F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Rampf: Priorytetem w Singapurze doskonałe własności trakcyjne

"Ze wszystkich czynników największą niewiadomą stanowi nawierzchnia toru".
BMW Sauber, 25 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 2726<< | lista | T- | T+ | >>
Piętnasty tegoroczny weekend Formuły 1 zbliża się wielkimi krokami. Willi Rampf, dyrektor techniczny BMW Sauber F1 Team opowiada o Grand Prix Singapuru i zagrożeniach związanych z pierwszym nocnym wyścigiem w historii tego sportu.

„Z punktu widzenia kibiców Grand Prix Singapuru, które jest pierwszym wyścigiem w historii Formuły 1 rozgrywanym po zmroku, będzie prawdziwym wydarzeniem.” – mówi Niemiec o najnowszym wyścigu w kalendarzu Formuły 1.„ Tor zawiera liczne zakręty pod kątem 90 stopni, na których prędkość będzie oscylowała w zakresie 100 km/godz. W związku z tym, właściwości trakcyjne stanowić będą najwyższy priorytet. Poziom docisku jest duży, porównywalny z Monaco”.

„Ze wszystkich czynników największą niewiadomą stanowi nawierzchnia toru.” – dodaje Rampf. Warto zauważyć, że większa część toru przebiega po drodze publicznej, na której codziennie panuje spory ruch. „W dodatku, nie możemy nie brać pod uwagę faktu, iż brak nasłonecznienia będzie miał wpływ na temperaturę toru. Będzie ona niższa niż podczas innych wyścigów w tej części świata. Przy ustawieniach bolidu z pewnością trzeba będzie o tym pamiętać”.

Dlatego też przygotowując się do pierwszego Grand Prix Singapuru, które odbędzie się na torze Marina Bay w najbliższy weekend i poszukując idealnych ustawień BMW Sauber F1 Team musi polegać wyłącznie na symulacjach komputerowych. „Ta metoda doskonale sprawdzała się w przeszłości.” – wyjaśnia Rampf. „Na pewno też nietypowe godziny pracy będą stawiały zaangażowanemu personelowi wiele wymagań, ale z drugiej strony będzie to ciekawe doświadczenie. Jestem przekonany, że będziemy w stanie kontynuować dobrą passę, jaka nam ostatnio towarzyszy. Czekam z niecierpliwością na to nowe wyzwanie”.

Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.03.2021  Willy Rampf dołączył do Williamsa jako konsultant techniczny
07.04.2010  Sauber: Przykro mi, że Rampf odchodzi po porażce
20.03.2010  Sauber optymistycznie nastawiony przed wyścigiem w Australii
08.02.2010  Rampf: Sauber C29 spisuje się zgodnie z oczekiwaniami
08.01.2010  Sauber ujawnił nowe kierownictwo zespołu
Tagi:
Rampf W.
BMW

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adam1970, 25.09.2008 16:08[!]
"Niska temperatura toru" - Nick Heidfeld już zaciera ręce...
...bo ogrzewa nimi od czwartku opony przed qualem...
Jankes, 25.09.2008 17:18[!]
hehe, Nicka opony powinni na grillu przygotowywać :D
brasilo, 25.09.2008 21:11[!]
Mark Webber ''Nie wygląda na to, żeby na tym torze potrzebna była jakaś niewiarygodna trakcja'' hmm kto ma racje kierowca czy inzynierek
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca