F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari przyjrzy się dokładniej systemowi świateł w boksach

Massa stracił szansę na zwycięstwo po tym, jak zbyt szybko dostał zgodę na ruszenie z miejsca.
Piotr Bogucki, 29 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 4924<< | lista | T- | T+ | >>
Szef FerrariStefano Domenicali zapowiedział, że zespół przyjrzy się dokładniej problemom z systemem świetlnym podczas pit-stopów po incydencie z Grand Prix Singapuru. Felipe Massa stracił wszelkie szanse na zwycięstwo po tym, jak dostał zielone światło do odjazdu ze stanowiska podczas pierwszego postoju, w czasie gdy wąż doprowadzający paliwo wciąż był przymocowany do bolidu.

Massa wyrwał wąż i przewrócił jednego ze swoich mechaników, po czym zatrzymał się na końcu alei serwisowej, aby uszkodzony wąż mógł zostać usunięty. Na drugi postój Ferrari powróciło do tradycyjnego lizaka, chociaż wcześniejszy problem spowodowany był błędem ludzkim.

„Niestety wkradła się pomyłka.” – stwierdził Domenicali. „To nie był system elektroniczny, był on obsługiwany manualnie, gdyż podczas sytuacji z samochodem bezpieczeństwa na postoje wjeżdża mnóstwo samochodów. Lepiej jest mieć coś na wzór lizaka, ale zamiast zwykłego lizaka kontrolujesz zielone światło i niestety zdarzył się błąd”.

„Przeanalizujemy to, co stało się podczas tamtego postoju... ponieważ był to dość nerwowy moment. Na szczęście chłopak, który został przewrócony czuje się dobrze, nie ma problemu. Był to jednak dość nerwowy moment, tak więc zdecydowaliśmy się nie użyć systemu świateł do następnego postoju, gdyż chcieliśmy dać sygnał mniejszego napięcia, ponieważ jest to system, który ma na celu dać nam największą możliwą przewagę. Jest to powód, dla którego zdecydowaliśmy się nie użyć go do reszty postojów”.

Domenicali powiedział jednak, że problem pojawiłby się również ze zwykłym lizakiem: „Kiedy widzisz zielone światło, oznaczające zgodę na jazdę to znaczy, że musisz jechać. Nie ma znaczenia, w jaki sposób dajesz sygnał. Zapaliło się zielone światło i musiał ruszyć. Jeśli nie mielibyśmy świateł, to wtedy lizak poszedłby w górę. Mając to na uwadze, nie zmieniłoby to scenariusza, który mieliśmy dzisiaj”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Domenicali S.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
sebas, 29.09.2008 14:28[!]
pasior> zgadza się, ani Massa ani Raikonen nie są ludźmi pokroju Shumachera - I CAŁE SZCZĘŚCIE. Co ma piernik do wiatraka. Ja tam nic w nim nie widziałem. Nie powiesz mi, że zespół który walczy o mistrzostwo i ma je w zasięgu ręki nie jest zmobilizowany.
noofaq, 29.09.2008 14:43[!]
massa dojechał do końca pasa bo nie chciał blokować całego pitlane

