F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
British Grand Prix 201610 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Dzisiejszy wyścig zapowiadał się dramatycznie jeszcze przed startem. Na 20 minut przed zgaśnięciem czerwonych świateł nad torem przeszła potężna ulewa. W takich warunkach zawody z pewnością by się nie odbyły, na szczęście wszystko trwało tylko kilka minut, by znów niebo było niemal czyste. Typowa angielska pogoda, która jednak zapewniła start zawodów na oponach przeznaczonych do jazdy po mokrej nawierzchni. Niestety był to start za samochodem bezpieczeństwa.

Oczekiwanie na suchy tor

Decyzja o starcie za samochodem bezpieczeństwa zdecydowanie pozbawiła nas nieco emocji i chyba byłą podjęta nieco za wcześnie. Dodatkowo sędziowie zdecydowanie nie chcieli dać kibicom zobaczyć prawdziwej akcji w mokrych warunkach. Samochód bezpieczeństwa nieubłaganie czekał na warunki niemal suchej nawierzchni. Bezpieczeństwo przede wszystkim, jednak czyżby ktoś ponownie zapomniał, że Formuła 1 posiada opony deszczowe?

Gdy w końcu po piątym okrążeniu samochód bezpieczeństwa zjechał do alei serwisowej, wraz z nim zjechało praktycznie pół stawki, by zmienić opony na przejściowe. Na torze została między innymi czołowa czwórka. Na kolejnym kółku mieliśmy kolejne zmiany, a na trasie pozostali tym razem kierowcy Mercedesa, Verstappen i dwójka Saubera, ale i oni zmienili opony. Czołówce udało się przy okazji wykorzystać wirtualny samochód bezpieczeństwa, który pojawił się na trasie po wypadnięciu z toru Wehrleina w pierwszym zakręcie.

Sytuacja po postojach

Po postojach na czele mieliśmy dwójkę Mercedesa, Verstappena, Pereza, Ricciardo, Raikkonena, Sainza, Massę Bottasa i Hulkenberga. Na starcie zdecydowanie zyskały Williamsy, ale już po chwili oba białe bolidy były naciskane przez rywali gdyż stajnia z Grove prezentowała bardzo przeciętne tempo na przejściówkach. Bottas ostatecznie obrócił się na spadł na 13 miejsce po atakach ze strony Hulkenberga. Chwilę później to Massa musiał się bronić przez Hulkiem i Alonso ale nie trwało to aż tak długo, gdyż sygnał do zmiany na gładkie opony dał Vettel na 16 kółku, który założył pośrednie gumy.

Oczywiście w ślad za nim poszli kolejni kierowcy z taką werwą, że aż Palmera wypuszczono ze stanowiska bez prawego tylnego koła. Liderzy wyścigu zjechali okrążenie później, a już po 19 kółku cała stawka podróżowała na pośredniej mieszance. Na strategię przy okazji narzekał Alonso, który znalazł się za rywalami. Mimo to wyścig w tym okresie obfitował w incydenty i piruety, co dało Hiszpanowi ponowną szansę walki o punkty. Nie na długo, gdyż Hiszpan popełnił dość prosty błąd w pierwszym zakręcie i po kilku obrotach mógł tylko szczęściu zawdzięczać dalszy udział w wyścigu. Nie miało to już jednak większego znaczenia.

Walka Rosberga o drugie miejsce

Na 26 okrążeniu przygodę z Grand Prix Wielkiej Brytanii zakończył Haryanto. Błąd popełnił również Hamilton i Verstappen, ale im udało się uniknąć większych przygód. Oczywiście należy tu wspomnieć, że wcześniej Holender zdołał wyprzedzić Rosberga na przejściowych oponach. Niestety dla Red Bulla na gładkich gumach Max musiał uznać wyższość Rosberga, jednak po ostrej walce na kilku kolejnych okrążeniach. W tym czasie Vettelowi udało się wbić w czołową dziesiątkę po niezbyt udanym początku wyścigu. Niemiec jednak otrzymał karę doliczenia 5 sekund za wypchnięcie Felipe Massy, więc musiał mocno cisnąć, by na mecie nie utracić pozycji.

Końcówka wyścigu przyniosła jeszcze postoje Massy i Alonso. Brazylijczyk założył opony miękkie, Hiszpan pośrednie, ale dla losów wyścigu nie miało to większego znaczenia. Tymczasem na czele w bolidzie Nico Rosberga doszło do awarii na 7 biegu. Zawiodła skrzynia biegów i zespół szybko pośpieszył z instrukcjami co ma zrobić ich zawodnik. Udało się opanować awarię poprzez zmianę ustawień i unikanie siódmego biegu, co ostatecznie pozwoliło na finisz na drugiej lokacie, ale po wyścigu analizowane będzie przez sędziów to, czy informacja była legalna, tak więc wyniki mogą jeszcze ulec zmianie.

Emocje ale z niedosytem

Tym samym GP Wielkiej Brytanii zakończyło się pewnym zwycięstwem Hamiltona. Ogólnie akcji na torze było sporo, pomimo momentów delikatnie mówiąc spokojniejszych. Trudno nie wspomnieć tu o zbyt długim okresie neutralizacji na początku wyścigu. Zdecydowanie pozbawiło to nas wielu emocji, ale mimo to nie możemy narzekać na nudę. Miejmy nadzieję, że kolejne Grand Prix również będą równie ciekawe.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dawcio10, 10.07.2016 16:22[!]
Kiedyś Ayrton Senna powiedział że ścigając się w początkach kariery w deszczu był cały czas wyprzedzany nie radził sobie w takich warunkach. Zrozumiał wtedy że niewie nic o jeździe w deszczu. Trenował wtedy cały czas gdy tylko padało i było mokro. Pamiętamy potem w F1 jak opanował tę umiejętność. Tak samo powinien zrobić Nico Rosberg. Było to doskonale widać dzisiaj. Podobnie jak i w Monte Carlo i w innych wyścigach w przeszłości...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca