|
|
|
|
|
|
Ferrari przyjrzy się dokładniej systemowi świateł w boksach |
Massa stracił szansę na zwycięstwo po tym, jak zbyt szybko dostał zgodę na ruszenie z miejsca. |
|
•Piotr Bogucki, 29 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 4924 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef Ferrari – Stefano Domenicali zapowiedział, że zespół przyjrzy się dokładniej problemom z systemem świetlnym podczas pit-stopów po incydencie z Grand Prix Singapuru. Felipe Massa stracił wszelkie szanse na zwycięstwo po tym, jak dostał zielone światło do odjazdu ze stanowiska podczas pierwszego postoju, w czasie gdy wąż doprowadzający paliwo wciąż był przymocowany do bolidu.
Massa wyrwał wąż i przewrócił jednego ze swoich mechaników, po czym zatrzymał się na końcu alei serwisowej, aby uszkodzony wąż mógł zostać usunięty. Na drugi postój Ferrari powróciło do tradycyjnego lizaka, chociaż wcześniejszy problem spowodowany był błędem ludzkim.
„Niestety wkradła się pomyłka.” – stwierdził Domenicali. „To nie był system elektroniczny, był on obsługiwany manualnie, gdyż podczas sytuacji z samochodem bezpieczeństwa na postoje wjeżdża mnóstwo samochodów. Lepiej jest mieć coś na wzór lizaka, ale zamiast zwykłego lizaka kontrolujesz zielone światło i niestety zdarzył się błąd”.
„Przeanalizujemy to, co stało się podczas tamtego postoju... ponieważ był to dość nerwowy moment. Na szczęście chłopak, który został przewrócony czuje się dobrze, nie ma problemu. Był to jednak dość nerwowy moment, tak więc zdecydowaliśmy się nie użyć systemu świateł do następnego postoju, gdyż chcieliśmy dać sygnał mniejszego napięcia, ponieważ jest to system, który ma na celu dać nam największą możliwą przewagę. Jest to powód, dla którego zdecydowaliśmy się nie użyć go do reszty postojów”.
Domenicali powiedział jednak, że problem pojawiłby się również ze zwykłym lizakiem: „Kiedy widzisz zielone światło, oznaczające zgodę na jazdę to znaczy, że musisz jechać. Nie ma znaczenia, w jaki sposób dajesz sygnał. Zapaliło się zielone światło i musiał ruszyć. Jeśli nie mielibyśmy świateł, to wtedy lizak poszedłby w górę. Mając to na uwadze, nie zmieniłoby to scenariusza, który mieliśmy dzisiaj”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|