F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Statystyki z testów w sezonie 2008: Jerez

Piąta część statystyk podsumowujących testy od kwietnia do września 2008 r.
Marek Roczniak, 13 pa?dziernika 2008, wyświetlenia: 1957<< | lista | T- | T+ | >>
Po przerwie na czas weekendu grand prix wznawiamy statystyczne podsumowanie testów w sezonie 2008. Dziś przedstawiamy statystyki z toru Jerez, na którym odbyły się dwie czterodniowe serie testów: pierwsza w dniach 22-25 lipca, a druga – kończąca grupowe testy w trakcie tego sezonu – w dniach 16-19 września.

Podczas pierwszej serii testowane były między innymi opony typu slick, przygotowywane przez Bridgestone na sezon 2009, a także zadebiutował na torze system KERS w bolidzie BMW, choć nie skończyło się to zbyt szczęśliwie dla mechanika, który dotknął auta po pierwszym przejeździe.

Druga seria to już tylko jazda na obecnych oponach rowkowanych, a także kolejne testy z KERS – tym razem w bolidach McLarena, Hondy i Williamsa. Ten ostatni zespół wypróbował ponadto tylne skrzydło w specyfikacji na sezon 2009, które jest wyższe i węższe od obecnego (patrz powyższe zdjęcie). We wrześniu został ustanowiony najlepszy czas obydwu serii testów na torze Jerez – 1:18,001, a wykręcił go Sebastian Vettel w bolidzie Red Bull Racing RB4.

W następnej kolejności zaprezentujemy statystyki z testów na dwóch włoskich torach – Monza i Mugello.

Jerez (4,428 km, 22-25.VII i 16-19.IX) - najlepsze czasy okrążeń
P.Kierowca Nar. Zespół Bolid Czas okr. Strata  
1.Sebastian Vettel Red Bull RB4 1:18,001    
2.Nick Heidfeld* BMW Sauber F1.08 1:18,167 +0,166  
3.Heikki Kovalainen McLaren MP4-23 1:18,385 +0,384  
4.Sebastien Bourdais* Toro Rosso STR3 1:18,746 +0,745  
5.Sebastian Vettel* Toro Rosso STR3 1:18,843 +0,842  
6.Pedro de la Rosa* , ** McLaren MP4-23 1:18,992 +0,991  
7.Lucas di Grassi Renault R28 1:18,999 +0,998  
8.Mark Webber* Red Bull RB4 1:19,176 +1,175  
9.Nelsinho Piquet* Renault R28 1:19,334 +1,333  
10.Kimi Raikkonen* Ferrari F2008 1:19,434 +1,433  
11.David Coulthard Red Bull RB4 1:19,494 +1,493  
12.Alex Wurz* Honda RA108 1:19,499 +1,498  
13.Christian Klien BMW Sauber F1.08 1:19,537 +1,536  
14.Vitantonio Liuzzi* Force India VJM01 1:19,544 +1,543  
15.Romain Grosjean Renault R28 1:19,561 +1,560  
16.Takuma Sato Toro Rosso STR3 1:19,574 +1,573  
17.Felipe Massa Ferrari F2008 1:19,611 +1,610  
18.Kazuki Nakajima Williams FW30 1:19,724 +1,723  
19.Nico Rosberg* Williams FW30 1:19,861 +1,860  
20.Kamui Kobayashi* Toyota TF108 1:19,863 +1,862  
21.Adrian Sutil Force India VJM01 1:19,965 +1,964  
22.Sebastien Buemi Red Bull RB4 1:20,005 +2,004  
23.Gary Paffett** McLaren MP4-23 1:20,179 +2,178  
24.Sebastien Buemi Toro Rosso STR3 1:20,209 +2,208  
25.Timo Glock* Toyota TF108 1:20,421 +2,420  
26.Jenson Button* Honda RA108 1:20,532 +2,531  
27.Jarno Trulli* Toyota TF108 1:20,534 +2,533  
28.Rubens Barrichello Honda RA108 1:20,614 +2,613  
29.Luca Badoer* Ferrari F2008 1:20,697 +2,696  
30.Nico Hulkenberg Williams  FW30 1:20,953 +2,952  
31.Marko Asmer BMW Sauber F1.08 1:21,581 +3,580  
32.Alex Wurz** Honda RA107B 1:22,637 +4,636  
33.Dani Clos** Williams FW30 1:23,224 +5,223  
34.Mike Conway** Honda RA107B 1:24,123 +6,122  
* - testowali także opony typu slick, ** - testowali także system KERS

Jerez (4,428 km, 22-25.VII i 16-19.IX) - dystans pokonany przez kierowców
P.Kierowca Nar. Zespół Bolid Okr.Km 
1.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08 3641611,792 
2.Alex Wurz Honda RA108 3271447,956 
3.Kazuki Nakajima Williams FW30 3091368,252 
4.Pedro de la Rosa McLaren MP4-23 2901284,120 
5.Sebastian Vettel Toro Rosso STR3 2871270,836 
6.Kamui Kobayashi Toyota TF108 2311022,868 
7.Lucas di Grassi Renault R28 2281009,584 
8.Nico Rosberg Williams FW30 214947,592 
9.Nelsinho Piquet Renault R28 194859,032 
10.Sebastien Buemi Red Bull RB4 194859,032 
11.Mark Webber Red Bull RB4 190841,320 
12.Sebastien Bourdais* Toro Rosso STR3 190841,320 
13.Timo Glock Toyota TF108 189836,892 
14.Vitantonio Liuzzi Force India VJM01 188832,464 
15.Jarno Trulli Toyota TF108 177783,756 
16.Christian Klien BMW Sauber F1.08 173766,044 
17.Romain Grosjean Renault R28 161712,908 
18.Kimi Raikkonen Ferrari F2008 160708,480 
19.Gary Paffett McLaren MP4-23 132584,496 
20.Heikki Kovalainen McLaren MP4-23 116513,648 
21.Jenson Button Honda RA108 98433,944 
22.Sebastian Vettel Red Bull RB4 97429,516 
23.David Coulthard Red Bull RB4 93411,804 
24.Felipe Massa Ferrari F2008 92407,376 
25.Sebastien Buemi Toro Rosso STR3 88389,664 
26.Marko Asmer BMW Sauber F1.08 79349,812 
27.Dani Clos Williams FW30 75332,100 
28.Adrian Sutil Force India VJM01 72318,816 
29.Luca Badoer Ferrari F2008 69305,532 
30.Rubens Barrichello Honda RA108 68301,104 
31.Nico Hulkenberg Williams  FW30 58256,824 
32.Alex Wurz Honda RA107B 51225,828 
33.Takuma Sato Toro Rosso STR3 49216,972 
34.Mike Conway Honda RA107B 2088,560 

Jerez (4,428 km, 22-25.VII i 16-19.IX) - dystans pokonany przez zespoły
P.Zespół Bolid Liczba okr.dyst. w km
1.Williams FW30 6562904,768
2.BMW Sauber F1.08 6162727,648
3.Toro Rosso Ferrari STR3 6142718,792
4.Toyota TF108 5972643,516
5.Renault R28 5832581,524
6.Red Bull Renault RB4 5742541,672
7.Honda RA108 i RA107 z KERS 5642497,392
8.McLaren Mercedes MP4-23 5382382,264
9.Ferrari F2008 3211421,388
10.Force India Ferrari VJM01 2601151,280
Suma okrążeń: 5323, suma kilometrów: 23570,244

Zobacz także: Harmonogram testów w trakcie sezonu 2008 z odnośnikami do poszczególnych raportów
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.12.2008  Statystyki z testów po sezonie 2008: pozostałe tory
28.12.2008  Statystyki z testów po sezonie 2008: Jerez
27.12.2008  Statystyki z testów po sezonie 2008: Catalunya
15.10.2008  Statystyki z testów w sezonie 2008: Podsumowanie
14.10.2008  Statystyki z testów w sezonie 2008: Monza i Mugello
Tagi:
Testy (statystyki)
Testy
Jerez

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MichuMisiek, 13.10.2008 20:39[!]
hm czemu ferrari tak malo przejechanych km w porownaniu do reszty...? ciekawe.
Hideko, 13.10.2008 20:45[!]
oczywiście nikuś jak zwykle 1....
Maraz, 13.10.2008 20:51[!]
MichuMisiek, ominęli drugą serię testów i samotnie jeździli w Mugello w tym samym czasie, co reszta w Jerez.
MichuMisiek, 14.10.2008 09:53[!]
aa no przeciez to statystyki z Jerez, hhaha nie doczytalem ostatniej tabelki :D smiesznie jak dla mnie wyglada skrzydlo Williamsa na tym zdjeciu, powrot do dawnych(czy lepszych) czasow? wolalbym zeby silniki zmienili. z drugiej strony, chociaz bylem przeciwnikiem ujednolicenia ECU, to teraz zauwazam jak wyrownala sie stawka, pierwsza szostka-osemka w q3 miesci sie w polowie sekundy np... a to jest ciekawe.
5cuderi4, 14.10.2008 10:31[!]
MichuMisiek, to tylne skrzydło Williamsa to testy części aerodynamicznych na przyszły sezon. ;) Z resztą jest to napisane w tekście.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca