wyscig : Edmonton"
???
biela, 10.09.2008 19:26[!]
Przekażę mu to jak się wybudzi ze śpiączki po niedzielnym wyścigu. :)

aha, i bra\kuje kategorii:
najwiekszy babochlop: Danica Patrick
im9ulse, 10.09.2008 19:38[!]
@Tytoniowy -> z mojego czysto kibicowskiego punktu widzenia, wlasnie wyscig w Edmonton byl najciekawszy :) mnie nie kreca tysieczne czesci sekundy na owalach, bo tam nigdy lider nie ma zbyt wielkiej przewagi...

"najwiekszy babochlop: Danica Patrick'
bez przesady ! wiekszosc z łóżka by jej nie wyrzuciła :>
TobaccoBoy, 10.09.2008 19:48[!]
Moja tak i jeszcze wałkiem po głowie.......
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca