|
|
|
|
|
|
IndyCar: Meira zastąpi Manninga w Foyt |
Tymczasem Franck Montagny jest zadowolony po poniedziałkowych testach w IndyCar. |
|
•Bartosz Pyciarz, 27 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 1544 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Weteran IndyCar – Vitor Meira dołączy do zespołu AJ Foyt Enterprises w miejsce Brytyjczyka Darena Manninga. Brazylijczyk, który ten sezon spędził w zespole Panther Racing, w barwach nowego zespołu wystartuje już 26 października podczas nie zaliczanego do mistrzostw wyścigu w Surfers Paradise, ale jego kontrakt obejmuje także starty w sezonie 2009.
„Oczywiście w sezon 2009 wkroczę z dodatkową motywacją.” – powiedział Meira. „Jeździłem przeciwko temu zespołowi przez wiele lat i słyszałem o nich wiele dobrych słów. Wielu ludzi dałoby sobie uciąć rękę lub nogę tylko za to, żeby spotkać się z A.J., a ja będę z nim współpracował – to chyba mówi wszystko”.
„W pierwszym wyścigu będziemy starali się poznać i dowiedzieć, na czym stoimy. Będziemy też wiedzieli, co musimy poprawić. Moim celem jest wygrywanie. Wiele razy finiszowałem drugi, ale były takie momenty, że byłem czwarty czy piąty i czułem się szczęśliwy, ponieważ wiedziałem, że wycisnąłem maksimum z mojego auta. Jeśli będziemy finiszować w czołowej piątce, to wygrane będą w naszym zasięgi”.
Tymczasem Manning rozstał się z zespołem w przyjaznych okolicznościach, ale w dalszym ciągu nie wie, gdzie będzie jeździł w przyszłym roku. „Nie mam żadnych negatywnych odczuć. Pomagałem zespołowi w dążeniu do poprawy i sądzę że zdołaliśmy tego dokonać. Życzę im wszystkiego dobrego”.
Z kolei były kierowca F1 – Franck Montagny stwierdził, że jest zadowolony po testach w bolidzie IndyCar, które odbyły się na początku tego tygodnia na owalnym torze Kentucky Speedway i spodziewa się, że w przyszłym miesiącu rozstrzygnie się, czy będzie startował w tej serii.
Francuz dostał szansę przeprowadzenia testów od zespołu Andretti Green Racing, w barwach którego jeździł w American LeMans Series (ALMS) w tym roku i był pod wrażeniem wyzwania, jakie stanowi jazda po owalnym torze. „To było dla mnie coś nowego i szczerze mówiąc, na początku nie było łatwo. Ciężko było robić wszystko dobrze, a ustawienia auta są zupełnie inne niż te, które znałem do tej pory”.
„Musisz mieć perfekcyjne wyczucie i po sześciu okrążeniach mogłem jechać z maksymalną prędkością w zakrętach 1 i 2. To jest kwestia wyczucia, zanim samochód zacznie wpadać w poślizg. Przeważnie jeździłem w szybkich samochodach, ale nigdy nie pokonywałem zakrętów z prędkością 350 km/h, co daje ci niesamowite wrażenia. Chciałbym również pojeździć z innymi samochodami, aby zobaczyć, jak jeździ się w grupie, ale to następnym razem. Jestem zadowolony z testów i chciałbym ścigać się w IndyCar w sezonie 2009. Zespół chce mnie zatrzymać u siebie w tej serii albo w ALMS, ale to zależy od pieniędzy. Poza tym mam także kilka propozycji z Europy. Wszystko rozstrzygnie się w październiku”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|