F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Singapuru: konferencja prasowa po wyścigu

Konferencja prasowa z udziałem Fernando Alonso, Nico Rosberga i Lewisa Hamiltona.
Łukasz Godula, 29 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 11824<< | lista | T- | T+ | >>
Część unilateralna

Fernando, pech z problemem technicznym w sobotę, ale odbiłeś to sobie dzisiaj fantastyczną jazdą.
Fernando Alonso
: „Tak, to fantastyczne. Pierwsze podium, jak i zwycięstwo w tym sezonie, więc jestem niezwykle zadowolony. Nie mogę w to uwierzyć, myślę, że potrzebuję kilku dni by uświadomić sobie, że wygraliśmy wyścig w tym roku. Wydawało się to niemożliwe, znaleźć się blisko chłopaków z czołówki w trakcie tego sezonu, a tutaj nagle byliśmy konkurencyjni już od piątku. Jak powiedziałeś, wczoraj mieliśmy pecha w kwalifikacjach i dzisiaj dopisało nam wielkie szczęście w wyścigu. Oczywiście startowaliśmy z tyłu, pierwsza neutralizacja bardzo mi pomogła i byłem w stanie wygrać wyścig”.

Pierwszy wyjazd samochodu bezpieczeństwa spowodowany był przez twojego partnera z zespołu Nelsona Piqueta. Zjechałeś na postój na 12 okrążeniu, trzy okrążenia przed neutralizacją, co dało ci naprawdę mocną pozycję, kiedy wszyscy inni zjechali do boksów.
FA
: „Tak, jak już powiedziałem, wczorajszy pech był duży, ale dzisiejsze szczęście było jeszcze większe. Wybraliśmy bardzo agresywny pierwszy przejazd, ponieważ wiedzieliśmy, że startując z 15 pozycji nie możesz tutaj nikogo wyprzedzić. Myśleliśmy o jedno stopowej strategii, ale mieliśmy kłopoty z hamulcami, więc stwierdziliśmy, że jeden stop jest niemożliwy i spróbowaliśmy czegoś całkiem innego. Próbowaliśmy przejechać krótki pierwszy przejazd i zdobyć ile się da pozycji na starcie i pierwszym okrążeniu, a potem zobaczyć, co będzie. Start był dobry, ale nie wystarczająco, a później dopisało nam szczęście, ale mieliśmy dobre tempo, ponieważ na koniec wyścigu byliśmy w stanie wypracować trochę przewagi nad chłopakami z tyłu i była to zasługa bolidu, który był dzisiaj super”.

Tempo było bardzo dobre po drugim restarcie na miękkich oponach, kiedy nadrabiałeś po 2-3 sekundy na okrążeniu.
FA
: „Myślę, że miałem lekką przewagę nad Nico z powodu opon. Myślę, że miękkie były nieco lepsze, więc byłem na lepszych oponach na ostatnim przejeździe w wyścigu. Jechałem z mniejszymi obrotami, kiedy byłem sam, a po restarcie wyciskałem z silnika ile się dało i również dzięki oponom byłem w stanie odjechać Nico”.

Nico, twój najlepszy finisz w karierze F1. Nie wyglądało to dobrze dla ciebie na starcie, ale wydaje się, że byłeś zmuszony do postoju przy zamkniętych boksach i poniesienia za to kary.
Nico Rosberg
: „Tak, miałem trochę trudności na starcie po brudnej stronie toru i również nie ruszyłem zbyt dobrze, więc utknąłem za Jarno. Był dość wolny, przypuszczam, że był mocno zatankowany, więc koniecznie musiałem go wyprzedzić. Moim problemem było to, że jedyną okazją był pierwszy zakręt, gdzie nie byłem wystarczająco szybki i zakręt siódmy, gdzie po wewnętrznej stronie było bardzo wyboiście i było praktycznie niemożliwe, aby opóźnić tam hamowanie. Mam na myśli, że było bardzo trudno, więc zabrało to trochę czasu, ale w końcu zrównałem się z nim i mogłem zahamować po wewnętrznej, choć był to dość dramatyczny moment, ponieważ zablokowałem wszystkie koła. Wyprzedziłem go i robiłem jedno okrążenie kwalifikacyjne za drugim, ponieważ wiedziałem, że to była moja jedyna szansa, aby wyprzedzić tę grupę i to zadziałało dobrze”.

To również zadziałało dobrze po odbyciu kary, ponieważ miałeś wystarczający zapas, żeby zdobyć wysoką pozycję na koniec wyścigu.
NR
: „Tak, kiedy zobaczyłem wyjeżdżający samochód bezpieczeństwa dokładnie na tym samym okrążeniu, gdy miałem się zatrzymać na postój, gdyż zespół mnie właśnie na niego zawołał, pomyślałem sobie 'to niemożliwe, za każdym razem dzieje się dokładnie to samo'. Byłem naprawdę zdenerwowany i myślałem, że to już koniec. Później uświadomiłem sobie jednak, że byłem w stanie uzyskać wystarczającą przewagę, by po mojej karze stop-go być na dobrej pozycji, więc to było świetne”.

Zgaduję, że to oznacza, iż bolid spisywał się dość dobrze.
NR
: „Tak, spisywał się dość dobrze i byliśmy definitywnie dość mocni na tym torze, co jest naprawdę zachęcające, że mieliśmy szansę podczas tego weekendu. Wszystko poszło po naszej myśli, co jest fantastyczne dla mnie i dla zespołu”.

Lewis, jak poszedł twój pit-stop kiedy zjechałeś na niego po raz pierwszy?
Lewis Hamilton
: „Mój postój poszedł naprawdę dobrze. Szczerze mówiąc zostałem przyblokowany i musiałem trochę poczekać, ponieważ było tam parę bolidów wjeżdżających na swój postój, włączając w to Felipe i prawdopodobnie Nico albo kogoś innego, więc straciłem trochę czasu, ale na szczęście nie spowodowało to dla mnie żadnych problemów. Mieliśmy ogólnie świetne tempo. Moje utknięcie za Davidem Coulthardem było niefortunne, ponieważ był o dobrą sekundę wolniejszy ode mnie, ale również o dobrą sekundę wolniejszy od każdego przed nami. Było bardzo trudno się zbliżyć na tyle, aby go wyprzedzić, ale pojechał fantastyczny wyścig, jak tych dwóch obok mnie. To bardzo dobre, być tutaj wysoko, zdobyliśmy cenne punkty”.

Opowiedz nam o ostatnim etapie wyścigu po restarcie. Jakie były twoje odczucia?
LH
: „Cóż, oczywiście starałem się zbliżyć do Nico najbardziej, jak to było możliwe i zobaczyć, czy będzie szansa wyprzedzić go, ale nie musiałem podejmować ryzyka, ponieważ oba Ferrari były poza punktowaną ósemką. To znaczy cisnąłem jak tylko mogłem, aby zmniejszyć różnicę, ale ponownie gdy się zbliżysz do kogoś, zwłaszcza w kilku ostatnich zakrętach, to wyprzedzenie jest niemożliwe. To nie jest świetny tor do wyprzedzania, ale naprawdę cieszyłem się jazdą na nim. Oczekiwałem, że będzie to najtrudniejszy tor do jazdy w sezonie, ale tak nie było, więc byłem zadowolony”.

Na początku wyścigu Felipe ci odjeżdżał, a Kimi zaczynał cię dochodzić. Jaka była wtedy twoja sytuacja?
LH
: „Myślę, że na kilku pierwszych okrążeniach, będąc za Felipe, ale będąc dość szybkim w porównaniu do niego, prawdopodobnie zużyłem moje opony bardziej, niż to było potrzebne. To była moja jedyna szansa, aby go wyprzedzić. Niestety, moje tylne opony po prostu trochę się starły, jak to zawsze się zdarza. Oni są zawsze świetni w oszczędzaniu opon, niemniej jednak poradziliśmy sobie. To był trudny weekend, ale zdobyliśmy kilka dobrych punktów i jestem bardzo zadowolony”.

Fernando, twoje odczucia na temat tej niezwykłej nocy w Singapurze, i jak podobała ci się jazda w nocy. Wiele nowych rzeczy na tym torze i wygrywałeś po raz kolejny.
FA
: „Tak, to był świetny weekend dla nas wszystkich. Świetny weekend dla każdego w Formule 1, pierwszy nocny wyścig. Mieliśmy nowe wyzwanie przed sobą i będziemy częścią historii. Myślę, że będzie ich więcej, ponieważ przeżycia były niesamowite. Nie mieliśmy problemów i myślę, że ludziom spodoba się większa liczba takich wyścigów. Nie wszystkie będą nocne, ale kilka może być, gdyż atmosfera była wspaniała. Dla nas, zespołu ING Renault, tegoroczne mistrzostwa były dotychczas dość trudne, ale teraz walczymy o czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. To zwycięstwo jest zasłużone, ponieważ ludzie pracowali niesamowicie mocno przez cały sezon. Zaczęliśmy daleko z tyłu, może jedną sekundę za BMW, a teraz mamy takie tempo, jak oni, albo nawet lepsze i to jest podziękowanie za dobrą robotę. Będziemy dalej cisnąć. Podczas trzech ostatnich wyścigów i w przyszłym roku jeszcze mocniej”.

Źródło: FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Marina Bay
Alonso F.
Rosberg N.
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
schalokub, 29.09.2008 14:33[!]
Kurde, oni faktycznie mogli umówić z Piquetem ten dzwon. Ten ekstremalnie wczesny pit Alonso. Po jego stopie mówi Flavio przez radio do Piqueta takim szyfrem: "Nelsinhio, musisz cisnąć ile wlezie, szczególnie w zakręcie nr 17, powtarzam w zakręcie nr 17, tam tracisz najwięcej czasu" ;-) Piquet - jak go zarzuciło - to zamiast odjąć gaz i się pomodlić o wyjście z driftu trzymał pedał do oporu aż koła buksowały i z półobrotu przywalił solidnie. Trochę się tym zdziwiłem podczas transmisji. Sam nie wiem co o tym myśleć. W końcu rozmyślania o ewentualnym SC podczas wyścigu nie dawały zasnąć wielu ludziom w weekendowe singapurskie noce...
marrcus, 29.09.2008 14:56[!]
he, nawet Barichello przy Schumacherze nie musiał sie na Team Orders się rozbijać jak teraz to mięso armatnie Nelsinio ;p Jak za ileś lat wyda książke "Najefektowniesze moje wyścigini" to sie zwierzy do czego był zmuszany.
Kurczaq, 29.09.2008 15:19[!]
Chyba równie idiotycznych komentarzy nie czytałem od dwana. Myślałem, że onetowcy są tęmpieni. Jeżeli naprawde ktoś nadal uważa, że Piquet zrobił to celowo. W takim razie proponuje pisać książki, bo najwyraźniej fikcja literacka nie jest wam obca. Równie dobrze można dojść do wniosku, że Kubica w kanadzie specjalnie zaliczył dzwonek by dostać już kontrakt na przyszyły rok :| SIC !

Rosberg chyba najtrafniej opisał co może czuć kierowca, gdy na jego kółku wyskakuje SC. Alonso pojechał końcówke fantastycznie :) Hamilton wreszcie wytrzymał presje, czyżby ferarri miałoby przegrać te mistrzostwa ??
marrcus, 29.09.2008 16:06[!]
Chyba mało czytasz, idiotyczniejszych jest dużo więcej. Schumacher dostał już kare w Monaco. Równie dobrze możesz se wierzyć że Alonso miał strategie żeby spaść na ostatnie miejsce po 1 stopie, ptasi móżdżku " zdobyć ile się da pozycji na starcie i pierwszym okrążeniu, a potem zobaczyć, co będzie."
MairJ23, 29.09.2008 16:29[!]
Coz - jezeli o te fikcje o ktorej tu piszecie to bylby to dobry material na ksiazke jeffrey'a archera :) ale analizujac to co sie stalo stwierdzam ze sytuacja przedstawiona w scenariuszu jakos nie daleka moze byc od prawdy....
ciekaw jestem takich rzeczy:
ile kosztuje naprawa takiego bolidu ?
ile kasy bedzie mialo ING renault za te 10 pkt
skoro wszyscy wiedzieli juz ze SC moze namieszac to czemu nei ustawic SC pod siebie ?
oczywiscie to wszystko bajki ale pierwsze 2 pytania pozostaja - bo jezeli 1>2 to mamy przynajmniej podstawy aby myslec ze to wszystko bylo sfingowane. Wole wiedziec ze wszystko to byl przypadek jednak :)

Natomiast chcialbym zwrocic uwage ne te slowa - bo widze ze jakos nikt n ato nie zwrocil uwagi jak dotad :"..Podczas trzech ostatnich wyścigów i w przyszłym roku jeszcze mocniej” - czyli ja bym wnioskowal ze Alonso zostaje na przyszly rok w Renault ?
Dasqez, 29.09.2008 16:34[!]
Hmm to chyba przesądza sprawę. Alonso zostaje w Renault.
rmn, 29.09.2008 16:37[!]
"Podczas trzech ostatnich wyścigów i w przyszłym roku jeszcze mocniej" ?:)

W innej wypowiedzi [onet]:

"To zwycięstwo nie będzie miało wpływu na decyzję dotyczącą mojej przyszłości w F1. Chociaż nie ukrywam, że pierwszeństwo zawsze miało i będzie mieć Renault. Tutaj czuję się jak w domu, ale na ostateczne rozstrzygnięcia będzie trzeba poczekać "
Lukas, 29.09.2008 16:38[!]
MairJ23 też to zauważyłem i bardzo mnie zdziwiły takie słowa...
MairJ23, 29.09.2008 16:51[!]
jak sobie sciagne ten wyscig - nie ogladalem konferencji prasowej - musialem smigac do pracy :( - to sie okaze co on tak na serio tam powiedzial - nie mowie ze ktos zle cos przetlumaczyl ale w angielskim to moze inaczej brzmiec i moze cos sie wyjasni. Tymczasem wyglada to tak jakby Alonso zostawal w Renault na przyszly sezon - moze on wie o czyms o czym my nie wiemy o Renault na sezon 2009 :) Alonso powiedz :)
Lukas, 29.09.2008 17:45[!]
"We will keep on pushing. Three more races to go and next year more." przoszz oryginał :)
mielony, 29.09.2008 17:47[!]
"Myśleliśmy o jedno stopowej strategii, ale mieliśmy kłopoty z hamulcami, więc stwierdziliśmy, że jeden stop jest niemożliwy i spróbowaliśmy czegoś całkiem innego."
Jak się ma zużycie hamulców do ilości pit-stopów? Są w kołach? Bo jak nie to nie widzę związku...
oligator, 29.09.2008 17:54[!]
ciezsze auto : wiecej masy do zatrzymania, jak dla mnie ewidentne ze jednostopowa strategia bardziej wysila nie tylko opony ale i hamulce
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca