Statystyki z testów w sezonie 2008: Jerez |
Piąta część statystyk podsumowujących testy od kwietnia do września 2008 r. |
|
•Marek Roczniak, 13 pa?dziernika 2008, wyświetlenia: 1957 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Po przerwie na czas weekendu grand prix wznawiamy statystyczne podsumowanie testów w sezonie 2008. Dziś przedstawiamy statystyki z toru Jerez, na którym odbyły się dwie czterodniowe serie testów: pierwsza w dniach 22-25 lipca, a druga – kończąca grupowe testy w trakcie tego sezonu – w dniach 16-19 września.
Podczas pierwszej serii testowane były między innymi opony typu slick, przygotowywane przez Bridgestone na sezon 2009, a także zadebiutował na torze system KERS w bolidzie BMW, choć nie skończyło się to zbyt szczęśliwie dla mechanika, który dotknął auta po pierwszym przejeździe.
Druga seria to już tylko jazda na obecnych oponach rowkowanych, a także kolejne testy z KERS – tym razem w bolidach McLarena, Hondy i Williamsa. Ten ostatni zespół wypróbował ponadto tylne skrzydło w specyfikacji na sezon 2009, które jest wyższe i węższe od obecnego (patrz powyższe zdjęcie). We wrześniu został ustanowiony najlepszy czas obydwu serii testów na torze Jerez – 1:18,001, a wykręcił go Sebastian Vettel w bolidzie Red Bull Racing RB4.
W następnej kolejności zaprezentujemy statystyki z testów na dwóch włoskich torach – Monza i Mugello.
•Jerez (4,428 km, 22-25.VII i 16-19.IX) - najlepsze czasy okrążeń | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół | Bolid | Czas okr. | Strata | |
|
1. | Sebastian Vettel | | Red Bull | RB4 | 1:18,001 | | |
2. | Nick Heidfeld* | | BMW Sauber | F1.08 | 1:18,167 | +0,166 | |
3. | Heikki Kovalainen | | McLaren | MP4-23 | 1:18,385 | +0,384 | |
4. | Sebastien Bourdais* | | Toro Rosso | STR3 | 1:18,746 | +0,745 | |
5. | Sebastian Vettel* | | Toro Rosso | STR3 | 1:18,843 | +0,842 | |
6. | Pedro de la Rosa* , ** | | McLaren | MP4-23 | 1:18,992 | +0,991 | |
7. | Lucas di Grassi | | Renault | R28 | 1:18,999 | +0,998 | |
8. | Mark Webber* | | Red Bull | RB4 | 1:19,176 | +1,175 | |
9. | Nelsinho Piquet* | | Renault | R28 | 1:19,334 | +1,333 | |
10. | Kimi Raikkonen* | | Ferrari | F2008 | 1:19,434 | +1,433 | |
11. | David Coulthard | | Red Bull | RB4 | 1:19,494 | +1,493 | |
12. | Alex Wurz* | | Honda | RA108 | 1:19,499 | +1,498 | |
13. | Christian Klien | | BMW Sauber | F1.08 | 1:19,537 | +1,536 | |
14. | Vitantonio Liuzzi* | | Force India | VJM01 | 1:19,544 | +1,543 | |
15. | Romain Grosjean | | Renault | R28 | 1:19,561 | +1,560 | |
16. | Takuma Sato | | Toro Rosso | STR3 | 1:19,574 | +1,573 | |
17. | Felipe Massa | | Ferrari | F2008 | 1:19,611 | +1,610 | |
18. | Kazuki Nakajima | | Williams | FW30 | 1:19,724 | +1,723 | |
19. | Nico Rosberg* | | Williams | FW30 | 1:19,861 | +1,860 | |
20. | Kamui Kobayashi* | | Toyota | TF108 | 1:19,863 | +1,862 | |
21. | Adrian Sutil | | Force India | VJM01 | 1:19,965 | +1,964 | |
22. | Sebastien Buemi | | Red Bull | RB4 | 1:20,005 | +2,004 | |
23. | Gary Paffett** | | McLaren | MP4-23 | 1:20,179 | +2,178 | |
24. | Sebastien Buemi | | Toro Rosso | STR3 | 1:20,209 | +2,208 | |
25. | Timo Glock* | | Toyota | TF108 | 1:20,421 | +2,420 | |
26. | Jenson Button* | | Honda | RA108 | 1:20,532 | +2,531 | |
27. | Jarno Trulli* | | Toyota | TF108 | 1:20,534 | +2,533 | |
28. | Rubens Barrichello | | Honda | RA108 | 1:20,614 | +2,613 | |
29. | Luca Badoer* | | Ferrari | F2008 | 1:20,697 | +2,696 | |
30. | Nico Hulkenberg | | Williams | FW30 | 1:20,953 | +2,952 | |
31. | Marko Asmer | | BMW Sauber | F1.08 | 1:21,581 | +3,580 | |
32. | Alex Wurz** | | Honda | RA107B | 1:22,637 | +4,636 | |
33. | Dani Clos** | | Williams | FW30 | 1:23,224 | +5,223 | |
34. | Mike Conway** | | Honda | RA107B | 1:24,123 | +6,122 | |
| |
* - testowali także opony typu slick, ** - testowali także system KERS |
|
|
•Jerez (4,428 km, 22-25.VII i 16-19.IX) - dystans pokonany przez kierowców | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół | Bolid | Okr. | Km | |
|
1. | Nick Heidfeld | | BMW Sauber | F1.08 | 364 | 1611,792 | |
2. | Alex Wurz | | Honda | RA108 | 327 | 1447,956 | |
3. | Kazuki Nakajima | | Williams | FW30 | 309 | 1368,252 | |
4. | Pedro de la Rosa | | McLaren | MP4-23 | 290 | 1284,120 | |
5. | Sebastian Vettel | | Toro Rosso | STR3 | 287 | 1270,836 | |
6. | Kamui Kobayashi | | Toyota | TF108 | 231 | 1022,868 | |
7. | Lucas di Grassi | | Renault | R28 | 228 | 1009,584 | |
8. | Nico Rosberg | | Williams | FW30 | 214 | 947,592 | |
9. | Nelsinho Piquet | | Renault | R28 | 194 | 859,032 | |
10. | Sebastien Buemi | | Red Bull | RB4 | 194 | 859,032 | |
11. | Mark Webber | | Red Bull | RB4 | 190 | 841,320 | |
12. | Sebastien Bourdais* | | Toro Rosso | STR3 | 190 | 841,320 | |
13. | Timo Glock | | Toyota | TF108 | 189 | 836,892 | |
14. | Vitantonio Liuzzi | | Force India | VJM01 | 188 | 832,464 | |
15. | Jarno Trulli | | Toyota | TF108 | 177 | 783,756 | |
16. | Christian Klien | | BMW Sauber | F1.08 | 173 | 766,044 | |
17. | Romain Grosjean | | Renault | R28 | 161 | 712,908 | |
18. | Kimi Raikkonen | | Ferrari | F2008 | 160 | 708,480 | |
19. | Gary Paffett | | McLaren | MP4-23 | 132 | 584,496 | |
20. | Heikki Kovalainen | | McLaren | MP4-23 | 116 | 513,648 | |
21. | Jenson Button | | Honda | RA108 | 98 | 433,944 | |
22. | Sebastian Vettel | | Red Bull | RB4 | 97 | 429,516 | |
23. | David Coulthard | | Red Bull | RB4 | 93 | 411,804 | |
24. | Felipe Massa | | Ferrari | F2008 | 92 | 407,376 | |
25. | Sebastien Buemi | | Toro Rosso | STR3 | 88 | 389,664 | |
26. | Marko Asmer | | BMW Sauber | F1.08 | 79 | 349,812 | |
27. | Dani Clos | | Williams | FW30 | 75 | 332,100 | |
28. | Adrian Sutil | | Force India | VJM01 | 72 | 318,816 | |
29. | Luca Badoer | | Ferrari | F2008 | 69 | 305,532 | |
30. | Rubens Barrichello | | Honda | RA108 | 68 | 301,104 | |
31. | Nico Hulkenberg | | Williams | FW30 | 58 | 256,824 | |
32. | Alex Wurz | | Honda | RA107B | 51 | 225,828 | |
33. | Takuma Sato | | Toro Rosso | STR3 | 49 | 216,972 | |
34. | Mike Conway | | Honda | RA107B | 20 | 88,560 | |
| |
|
|
•Jerez (4,428 km, 22-25.VII i 16-19.IX) - dystans pokonany przez zespoły | | | | | P. | Zespół | Bolid | Liczba okr. | dyst. w km |
|
1. | Williams | FW30 | 656 | 2904,768 |
2. | BMW Sauber | F1.08 | 616 | 2727,648 |
3. | Toro Rosso Ferrari | STR3 | 614 | 2718,792 |
4. | Toyota | TF108 | 597 | 2643,516 |
5. | Renault | R28 | 583 | 2581,524 |
6. | Red Bull Renault | RB4 | 574 | 2541,672 |
7. | Honda | RA108 i RA107 z KERS | 564 | 2497,392 |
8. | McLaren Mercedes | MP4-23 | 538 | 2382,264 |
9. | Ferrari | F2008 | 321 | 1421,388 |
10. | Force India Ferrari | VJM01 | 260 | 1151,280 |
| |
Suma okrążeń: 5323, suma kilometrów: 23570,244 |
|
|
Zobacz także: Harmonogram testów w trakcie sezonu 2008 z odnośnikami do poszczególnych raportów
|
|