|
|
|
|
|
|
Testy w Jerez dzień 2: BMW nadal na czele |
Christian Klien okazał się szybszy o ponad 0,3 sekundy od Sebastiana Vettela w bolidzie RB4. |
|
•Marek Roczniak, 17 wrze?nia 2008, zmieniony 19.09.2008 19:34, wyświetlenia: 7324 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Podczas drugiego dnia testów na torze Jerez na szczycie tabeli czasowej ponownie znalazł się bolid BMW Sauber F1.08, jednak tym razem za jego kierownicą zasiadł główny kierowca testowy niemieckiego zespołu – Christian Klien. Austriak okazał się szybszy o ponad 0,3 sekundy od Sebastiana Vettela, który po raz pierwszy od ogłoszenia kontraktu z Red Bull Racing zasiadł w bolidzie RB4.
Klien pracował nad mechanicznymi ustawieniami tegorocznego bolidu w ramach przygotowań do inauguracyjnego Grand Prix Singapuru i pozostałych wyścigów sezonu 2008. Po przejechaniu 84 okrążeń Christian powiedział: „Cały dzień testów bez problemów dał mi możliwość zapewnienia inżynierom wielu informacji na temat nowych komponentów. Nowa nawierzchnia na niektórych częściach toru zapewnia lepszą przyczepność i wygładziła wyboje, które były tutaj wcześniej”.
W planach BMW na dalszą część testów w Jerez nastąpiła zmiana, jako że Robert Kubica, który miał jeździć w pozostałe dwa dni, nabawił się infekcji zęba i musiał odwołać swoją podróż do Hiszpanii. W tej sytuacji zastąpi go Nick Heidfeld. Oprócz Kliena nad ustawieniami bolidu pracował dzisiaj także Vettel, przyzwyczajając się jednocześnie do zespołu Red Bull Racing, w którego barwach będzie startował w sezonie 2009. Zwycięzca wyścigu na torze Monza przejechał 60 okrążeń i jutro będzie kontynuował testy za kierownicą RB4, zanim powróci w piątek do swojego obecnego zespołu Toro Rosso.
Tymczasem bolid STR3 poprowadził dzisiaj kandydat na następcę Vettela w Toro Rosso w przyszłym sezonie – Sebastien Buemi. Szwajcar pokazał się z bardzo dobrej strony, uzyskując trzeci czas dnia, a jego strata do Vettela wyniosła niewiele ponad 0,3 sekundy. Testy rozpoczęły się z opóźnieniem ze względu na problem mechaniczny z samochodem, ale potem wszystko szło już w miarę gładko i kierowca testowy Red Bull Racing przejechał w sumie 88 okrążeń, zaliczając na koniec dnia długi przejazd. „Jestem dość zadowolony, to był dobry pierwszy dzień i naprawdę chcę podziękować Red Bullowi za umożliwienie mi przetestowania tego samochodu.” – powiedział Buemi po zakończeniu testów. Jutro STR3 przejmie Takuma Sato.
Czwarty czas uzyskał kierowca testowy McLarena – Gary Paffett, którego strata do Kliena wyniosła już ponad sekundę. Brytyjczyk wykonał między innymi krótki test systemu KERS. Na kolejnych trzech pozycjach uplasowali się kierowcy testowi Toyoty, Renault i Hondy, z których najszybszy okazał się Kamui Kobayashi, pokonując Lucasa di Grassiego o niespełna 0,1 sekundy. Alex Wurz musiał zadowolić się siódmym miejscem, ale na pocieszenie wolniejszy od niego okazał się jego następca w Williamsie – Kazuki Nakajima. Stajnia z Grove korzystała dzisiaj z zupełnie nowego tylnego skrzydła i dyfuzora, dostosowanych do przepisów na sezon 2009. Skrzydło ma zaledwie 800 mm szerokości i jest wyższe od obecnego.
Pogoda
Temperatura powietrza: 18-26°C
Temperatura toru: 20-38°C
Słonecznie przez cały dzień
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
•Czasy uzyskane w środę na torze Jerez (4,428 km) | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Christian Klien | | BMW Sauber | F1.08 | 1:19,537 | | 84 |
2. | Sebastian Vettel | | Red Bull Renault | RB4 | 1:19,878 | +0,341 | 60 |
3. | Sebastien Buemi | | STR Ferrari | STR3 | 1:20,209 | +0,672 | 88 |
4. | Gary Paffett * | | McLaren Mercedes | MP4-23 | 1:20,602 | +1,065 | 52 |
5. | Kamui Kobayashi | | Toyota | TF108 | 1:20,759 | +1,222 | 94 |
6. | Lucas di Grassi | | Renault | R28 | 1:20,853 | +1,316 | 90 |
7. | Alex Wurz | | Honda | RA108 | 1:21,123 | +1,586 | 71 |
8. | Kazuki Nakajima | | Williams Toyota | FW30 | 1:23,171 | +3,634 | 61 |
| |
* - testował także system KERS |
|
|
Źródło: my.ing-renaultf1.com, BMW-Sauber-F1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|