zatrzymał się od razu jak zauważył, że nie miał wyciągniętego węża i w sumie trzeba przyznać że sam dla dobra innych zawalił wyścig, bo gdyby zatrzymał resztę stawki, która akurat wjeżdżała to nie byłoby to ciekawe dla nich - musieliby pewnie czekać... bo ferrari ma pierwszy boks..
kkacperek, 29.09.2008 15:20[!]
Różnica między światełkami a lizakiem polega na tym, że na światełka kierowca patrzy w górę i nie widzi nawet kątem oka że cokolwiek jest nie tak, a jak ma przed nosem lizak, to widać po prostu wiecej...
A.S., 29.09.2008 20:17[!]
"Ferrari przyjrzy się dokładniej systemowi świateł w boksach" - temu systemowi powinni się przyjrzeć komisarze i sędziowie wyścigu. To już drugi taki przypadek u Ferrari i przechodzi się nad tym do porządku dziennego. Czerwoni robią rzeźnie w boksach, wyrywane węże, latający mechanicy, a sędziowie - ok, może musi komuś łeb urwać by zareagowali :(
Challenger, 29.09.2008 20:48[!]
ja to mysle ze to nie jest kwestia zielonego swiatla bo problemy przy tankowaniu maja praktycznie wszyscy co wyscig zdarza sie ze ta maszyna u kogos nie dziala. jestem fanem czerwonych ale sadze ze nie im sie powinno przyjzec a konstrukcji tego dystrybutora. Im sie powienien przyjzec szef fiata i wywalic np dyrektora ktorego bledne decyzje spowodowaly 10 zawalanoych wyscigow jednego i drugiego kierowcy - najpierw byla zla taktyka i jechanie w korkach, potem okazalo sie ze ferrari nie jedzi na wodzie bo zrywa przyczepnosc, do tego pech i kilka innych zdarzen i potencjalne 60-100 pkt na lebka poszlo w las. Widac ze sa mocni, ze samochod jest szybki i gdyby zdobywali pierwsza linie to nikt by ich nie byl w stanie dogonic, ale nic sie nie ugra jesli ciagle jest cos nie tak. chyba zboczylem z tematu, no coz kibice tacy juz sa:D
maroo, 29.09.2008 20:51[!]
A.S. - Ty jak widze znajdziesz sobie zawsze coś by sobie ulżyć - a jak coś się do tego nie nadaje to przekręcisz to tak na swoja modłę by sie nadawało. Pisząc to co piszesz stajesz się opiniotwórcą - w dodatku opiniotwórca z premedytacja dyskredytującym rywali Twoich idoli. A chyba nie o to chodzi na forum, chyba powinna tu być rzeczowa rozmowa, konkrety, fakty, moga być swobodne przemyślenia czy wycieczki myślowe ale Ty wyraźnie odzywasz się TYLKO PO TO BY DZIUBAĆ! A to juź nie leży w ramach kulturalnej (no może nie zarzuce Ci tu jakiegoś braku kultury bo nie ma wylgaryzmów) rozmowy, rzeczowej i pożytecznej dyskusji. Jesteś monotonny, nudny i absolutnie nieciekawie przewidywalny w swoich wypowiedziach. Nie powiem Ci "facet nie masz obiektywnego podejścia" bo sam nie mam i nikt tu idealnie obiektywny nie jest. Ale bycie fanem a psucie tego forum to 2 różne sprawy... przemyśl se to człowieku
MairJ23, 29.09.2008 23:51[!]
maroo :) i o to chodzi.... ale ja musze powiedziec - ja jestem obiektywny - ogladam wyscigi dla ogladania wyscigow - ni ejestem fanem nawet roberta - cieszy mnei jak sie cos dobrego robertowi przytrafi, jakas wygrana czy podium.... ale nie ma to dla mnei takiego znaczenia jak caly wyscig. Nie jestem fanem massy, ferrari czy toyoty. Ale fakt jest taki ze fajnei jest jak sie wydarzy cos milego ktoremus z zespolow z nizszej czesci tabeli - toyota czy williams. Jejeku jakie by bylo halo i jak bym sie strasznei cieszyl jakby ten biedny Sutil cos zwojowal :) albo pod koniec kariery baricz czy fisi.... Wspanialy sport, troche duzo w nim polityki i kasy i to moze dziala na was tak ze sie obrzucacie blotem. nie rozumiem czemu tak jest ale jak widza wszyscy tak wlasnei jest. Ale jedno musze przyznac - byc fanem to jedno a umiec dyskutowac to drugie bo ja widze ze niektorzy biora tu strategie kibola - moja druzyna najlepsza i tyle, jak moj kopnie to super a jak mojego kopna to juz to jest jakas zmowa:)
Baricz na mistrza F1 :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca