|
|
|
|
|
|
Grand Prix Air Canada 2003 | 15 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,836 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:15,960 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 195,682 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
| |
Sesja testowa [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Fernando Alonso | Renault | | 1:15,483 | | 52 |
2. | Antonio Pizzonia | Jaguar Cosworth | | 1:16,253 | +0,770 | 48 |
3. | Mark Webber | Jaguar Cosworth | | 1:16,469 | +0,986 | 42 |
4. | Jarno Trulli | Renault | | 1:16,629 | +1,146 | 49 |
5. | Allan McNish | Renault | | 1:16,726 | +1,243 | 46 |
6. | Giancarlo Fisichella | Jordan Ford | | 1:17,156 | +1,673 | 38 |
7. | Ralph Firman | Jordan Ford | | 1:17,426 | +1,943 | 41 |
8. | Jos Verstappen | Minardi Cosworth | | 1:17,852 | +2,369 | 28 |
9. | Justin Wilson | Minardi Cosworth | | 1:18,495 | +3,012 | 31 |
| |
|
|
Podczas piątkowych testów bezpośrednio poprzedzających pierwsze treningi na torze im. Gillesa Villeneuve'a najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Fernando Alonso. Hiszpan był jednocześnie najbardziej aktywnym kierowcą, zaliczając 52 okrążenia. Na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu Jaguar – Antonio Pizzonia i Mark Webber, mając już blisko sekundę straty. Pozostali reprezentanci Renault – Jarno Trulli i kierowca testowy Allan McNish uzyskali czwarty i piąty czas. Giancarlo Fisichella tymczasem sklasyfikowany został dopiero na szóstej pozycji i jest to jak do tej pory najgorszy występ Włocha podczas piątkowych testów w weekendy Grand Prix. Możliwe jednak, że jest to wina opon Bridgestone, gdyż zarówno kierowcy z zespołu Renault, jak i Jaguar korzystają z konkurencyjnych opon Michelin, które mogą lepiej spisywać się na tym torze. Świadczyć o tym może fakt, iż w zeszłym roku pole position wywalczył tutaj Juan Pablo Montoya także na francuskich oponach. Tuż za Fisichellą znalazł się drugi kierowca z zespołu Jordan – Ralph Firman, natomiast na ostatnich pozycjach znaleźli się kierowcy z zespołu Minardi – Jos Verstappen i Justin Wilson. Szefowie dwóch ostatnich z wymienionych wyżej stajni, będących obecnie w najtrudniejszej sytuacji finansowej – Eddie Jordan i Paul Stoddart zagrozili ostatnio, że jeśli nie otrzymają obiecanej na początku sezonu pomocy od czołowych zespołów, to będą blokować wszelkie zmiany, jakie zespoły posiadające wsparcie wielkich koncernów samochodowych chciałyby wprowadzić do obecnych przepisów. Być może konflikt ten zostanie zażegnany w Kanadzie, o czym prawdopodobnie będziemy mogli się przekonać podczas dzisiejszej konferencji prasowej, na której obecne powinny być zainteresowane strony.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|