F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kierowcy: Hamilton zyskał przewagę

Przyznają jednak, że kara mogła być trochę zbyt surowa.
Marek Roczniak, 11 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 5572<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowcy Formuły 1 uczestniczący w czwartkowej konferencji prasowej na torze Monza zgodzili się, że Lewis Hamilton zyskał przewagę dzięki ścięciu szykany, pomimo oddania od razu miejsca Kimiemu Raikkonenowi, choć niektórzy przyznają, że kara mogła być trochę zbyt surowa.

Stanowisko Felipe Massy na ten temat prezentowaliśmy już kilka dni temu. Dzisiaj Brazylijczyk dodał jeszcze: „Można zapytać się kierowców, jak dużo manewrów wyprzedzania jest zwykle w tamtym miejscu. Żadnego pomiędzy ostatnim a pierwszym zakrętem, ponieważ jest tam zbyt krótka prosta. Taka jest moja opinia”.

Sebastien Bourdais powiedział z kolei, że przepisy to przepisy: „Myślę, że sprawa jest jasna, przepisy są bardzo jasne. Może kara była trochę zbyt surowa, ale on popełnił ten sam błąd dwa razy, zrobił tak wcześniej w Magny-Cours i teraz w Spa. Naprawdę nie rozumiem, skąd bierze się cały szum wokół tej sprawy. Są zasady i każdy musi się im podporządkować. Kara była surowa, ale do ciebie należy decyzja o oddaniu pozycji”.

Nico Rosberg dodaje: „Zyskał przewagę, ponieważ nie byłby tak blisko, gdyby nie ściął szykany, ale kara była trochę zbyt surowa, gdyż ostatecznie nie miało to dużego wpływu na rezultat końcowy wyścigu. Jednakże z pewnością nie powstrzyma to nas od atakowania w przyszłości”.

Jarno Trulli, który także zabierał już głos na ten temat, zgadza się z Rosbergiem: „Zgadzam się, że kara była surowa, ale ja nie jestem sędzią. Nie ulega jednak wątpliwości, że zyskał przewagę. Przepisy są bardzo jasne: jeśli zetniesz szykanę, zyskujesz przewagę i musisz ją oddać – w przypadku Lewisa nie powinien atakować od razu w pierwszym zakręcie”.

Giancarlo Fisichella był trochę ostrożniejszy w ocenie całego zajścia, gdyż nie widział powtórki wideo, ale powiedział: „Z pewnością mógł zyskać małą przewagę i dlatego miał możliwość wyprzedzenia go ponownie w pierwszym zakręcie, ale doliczenie 25 sekund było oczywiście dość mocną karą”.

Tymczasem już ponad 50 tysięcy fanów z całego świata podpisało się pod internetową petycją, która – w założeniu pomysłodawców – ma nakłonić FIA do cofnięcia kary dla Hamiltona. Petycja ta znajduje się tutaj.

Źródło: Autosport.com, F1Complete.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
kemek, 11.09.2008 23:25[!]
Złamał przepis i dostał karę, jaka należy się za przewinienie. Proste.
http://www.youtub.../watch?v=Z73bNiykVHg (start od 2:24) Patrzcie jak przepuścił Schumacher za pierwszą szykaną - wydaje mi się, że 'trochę' inaczej niż Lewis... Wręcz przepuścił jednego za dużo, ale wiedział dobrze, że ma wyraźnie ustąpić.
Kara Nocny Cień, 11.09.2008 23:52[!]
90% głosów z Anglii??

Wystarczy zrobić kontrpetycję dobrze rozreklamować w pl i mamy 200tys głosów....
rafaello85, 11.09.2008 23:56[!]
...albo i więcej. Pytanie tylko: po co?
hawaj, 12.09.2008 00:16[!]
... właśnie - pozostaje pytanie po co - jeżeli z góry wiadomo że pojawi się kilku "mądrych" dla których przepisy nie powinny dotyczyć ich pupila.
ergie, 12.09.2008 00:23[!]
Tak jak to ktoś już napisał w necie. Ciekawe czy gdyby na tym zakręcie była ściana HAM też by próbował ściąć ten zakręt?
Bartix, 12.09.2008 01:47[!]
Szlag trafia jak się tego słucha/czyta.
TO JEST TYLKO EFEKT PRZEBUDOWY TORU !!!
Bo przecież było niebezpiecznie, a mamy postęp i XXI wiek i wszyscy muszą być bezpieczni. Mamy już asfalt na poboczach zamiast niebezpiecznych ścian, żwiru czy trawy, mamy bezpieczne biopaliwa, już słychać pomysły o zniesieniu tankowań bo.. tak też niebezpieczne, i skróceniu wyścigów.
To może od razu dać sobie spokój??? Wtedy będzie najbezpieczniej.
andy, 12.09.2008 07:03[!]
rafaello85> nie wszyscy kierowcy i ludzie związani z F1 są zgodni co do tego, że kara dla lewisa była słuszna. Niestety ale na tej stronie przytaczane są tylko głosy tych którzy mówią o słuszności decyzji sędziów. Nie ma opini Ralfa Schumachera, Pata Symondsa itp. Więc nie gadaj głupot i nie wprowadzaj innych w błąd ze wszyscy mówią jednym głosem.
bicampeon, 12.09.2008 07:37[!]
Kontrpetycja po to by przeprosić (w imieniu fanów F1) FIA za tą pierwszą petycję, żeby się tym nie przejmowali :)
Bartix, 12.09.2008 08:17[!]
Takie sytuacje będą coraz częstsze, będziemy mieli wiele okazji do pisania petycji :-) Niektórym jest to na rękę, zwłaszcza ekspertom z FIA. Wreszcie poczują się naprawdę potrzebni i ważni. Wynik co drugiego wyścigu ustalany przez Wielką Radę FIA, stanie się normą. To bardzo utalentowani ludzie potrafią "załatwić" każdą dyscyplinę. Proszę spojrzeć co zrobili z WRC, gdzie "taktyczne" postoje na odcinkach specjalnych już są normą. Znamienne były słowa naczelnego eksperta Borowiaka, który stwierdził, że FIA będzie musiała znaleźć na to jakiś sposób. Ano tak, teraz będą dzielnie walczyć o naprawę tego co wcześniej spie...... Czy czegoś to nie przypomina? Tak to jest typowe działanie każdej pasożytniczej biurokratycznej instytucji. Ciekawe jaki będzie następny żywiciel tego robaka? Chociaż obecny wydaje się być jeszcze dość żywotny (można z niego jeszcze wyssać wiele milionów) to jednak na dłuższą metę nie ma szans.
slawek_s, 12.09.2008 08:28[!]
Na Monzie pierwsza szykana ma asfaltowe pobocze, jednak usiane ono jest progami, niepozwalajacymi na skracanie jej bez zmniejszania predkosci, to samo na szykanie za Tunelem w Monaco. Dziwne, ze w Belgii nie bylo tego rozwiazania. Wtedy Hamilton po takim przejezdzie wjechalby w sciane oddzielajaca boxy od prostej startowej przelatujac 0,5 m nad torem. A swoja droga na starym Bus Stopie byly plastikowe bloki wypelnione woda, ustawione tak, ze skrocenie szykany bylo kosztowniejsze niz jej normalne pokonanie, dziwne, ze z tego tez zrezygnowali w imie zle pojetego bezpieczenstwa. Mysle, ze w tym jest metoda powstrzymywania takich Hamiltonow. Nie trzeba bedzie angazowac sedziow w takie sprawy i posadzac ich o stronniczosc.
hawaj, 12.09.2008 09:42[!]
sławek s zgadzam się z Tobą w 100%, to całe dążenie do bezpieczeństwa powoduje że takie Hamiltony coraz śmielej sobie poczynają nie zważając na konsekwencje. Po części jest to też efekt tego że dzieci symulatorów tak naprawdę nie czują różnicy po czym jadą :-) Ale to da się jakoś przeżyć, wprowadzając odpowiednie przepisy i regulacje zachowania na torze. Ale jak czytam gdy gość cytuje wypowiedź Ralfa Schumachera o niesłusznym ukaraniu Hamiltona to ja pytam gdzie ludzie mają głowę i czy nie można wybrać sobie większego autorytetu, kogoś kto gada z sensem jakimś i kto coś znaczy w F1 ? Ale już chyba największy ból "naszych" czasów to to, że kibiców nie interesuje walka fair tylko zwycięstwo ich pupilka !!
Bartix, 12.09.2008 10:12[!]
Panie hawaj w przepisach i regulacjach zawsze można znaleźć jakąś lukę. Wyegzekwowanie przepisów wymaga narad sędziów, potem są apelacje petycje etc. Ponadto nadmiar przepisów zaciemnia reguły gry i sport jest coraz mniej czytelny dla przeciętnego tv chipso-żercy. Najlepszym sposobem egzekwowania przepisów są warunki w których nie opłaca się ich łamać. (czyt. nie opłaca się ścinać szykan) tj szutrowe pobocza, progi, wysokie krawężniki, lub bandy.
Właśnie zaczęła się pierwsza sesja na Monza, i co widzimy na drugiej szykanie??
Tak zgadza się ASFALT.
hawaj, 12.09.2008 10:37[!]
Prawda Bartix - trudno się z Tobą nie zgodzić, jednak wiesz dobrze tak jak i ja że zasady muszą być. Posunę się dalej - każda, nawet bardzo prosta gra, konkurencja, bądź inny rodzaj rywalizacji ma określone zasady. I tylko w kanonie tych zasad możliwa jest rywalizacja. Nie można dopuszczać samowoli, argumentując to nadmiarem przepisów. F1 to bardzo złożony i skomplikowany sport, więc nie widzę w tym nic dziwnego że jest bardziej skomplikowany od tenisa, czy siatkówki - to naturalna kolej rzeczy. Nikt też nie mówi o mnożeniu przepisów na siłę. Ścięcie szykany w F1 - to taki dla porównania aut w piłce nożnej - to podstawowa zasada, reguła i nie mów mi że przeciętny "tv chipso-żerca" nie zauważył manewru Hamiltona. i jeszcze jedno - przepisy odnoście szykany to podstawa tego sportu - bez tego przepisu nie byłoby wyścigów asfaltowych tylko offroad ...
Bartix, 12.09.2008 11:05[!]
Panie hawaj czy ja powiedziałem, że trzeba zlikwidować zasady??? Oczywiście, że każda rywalizacja powinna się odbywać według reguł. Rzecz w tym aby reguły te były możliwie jak najbardziej jasne i nie powodowały sytuacji spornych. W tym wypadku chodzi mi nie o same zasady (jest chyba oczywiste że skracanie sobie drogi poza torem jest łamaniem zasad) a o sposób ich egzekwowania. I nie są to jakieś moje wymysły, bo jeszcze dwadzieścia lat temu było to oczywiste dla projektantów torów jak i dla kierownictwa F1. Że asfaltowy jest tor, a wszystko poza nim ma mieć MNIEJSZĄ przyczepność, tak aby każdy błąd kosztował.
Ma wtedy miejsce natychmiastowa i bezsporna egzekucja kary.
Czy Hamilton pojechałby tak samo gdyby za szykaną była ściana?
Czy tych (około) 10 kierowców wyjechałoby na zewnętrzną stronę pierwszego zakrętu gdyby tor wyglądał tak jak jeszcze przed rokiem?
Ja widzę, że ktoś robi wszystko aby ułatwiać łamanie zasad.

Szanowny Panie hawaj podobno już 50 tys tv chipso-żerców podpisało petycję o cofnięcie kary dla Super Gwiazdora Lewisa Hamiltona. Czy oni widzieli to samo?
rafaello85, 12.09.2008 11:59[!]
andy---> myślałem, że dla każdego jest jasne, że chodzi mi o wszystkich kierowców, którzy wzieli udział w tej konferencji. Jeśli nie, to powiem raz jeszcze - wszyscy kierowcy, którzy WZIELI UDZIAŁ WE WCZORAJSZEJ KONFERENCJI stwierdzili, że Lewis na ścięciu tamtej szykany zyskał.

Przytoczono wypowiedź Laudy, a on chyba ma zdanie inne niż ci Panowie o których mowa jest w tym newsie.
hawaj, 12.09.2008 12:07[!]
Panie Bartix - Ci chipso-żercy widzieli to co chcieli zobaczyć :-) ich zdaniem jeżeli w szykanie jest asfalt to po to by po nim jeździć. Przecież służby drogowe nie wylały asfaltu w bus stop przypadkowo, szkoda żeby się zmarnował od nieużywania. Smuci natomiast to że jakoś tylko Hamilton już nie pierwszy raz wykorzystuje szykany do wyprzedzania.
Bartix, 12.09.2008 12:18[!]
No ale dzięki niemu ani centymetr (kwadratowy) asfaltu się nie marnuje :-)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca