F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201529 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P2/P1): To był niezły start w Abu Zabi, jednak weekend nie będzie łatwy, gdyż mam już sporo kilometrów na tym silniku. Po problemach z Monzy musieliśmy wydłużyć żywotność jednostek, więc na pewno brakuje mi mocy na prostych i będziemy musieli nadrobić to w zakrętach. Walka z Lewisem powinna być bardzo zacięta. Dziś nie udało mu się pojechać dobrego kółka, więc jutro na pewno różnica będzie znacznie mniejsza.

Lewis Hamilton (P1/P2): To był dość normalny piątek. Tor jest mniej więcej taki sam jak w zeszłym roku, więc nie wiele jest do nauczenia się. Nie wyciągnąłem maksimum z opon, jednak te są tutaj całkiem niezłe, zwłaszcza supermiękka mieszanka. Między sesjami wprowadziliśmy trochę zmian do samochodu, które okazały się całkiem niezłe. Tempo na długich przejazdach nie jest jeszcze dość dobre i musimy nad tym popracować Nie łatwo się tutaj wyprzedza, więc dobrze będzie znaleźć się na pole position, jednak nie oznacza to, że nie da się wygrywać z dalszych miejsc.

(Paweł Zając)
 
Force India

Sergio Perez (P8/P3): To był dobry start naszego wyścigowego weekendu – nawet pomimo problemu z hamulcem, jaki pojawił się podczas popołudniowej sesji. Pierwszy trening nie był szczególnie reprezentatywny z uwagi na warunki panujące na torze, więc wykorzystaliśmy go na testy części rozwijanych z myślą o przyszłorocznym bolidzie. FP2 było bardzo pozytywne: od samego początku czułem się komfortowo za kierownicą mojego samochodu, a wszystkie zmiany w ustawieniach spisywały się zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Dłuższy przejazd został przerwany przez usterkę hamulca, ale dysponujemy sporą ilością danych z bolidu Nico. Bazowe ustawienia już teraz spisują się bardzo dobrze. Jutro powinniśmy być w naprawdę konkurencyjnej formie.

Nico Hulkenberg (P6/P8): Jestem bardzo zadowolony. To był udany dzień i przejechaliśmy sporo okrążeń. Rano mieliśmy dużo pracy związanej z testami części rozwojowych – wszystko przebiegło zgodnie z planem i zebraliśmy wiele wartościowych informacji na ich temat. Po południu obyło się bez problemów. Widzimy, że na pojedynczym okrążeniu jesteśmy w stanie prezentować naprawdę konkurencyjne osiągi, ale wciąż możemy poprawić się jeśli chodzi o dłuższe przejazdy. Wieczorem musimy odrobić nasze zadanie domowe i ustalić, jakie zmiany wprowadzimy przed jutrzejszym treningiem. Ogólnie jednak pozytywnie oceniam naszą dyspozycję.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P7/P4): To był dla nas dobry dzień. Po południu dokonaliśmy kilku poprawek z ustawieniami, ale to po południu mieliśmy warunki, które zastaniemy w kwalifikacjach i wyścigu. Byłem zadowolony z balansu i myślę, że mniej więcej jesteśmy tam gdzie chcieliśmy być. Force India było szybkie i niespodziewanie dobre tutaj. Jestem zadowolony z bolidu. Jak zawsze w sobotę, Ferrari i Williams na pewno zrobią krok naprzód. Miejmy nadzieję, że inni się za bardzo nie zbliżą, jednak zobaczymy co się wydarzy. Oczywiście możemy jeszcze nieco przyśpieszyć, jednak prawdopodobnie niewiele. Jeśli będziemy w czołowej piątce to będę zadowolony.

Daniił Kwiat (P4/P6): Nie było dziś źle. Ogólnie balans nie był idealny, więc mamy dużo pracy przed sobą, by poprawić stabilność bolidu i sprawić, by prowadził się lepiej, jednak tak zwykle jest w piątek. Od trzeciego miejsca w dół jest bardzo ciasno, więc myślę że walka o podium jest otwarta, jednak nigdy nie wiadomo co się wydarzy jutro. Oczywiście celujemy w walkę o te pozycje i mam nadzieję, że trzecia lokata jest otwarta i uda nam się poprawić rzeczy, które dzisiaj nie do końca dobrze działały.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P5/P5): Koniec końców to piątek i myślę, że powinniśmy się poprawić. Dziś jesteśmy trochę z tyłu, a ja chciałbym, żeby różnice były mniejsze. Force India jest zadziwiająco szybkie, podobnie jak Red Bull. Podczas pierwszego treningu zanotowałem kilka rzeczy do zrobienia przed jutrem.

Kimi Raikkonen (P3/P7): To był normalny piątek i wszystko było ok, poza problemami z supermiękką mieszanką na długich przejazdach. Może czasy okrążeń mogły być odrobinę lepsze, jednak ogólnie nie jest źle. Nie widziałem jeszcze danych, ale trzeba pamiętać, że to tylko piątek i nie wiadomo, co robią inni. Oczywiście zawsze można coś poprawić. Mercedesy wydają się bardzo szybkie, jednak jak zwykle damy z siebie wszystko!

(Paweł Zając)
 
McLaren

Fernando Alonso (P14/P9): Wiele rzeczy mogło by być za nami dzisiejszego popołudnia. Na pewno zrobiliśmy postęp w kwestii samochodu, gdyż zespół mocno ciśnie w poszukiwaniu osiągów. Nie mniej jednak chyba jechaliśmy na supermiękkich gumach w optymalnym momencie, odrobię później niż inni. Ogólnie jednak jestem zadowolony z samochodu, choć raczej nie spodziewam się dziewiątego miejsca. Podczas długich przejazdów mieliśmy trochę grainingu, jednak w wyścigu wszyscy będą musieli się z tym zmagać.

Jenson Button (P13/P16): Po mojej stronie garażu było zupełnie inaczej. Program zakładał naukę pod kątem przyszłego roku. Na jutro zmienię samochód według danych, które zebrał Fernando, przez co będzie się nim lepiej jeździć, jednak to część procesu nauki. Jego osiągi były całkiem zachęcające. Jutro zobaczymy, czy ja też zdołam je powtórzyć. Naszym największym problemem jest supermiękka mieszanka, która przegrzewa się w ostatnim sektorze. Przez to auto gorzej się prowadzi, więc trzeba dbać o tylne gumy, ale też cisnąć przednie, aby auto dobrze przejeżdżało przez pierwszy sektor. Znalezienie balansu jest trudne, więc wyścig powinien być interesujący.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Pastor Maldonado (P9/P10): Nie mieliśmy dziś większych problemów i udało nam się dokonać dobrego progresu. Zrealizowaliśmy cały program i wiemy, w jakim kierunku chcemy kontynuować prace nad naszym autem. Nic nas dzisiaj nie zaskoczyło, więc jesteśmy zadowoleni i nie możemy już doczekać się soboty.

Romain Grosjean (P--/P15): To był frustrujący dzień, ponieważ nie spędziłem za kierownicą zbyt dużo czasu. Jesteśmy nieco w tyle z naszą pracą. Musimy się mocno sprężyć, jeśli ustawienia bolidu mają pasować mojemu stylowi jazdy. Przez ostatnich 36 godzin cały nasz personel na torze wykonał wiele ciężkiej pracy. Jutro chciałbym się im za to odwdzięczyć solidnym rezultatem.

Jolyon Palmer (P18/P--): Jestem zadowolony nawet z tych kilku okrążeń, jakie udało mi się dzisiaj przejechać. Zespół wykonał świetną pracę, aby umożliwić mi pojawienie się na torze. Kiedy rano zobaczyłem rozebrany bolid nie spodziewałem się, że będę mógł wziąć udział w sesji. Mocno naciskałem podczas tego przejazdu, zdarzyło mi się nawet obrócić samochód, ale na szczęście nie doszło do żadnych uszkodzeń.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Valtteri Bottas (P11/P11): To był normalny piątek. W obu samochodach sprawdzaliśmy działanie różnych wariantów ustawień. Zebraliśmy wszystkie dane na jakich nam zależało, ale jesteśmy nieco poniżej spodziewanego poziomu osiągów. Jutro postaramy się to poprawić.

Felipe Massa (P10/P12): Spodziewałem się, że pójdzie nam trochę lepiej. W porównaniu do naszych rywali nie udało nam się odnotować spodziewanej poprawy po zmianie na supermiękką mieszankę, więc jutro musimy coś z tym zrobić. Ogólnie na pierwszym okrążeniu przejeżdżanym na opcjonalnym ogumieniu, nie byliśmy w stanie skorzystać z maksymalnych osiągów. To spory problem i musimy dowiedzieć się, co za nim stoi. Mam nadzieję, że jutro wszystko będzie spisywało się już tak, jak trzeba.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Max Verstappen (P12/P13): Rano w pierwszy treningu dobrze rozpoczęliśmy weekend. Poznawaliśmy tor i bolid, ale również pracowaliśmy nad balansem. Oczywiście pozycja, na której skończyliśmy sesję nie jest taka, jaką chcemy, jednak nie martwimy się tym. Podobną sytuację mieliśmy w Brazylii, a później byliśmy konkurencyjni. Po południu kontynuowaliśmy nasz program, starając się lepiej ustawić bolid i myślę, że poszliśmy w odpowiednim kierunku. Jeśli uda nam się teraz wcielić w życie to co poznaliśmy, to będzie dobrze. Mam nadzieję na dobrą resztę weekendu w Abu Zabi.

Carlos Sainz Jr (P16/P14): To nie był najłatwiejszy piątek... Zdecydowanie nie takiego dnia potrzebowaliśmy. Mieliśmy rano kilka problemów, które nie pozwoliły nam na zbyt wiele przejazdów. Po południu wszystko szło dobrze, jednak na 45 minut przed końcem sesji silnik nagle się wyłączył... Nie jest to dobry początek ostatniego weekendu sezonu, jednak to tylko piątek i możemy jeszcze jutro popracować, by poprawić szybkość.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Felipe Nasr (P15/P17): O poranku wykonaliśmy kilka testów aerodynamicznych, koncentrując się na zapewnieniu zespołowi danych do analizy. Później przystąpiliśmy do testów różnych poprawek. Z wiadomych względów, w południe temperatury były dużo wyższe niż podczas wieczornej sesji, więc musieliśmy wprowadzić trochę zmian w naszym bolidzie. Niestety nie poszliśmy chyba w dobrym kierunku jeśli chodzi o pracę ogumienia. Mamy wciąż spore pole do poprawy. Na pewno musimy wypracować lepsze podejście do kwestii związanych z funkcjonowaniem opon. To tylko piątek. Trzeba przejrzeć dane, aby lepiej wszystko zrozumieć.

Marcus Ericsson (P17/P18): Za nami dość wymagający dzień. Sprawdzaliśmy funkcjonowanie ustawień w różnych warunkach panujących na torze, koncentrując się głównie na temperaturach, które w trakcie pierwszego treningu oscylowały wokół wyższych wartości niż podczas FP2. Ogólnie – szczególnie jednak podczas wieczornych zajęć -, miałem spore problemy ze znalezieniem komfortowych ustawień bolidu. Teraz pora na wieczorną analizę danych. Mamy nadzieję, że uda nam się przystąpić do jutrzejszych zmagań w lepszej formie.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Will Stevens (P19/P19): Za nami naprawdę udany piątek, udało nam się sporo zdziałać. Uwielbiam ten tor i wiążę z nim szczególnie miłe wspomnienia. Oczywiście na tym etapie musimy jeszcze poświęcić nieco pracy ustawieniom naszego bolidu, aby wyeliminować pewne problemy powiązane ze zużyciem opon na dłuższych stintach. Przyjrzymy się temu dzisiaj w nocy, ale rok temu warunki na torze uległy w sobotę znaczącej poprawie, więc liczymy, że podczas wyścigu nie będziemy zbyt mocno zmagali się z grainingiem przedniego ogumienia.

Roberto Merhi (P20/P20): Powrót do bolidu to fantastyczne uczucie. Brakowało mi już ścigania. Dzisiaj po raz pierwszy mogłem spróbować swoich sił na torze Yas Marina i muszę powiedzieć, że to świetny obiekt. Być może dzisiaj nawierzchnia nie była jeszcze najlepsza, ale jestem pewien, że wraz z kolejnymi sesjami przyczepność będzie się poprawiać. Na dłuższych przejazdach zmagałem się ze sporą degradacją ogumienia, ale w nocy popracujemy nad ustawieniami i jestem pewny, że znajdziemy odpowiednie rozwiązanie naszego problemu. Nie mogę się już doczekać pierwszej sesji kwalifikacyjnej od weekendu w Soczi i oczywiście samego niedzielnego wyścigu.

(Nataniel Piórkowski)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca