F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Pirelli Magyar Nagydíj 201730 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]


Sebastian Vettel odniósł zwycięstwo w Grand Prix Węgier, powiększając swoją przewagę na pozycji lidera klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. Podium uzupełnili Raikkonen i Bottas.

Ricciardo odpada z walki tuż po starcie wyścigu

Wszyscy kierowcy prócz Daniiła Kwiata i Paula di Resty zdecydowali się na rozpoczęcie zmagań na supermiękkiej mieszance. Rosjanin i Brytyjczyk wyruszyli do zawodów na miękkich Pirelli PZero. Start poszedł po myśli kierowców Ferrari: Vettel obronił prowadzenie na dojeździe do pierwszego zakrętu, utrzymując się przed Raikkonenem. Oba bolidy Red Bulla znalazły się przed Hamiltonem, ale zderzyły się ze sobą w drugim zakręcie. W samochodzie Ricciardo doszło do uszkodzenia lewej przedniej opony i powierzchni bocznej. Australijczyk obrócił swój bolid pokonując trzeci zakręt, a następnie zatrzymał się na poboczu powodując wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa. W trakcie neutralizacji porządkowi zajęli się oczyszczeniem nawierzchni z oleju, który wyciekł z konstrukcji RB13.

Wraz ze startem szóstego okrążenia samochód bezpieczeństwa zjechał do alei serwisowej. Hamilton bezskutecznie próbował wykorzystać restart do awansu na czwarte miejsce, przed Verstappena. Nieudaną próbę ataku na Carlosa Sainza podjął jadący na siódmej lokacie Alonso. Po kilkuminutowej analizie incydentu, do jakiego doszło pomiędzy kierowcami Red Bulla, na Maxa Verstappena nałożona została 10-sekundowa kara czasowa. Sędziowie zbadali także dwa inne incydenty: pomiędzy Hulkenbergiem i Grosjeanem, a Alonso i Sainzem, nie decydując się na podejmowanie dalszych działań wobec kierowców.

Po dziesięciu okrążeniach i serii rekordowych osiągnięć przewaga Vettela nad Raikkonenem wynosiła trzy sekundy. Trzeci Bottas tracił do lidera 6,5s. W czołowej dziesiątce plasowali się także obaj kierowcy McLarena – Fernando Alonso oraz Stoffel Vandoorne (odpowiednio siódme i dziewiąte miejsce). Di Resta zajmował siedemnaste miejsce, podążając 2 sekundy za Grosjeanem. Kilka kółek później występująca pomiędzy Vettelem i Raikkonenem różnica ustabilizowała się na poziomie trzech sekund. Czterokrotny mistrz świata kontrolował tempo, pewnie zmierzając po 25 punktów za zwycięstwo w wyścigu. Hamilton utrzymywał się 2 sekundy za Versteppenem, wiedząc, iż Holendra czeka pit stop połączony z odbyciem kary czasowej.

Vettel i Ferrari tracą grunt pod stopami przez problemy z kierownicą

Dziewiętnaste okrążenie zaowocowało przepuszczeniem przez Jolyona Palmera Nico Hulkenberga, który na tym etapie wyścigu dysponował znacznie lepszym tempem i miał realne szanse na doścignięcie dziesiątego Estebana Ocona. Tymczasem Romain Grosjean został poproszony o zjazd na przyspieszony pit stop z powodu spadku ciśnienia w jednej z opon. Na wyjazdowym okrążeniu Francuz musiał jednak zatrzymać się przy posterunku obsługi toru z powodu problemu z nakrętką mocującą koło.

Po pokonaniu jednej trzeciej dystansu Raikkonen zaczął krok po kroku zbliżać się do Vettela, a jego strata do zespołowego kolegi po raz pierwszy od dłuższego czasu spadła poniżej poziomu dwóch sekund. Niemiec poinformował przez radio o problemach z działaniem kierownicy "Gdy pokonuję proste ściąga mnie w lewo, jest coraz gorzej" – powiedział zawodnik z Heppenheim. Z kolei Hulkenberg, który zbliżył się do Ocona nie był w stanie wskoczyć do TOP10. "Nawet gdy używam DRS Ocon jest szybszy na prostej".

Na trzydziestym kółku przewaga Vettela spadła do 1,1s a Stroll i Bottas zjechali na pierwsze planowane postoje, otrzymując do swych bolidów miękkie opony. Powolna wymiana lewego przedniego koła spowodowała, że Fin stracił względnie komfortową trzecią pozycję. Dwa kółka później po oznaczone żółtym kolorem ogumienie zameldował się na stanowisku serwisowym Mercedesa Lewis Hamilton.

Na 33. kółku obowiązkowy postój odbył Vettel, a na 34 – Raikkonen, który chwilę wcześniej zapewniał, iż ma tempo, aby pozostać na torze. Różnica pomiędzy kierowcami Scuderii w dalszym ciągu oscylowała w granicach jednej sekundy. Bezpośredni pojedynek w alei serwisowej stoczyli ze sobą Sainz i Alonso oraz mechanicy Toro Rosso i McLarena. Dwukrotnemu mistrzowi świata nie udało się wyprzedzić wychowanka juniorskiego programu Red Bulla, także chwilę później, już w normalnych wyścigowych warunkach.

Hamilton stara się włączyć do gry o zwycięstwo

Alonso przypuścił udany atak po przekroczeniu półmetka wyścigu, objeżdżając Sainza po zewnętrznej drugiego wirażu. Tymczasem Raikkonen otwarcie wyraził swoje niezadowolenie ze strategii Ferrari, pytając swojego inżyniera o to, dlaczego bez powodu został wystawiony na tak wielką presję ze strony Mercedesa. Bardzo wolny postój Vandoorne'a, który nie wjechał czysto na swoje stanowisko serwisowe, skomplikował Belgowi walkę o pierwsze punkty w tym sezonie, spychając go na chwilę poza czołową dziesiątkę.

Po zjeździe Verstappena do alei serwisowej na 43. okrążeniu Vettel powrócił na pozycję lidera, dysponując 1,3s przewagą nad Raikkonenem i 6-sekundową nad Bottasem. Wkrótce jednak Fin ustąpił miejsca Hamiltonowi, który rozpoczął szarżę za zawodnikami Scuderii. Brytyjczyk natychmiast wykręcił czas 1:20,890s, będący o 0,8s lepszy od ostatniego osiągnięcia Vettela, który został poproszony o unikanie najazdów na krawężniki i utrzymywanie tempa.

Poważne zagrożenie ze strony Hamiltona zmusiło Raikkonena do podkręcenia tempa – Fin zbliżył się do Vettela na 0,7s. Mistrz świata z 2007 roku raz jeszcze sugerował, że traci tempo podążając za zespołowym partnerem: "Zniszczę tylko swoje opony. Zamierzamy to robić przez resztę wyścigu?". Emocje w walce o zwycięstwo były tym większe, że czołowa trójka wjechała w grupę dublowanych kierowców. Według pierwotnych planów Hamilton dysponował pięcioma okrążeniami na wyprzedzenie Raikkonena – później miał powrócić za Bottasa. Po upływie "ultimatum" Mercedes podjął decyzję o zapewnieniu Brytyjczykowi kolejnych pięciu kółek na nawiązanie pojedynku o pozycję wicelidera.

W ostatnich minutach rywalizacji Hamiltonowi nie udało się wyprzedzić Raikkonena, który przekroczył linię mety za Vettelem. Na finałowych okrążeniach Hamilton nie miał zbyt wielkich możliwości, aby dokonać kontrolowanej wymiany miejsc z Bottasem, gdyż tuż za tylnym skrzydłem byłego zawodnika Williamsa znajdował się jadący na bardziej świeżym ogumieniu Max Verstappen. Mimo tego w samej końcówce Brytyjczyk zrealizował obietnicę, bezpiecznie oddając miejsce na najniższym stopniu podium. Fernando Alonso dojechał do mety na szóstym miejscu, utrzymując za sobą Carlosa Sainza. Hiszpan w samej końcówce popisał się rekordem okrążenia: 1:20,182s. "Małe punkty" dowieźli do mety Perez, Ocon i Vandoorne. Do mety z powodu usterki technicznej nie dojechał di Resta.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 31%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca