F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault zwiększa budżet swojego zespołu

Do zostania w Renault może też skłonić Alonso dążenie do wyrównania osiągów silników.
Marek Roczniak, 17 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 2740<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Renault F1Flavio Briatore zapewnia, że globalny kryzys finansowy nie wpłynie w znaczący sposób na budżet jego zespołu, mimo iż prezes francuskiego koncernu Carlos Ghosn znany jest z drastycznych cięć budżetowych.

Renault ma jeden z mniejszych budżetów wśród fabrycznych stajni Formuły 1 i w związku z tym pojawiły się obawy, że obecna sytuacja gospodarcza na świecie może zostać najboleśniej odczuta przez zespół z Enstone, który stara się teraz przekonać Fernando Alonso do pozostania w jego szeregach na sezon 2009.

Jednakże hiszpańska gazeta Marca zacytowała ostatnio następującą wypowiedź Briatore: „Nasz prezes dał swoje pełne poparcie zespołowi. To bardzo trudny moment dla wszystkich firm, ale nie wahał się on nawet przez minutę nad powiększeniem naszego budżetu o 30 czy 40 procent”.

Do zostania w Renault może też skłonić Alonso dążenie do wyrównania osiągów silników w Formule 1. Do zaostrzenia dyskusji na ten temat doprowadziła ostania wygrana Sebastiana Vettela w Grand Prix Włoch, który w bolidzie Toro Rosso napędzanym silnikiem Ferrari zdobył pole position i był niepokonany także w wyścigu. Tymczasem niemal identyczne bolidy Red Bulla, ale napędzane silnikami Renault, podobnie jak w Walencji i Belgii znowu ustępowały wyraźnie osiągami Toro Rosso.

Zespoły chcą więc w jakiś sposób doprowadzić ponownie do wyrównania osiągów silników, co miało miejsce na początku zamrożenia rozwoju jednostek napędowych V8. Powszechnie uważa się, że od tamtej pory Mercedes, BMW, a zwłaszcza Ferrari zdołały wykorzystując różne sposoby (m.in. wymiana podzespołów pod pretekstem troski o niezawodność lub obniżenie wydatków) poprawić osiągi swoich silników, podczas gdy Renault trzymało się dosłownie litery przepisów o zamrożeniu rozwoju i teraz dysponuje jednym z najsłabszych silników w stawce.

„Chcemy tylko uczynić bardziej wyrównane szanse pomiędzy wszystkimi silnikami w stawce – tak jak to miało miejsce wtedy, kiedy po raz pierwszy wprowadzone zostało zamrożenie rozwoju.” – powiedziała anonimowa osoba z kręgu F1 serwisowi autosport.com. „Kilka zespołów ma podobne odczucia w tej kwestii i trwają rozmowy z FIA nad rozwiązaniem obecnej sytuacji”.

Jeśli uda się na przyszły rok spowodować wyrównanie osiągów silników, co było zresztą jednym z zamierzeń zamrożenia rozwoju, to wówczas szanse Alonso na pozostanie w Renault na kolejny rok jeszcze bardziej wzrosną.

Źródło: F1-Live.com, Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Alonso F.
Briatore F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ICEman, 17.09.2008 15:17[!]
Silniki... kto kombinuje ten wygrywa
jaszczur, 17.09.2008 15:20[!]
no przecież właśnie o to chodzi w konstruowaniu bolidu - wycisnąć co się da w granicach określonych regulaminem. Co nie jest zabronione to jest dozwolone. Nie rozumiem dlaczego Renault piszczy - zaniedbali sprawę i teraz maja za swoje.
noofaq, 17.09.2008 15:32[!]
jeden producent silników i problem z głowy :)
Adam1970, 17.09.2008 15:54[!]
Jak coś nie wychodzi panu Briatore to kombinuje. Ciekawe, czy powiedział by to samo w roku 2005 i 2006. Bierz pan się do pracy...Z tym prezesem to chyba nie było tak różowo, prawda Flavio??
pjaxz, 17.09.2008 18:01[!]
Panie Jaszczur, Pan jesteś normalny? Zamrożenie silników miało oznaczać koniec rozwoju tych jednostek przez ileś lat, a tutaj się okazuje że parę teamów ulepszyło silniki "w ramach przepisów". Problem w tym, że gdy Reno chciało dokonać tego samego FIA im nie pozwoliła.

ADam1970, właśnie Renault nie kombinuje. W tym jest problem. A co masz do lat 2005 i 2006? W tamtym okresie raczej FIA się na nich uwzięła niż im w jakikolwiek sposób pomagała.
gnt3c, 17.09.2008 18:34[!]
skoro inne teamy wykorzystały legalne sposoby, to wy też wykorzystajcie...a jeśli nie potraficie...to trudno, wasza strata. Nie widzę powodu, aby miało być inaczej.

Poza tym po co zamrażać silniki, wystarczyło ograniczyć moc i moment obrotowy i po sprawie. Wtedy każdy sumasumarum miałby identyczne osiągi, a nie bawić się z obrotami.
bicampeon, 17.09.2008 22:45[!]
Mam nadzieję, że na przyszły rok silniki wszystkich będą w 100% miały takie same osiągi.
rafaello85, 18.09.2008 01:59[!]
Ale kto bronił zespołow Renault ulepszać silniki ( oczywiście w ramach obowiązujących przepisów ) tak jak czynili top inni producenci? Zamrożenie rozwoju silników miało na celu sprawić aby jednostki napędowe w ogóle nie były udoskonalane. Jednak przepisy - jak widać - nie było dość dobrze sprecyzowane i niektórzy znaleźli sposób żeby w jakimś stopniu je obejść. Nomalna praktyka.
Czechoslowak, 18.09.2008 09:28[!]
No cóż widać że Ghosn jest zdeterminowany by Renault z powrotem wróciło na szczyt F1. Z jednej strony nowa laguna sprzedaje się delikatnie mówiąc źle (ostatnio zwolniono 1000 osób z fabryki produkującej lagunę), z drugiej hojnie udziela zespołowi dużego wsparcia finansowego. Oby tylko wielkie nadzieje nie zakończyły się wielkim rozczarowaniem...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca