|
|
|
|
|
|
Gran Premio de España Santander 2013 | 12 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Pit-stop 5 | Suma postojów | |
|
1. | Alonso | Pu | Tu (9) | Tn (21) | Pu (36) | Tn (49) | | 4 | |
2. | Raikkonen | Pu | Pu (10) | Pu (26) | Tu (45) | | | 3 | |
3. | Massa | Pu | Tu (8) | Tn (20) | Pu (36) | Tn (51) | | 4 | |
4. | Vettel | Pu | Tn (10) | Tn (24) | Pu (39) | Tn (51) | | 4 | |
5. | Webber | Pu | Tn (7) | Tn (20) | Pu (36) | Tn (50) | | 4 | |
6. | Rosberg | Pu | Tn (10) | Tn (27) | Tn (47) | | | 3 | |
7. | di Resta | Pu | Tn (9) | Pu (19) | Pu (38) | Tn (53) | | 4 | |
8. | Button | Pn | Tn (11) | Tn (28) | Tn (46) | | | 3 | |
9. | Perez | Pu | Tn (10) | Tn (23) | Pu (38) | Tn (50) | | 4 | |
10. | Ricciardo | Pn | Tn (10) | Pu (24) | Tn (39) | Tu (51) | | 4 | |
11. | Gutierrez | Pu | Pu (13) | Tn (28) | Pu (42) | Tn (54) | | 4 | |
12. | Hamilton | Pu | Tn (9) | Tn (25) | Pu (36) | Tn (50) | | 4 | |
13. | Sutil | Pu | Pn (8) | Tn (22) | Tn (36) | Pu (49) | | 4 | |
14. | Maldonado | Pn | Tn (8) | DT (13) | Pn (20) | Tn (35) | Pu (53) | 5 | |
15. | Hülkenberg | Pu | Pu (8) | Tn (21) | Tn (34) | Tu (35)/S&G (38) | Pu (53) | 6 | |
16. | Bottas | Pn | Tn (9) | Tn (25) | Pn (43) | | | 3 | |
17. | Pic | Tn | Pn (8) | Tn (23) | Tn (41) | | | 3 | |
18. | Bianchi | Tn | Tn (2) | Tn (16) | Pn (29) | Tu (46) | | 4 | |
19. | Chilton | Tn | Tn (15) | Pn (30) | Tn (47) | | | 3 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| Vergne | Pu | Tn (9) | Pn (20) | Tn (34) | Pu (37) | | 4 | |
| van der Garde | Pn | Tn (9) | Tn (20) | | | | 2 | |
| Grosjean | Pu | | | | | | 0 | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
S&G = Kara 10 sekund postoju w boksie (Stop & Go).
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Główną rolę w Grand Prix Hiszpanii ponownie odegrała strategia. Ze względu na unikalny układ pętli wyścig jak zwykle był wymagający dla opon. Dlatego mieliśmy do czynienia z wysokim poziomem degradacji, który nie powinien się już powtarzać przez resztę sezonu. Naszym celem są dwa lub trzy pit stopy w każdym wyścigu, a cztery to wyraźnie za dużo. Jak dotąd zdarzyło się to tylko raz, w Turcji – podczas naszego pierwszego sezonu w sporcie. Zamierzamy wprowadzić pewne zmiany przed wyścigiem na Silverstone. Chcemy realizować nasze cele i szybko rozwiązywać każdy problem. Gratulacje dla Fernando Alonso i Ferrari, którzy mocno cisnęli od startu do mety i wykorzystali taktykę czterech pit stopów, odnosząc tu zwycięstwo. Strategię planowali od początku weekendu, mądrze korzystając z opon podczas kwalifikacji, a następnie dzięki fantastycznym manewrom wyprzedzania sprawili, że przyniosła najlepszy możliwy efekt”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|