|
|
|
|
|
|
Renault zwiększa budżet swojego zespołu |
Do zostania w Renault może też skłonić Alonso dążenie do wyrównania osiągów silników. |
|
•Marek Roczniak, 17 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 2740 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef Renault F1 – Flavio Briatore zapewnia, że globalny kryzys finansowy nie wpłynie w znaczący sposób na budżet jego zespołu, mimo iż prezes francuskiego koncernu Carlos Ghosn znany jest z drastycznych cięć budżetowych.
Renault ma jeden z mniejszych budżetów wśród fabrycznych stajni Formuły 1 i w związku z tym pojawiły się obawy, że obecna sytuacja gospodarcza na świecie może zostać najboleśniej odczuta przez zespół z Enstone, który stara się teraz przekonać Fernando Alonso do pozostania w jego szeregach na sezon 2009.
Jednakże hiszpańska gazeta Marca zacytowała ostatnio następującą wypowiedź Briatore: „Nasz prezes dał swoje pełne poparcie zespołowi. To bardzo trudny moment dla wszystkich firm, ale nie wahał się on nawet przez minutę nad powiększeniem naszego budżetu o 30 czy 40 procent”.
Do zostania w Renault może też skłonić Alonso dążenie do wyrównania osiągów silników w Formule 1. Do zaostrzenia dyskusji na ten temat doprowadziła ostania wygrana Sebastiana Vettela w Grand Prix Włoch, który w bolidzie Toro Rosso napędzanym silnikiem Ferrari zdobył pole position i był niepokonany także w wyścigu. Tymczasem niemal identyczne bolidy Red Bulla, ale napędzane silnikami Renault, podobnie jak w Walencji i Belgii znowu ustępowały wyraźnie osiągami Toro Rosso.
Zespoły chcą więc w jakiś sposób doprowadzić ponownie do wyrównania osiągów silników, co miało miejsce na początku zamrożenia rozwoju jednostek napędowych V8. Powszechnie uważa się, że od tamtej pory Mercedes, BMW, a zwłaszcza Ferrari zdołały wykorzystując różne sposoby (m.in. wymiana podzespołów pod pretekstem troski o niezawodność lub obniżenie wydatków) poprawić osiągi swoich silników, podczas gdy Renault trzymało się dosłownie litery przepisów o zamrożeniu rozwoju i teraz dysponuje jednym z najsłabszych silników w stawce.
„Chcemy tylko uczynić bardziej wyrównane szanse pomiędzy wszystkimi silnikami w stawce – tak jak to miało miejsce wtedy, kiedy po raz pierwszy wprowadzone zostało zamrożenie rozwoju.” – powiedziała anonimowa osoba z kręgu F1 serwisowi autosport.com. „Kilka zespołów ma podobne odczucia w tej kwestii i trwają rozmowy z FIA nad rozwiązaniem obecnej sytuacji”.
Jeśli uda się na przyszły rok spowodować wyrównanie osiągów silników, co było zresztą jednym z zamierzeń zamrożenia rozwoju, to wówczas szanse Alonso na pozostanie w Renault na kolejny rok jeszcze bardziej wzrosną.
Źródło: F1-Live.com, Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|