|
|
|
|
|
|
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2013 | 3 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Red Bull
Sebastian Vettel (P3/P1): Ciężko powiedzieć jak wypadamy na tle innych, wiemy że Lotus jest tu szybki, jednak mieliśmy dzisiaj niezłe tempo. Na tym torze nie ma łatwo, gdyż warunki zmieniają się w ciągu dnia, zaczynamy gdy jeszcze świeci słońce, a kończymy o zmroku, a w tym czasie zmieniają się temperatury asfaltu. Jednak nie mieliśmy dużych problemów, więc jestem dość zadowolony.Mark Webber (P4/P2): Druga sesja dzisiaj była bardziej reprezentatywna, niż pierwsza z powodu pory dnia i temperatur. Wiele dzisiaj zależało od opon, myślę że miękka mieszanka trzyma się tutaj lepiej niż w Indiach. Nie był źle jak na pierwszy dzień, mamy informacje, których potrzebowaliśmy, więc zobaczymy jak pójdzie nam jutro Przeanalizujemy wszystko w nocy i spróbujemy zrozumieć bolid na obu mieszankach.(Łukasz Godula)
Mercedes
Lewis Hamilton (P2/P3): Dziś realizowaliśmy standardowy program, jednak druga sesja zawsze jest ważniejsza, gdyż warunki są podobne do tych podczas wyścigu. Gdy spadała temperatura zmieniła się charakterystyka naszego samochodu i pojawiła się podsterowność, więc głównym wyzwaniem jest przewidzenie jakie ustawienia będą potrzebne. Fizycznie jest łatwiej po zmroku, jednak w kwestii widoczności nie ma to znaczenia. Niezły start weekendu, jednak czeka nas wiele pracy.Nico Rosberg (P5/P5): Podczas pierwszego treningu zbyt wiele się nie nauczyliśmy, gdyż było gorąco, a na pewno nie uświadczymy takich warunków w kwalifikacjach czy wyścigu. Miałem problemy na miękkiej mieszance, jednak udało mi się znaleźć lepszy rytm na pośredniej. Wyścig powinien być interesujący pod względem strategii, gdyż różnica pomiędzy jednym, a dwoma pit stopami będzie niewielka. Naszym celem znów jest bycie najlepszym z reszty stawki i jestem przekonany, że uda nam się zdobyć trochę cennych punktów.(Paweł Zając)
Lotus
Kimi Raikkonen (P6/P4): Samochód wydaje się dobry i to był dość normalny piątek. Krótsze podwozie dobrze się tu spisuje, jednak nie miałem możliwości porównania go z dłuższą wersją, więc ciężko powiedzieć, które jest lepsze. Staramy się zwalczyć podsterowność, jednak na tym torze jak na razie jest lepiej. Tak jak zwykle możemy jeszcze się poprawić, więc zobaczymy, co będzie jutro.Romain Grosjean (P1/P12): To był całkiem dobry dzień, pomimo problemów z hamulcami, przez które straciliśmy trochę czasu. Mamy też niewielkie wibracje, którym trzeba się przyjrzeć, jednak z tym nie było najgorzej. Samochód spisuje się całkiem nieźle, co pokazuje najlepszy czas w pierwszej sesji, więc jestem pewny, ze do jutra rozwiążemy nasze problemy.(Paweł Zając)
McLaren
Sergio Perez (P10/P6): To był produktywny dzień dla całego zespołu. W obu sesjach samochód spisywał się naprawdę dobrze. Czuję się zadowolony z mojego bolidu, ale nie oczekuję, że zbyt wiele się zmieni. Zazwyczaj bywało tak pomiędzy piątkami i sobotami, ponieważ dopracowywaliśmy balans i ustawienia. Teraz nie wydaje mi się, abyśmy mogli zrobić coś więcej. Opony działają dużo lepiej niż w Indiach. Choć czułem się bardziej komfortowo na miękkiej mieszance, trudno będzie myśleć o strategii opartej na jednym postoju. Jutro chciałbym dostać się do Q3.Jenson Button (P8/P7): Za nami bardzo dobry dzień pod względem zrozumienia samochodu. Kierunek jaki obraliśmy z naszymi ustawieniami wygląda całkiem obiecująco. Myślę że obie mieszanki są tu w porządku. Uzyskałem moje najszybsze okrążenie na pierwszym kółku na opcjonalnej mieszance. Większości kierowców się to nie udawało, więc jestem zadowolony. Dłuższe przejazdy były już trochę bardziej skomplikowane, choć działo się tak za sprawą dużego uchu na torze i błędnej diagnozie przebitej opony. W rzeczywistości była cała, a uszkodzeniu uległ czujnik. Pomimo tego myślę, że byliśmy dziś w umiarkowanie dobrej formie.(Nataniel Piórkowski)
Ferrari
Fernando Alonso (P12/P8): Dziś byliśmy mniej konkurencyjni niż zwykle i teraz musimy dowiedzieć się dlaczego tak jest, czy to kwestia charakterystyki toru, czy też ustawień. Opony pracują lepiej niż w Indiach, szczególnie w nocy, gdy temperatury są niższe. Niestety w kwestii osiągów jesteśmy za naszymi rywalami, którzy znacznie się poprawili i ciężko będzie ich pokonać. Jutro jednak zrobimy parę zmian i damy z siebie wszystko, gdyż nie zamierzamy się poddawać.Felipe Massa (P17/P10): Dziś zrealizowaliśmy cały program, który skupił się na ustawieniach i zachowaniu opon. Jak na razie nie jestem zadowolony z samochodu, gdyż nie jesteśmy tak konkurencji, jak się spodziewaliśmy. Warunki mocno się zmieniają i nie jest łatwo przewidzieć w jakim kierunku trzeba będzie iść z ustawieniami. Teraz spróbujemy poprawić osiągi, choć nie będzie to łatwe.(Paweł Zając)
Sauber
Nico Hulkenberg (P11/P9): To był normalny piątek. Wykonaliśmy cały program i sporo się nauczyliśmy na temat samochodu i opon. Jestem pewny, że będziemy mogli pokazać dobre osiągi. Są pewne miejsca, w których możemy się poprawić, jednak ogólnie jestem zadowolony.Esteban Gutierrez (P15/P11): To był produktywny dzień. Sprawdzaliśmy różne ustawienia i analizowaliśmy zachowanie opon. Rano sprawdzaliśmy balans, jednak najważniejsze jest znalezienie ustawień na kwalifikacje i wyścig. Teraz trzeba pomyśleć nad dobrym kompromisem. Tor bardzo mocno się zmienił w ciągu dnia, gdyż temperatury skaczą, wiec ciężko ocenić zachowanie samochodu. Tak samo będzie jednak w dalszej części weekendu.(Paweł Zając)
Force India
Paul di Resta (P7/P13): To był dość pozytywny dzień. Ogólny balans nie jest taki zły, jednak mamy ciągle nieco pracy, by poprawić bolid w szybkiej partii toru. Głównym problemem tego popołudnia była awaria hamulców, co zmusiło mnie do szerokiego wyjazdu w ósmym zakręcie. Zespół zdecydował się zmienić materiał w hamulcach, co zabrało nam 15 minut, jednak byliśmy w stanie wykonać długi przejazd na miękkich oponach pod koniec sesji.Adrian Sutil (P--/P15): Ciężko cokolwiek powiedzieć, ponieważ musieliśmy zmienić materiał w hamulcach w połowie drugiej sesji. To dość mocno wpłynęło na bolid i ciężko było porównać zmiany w ustawieniach. Mamy dość dużą różnicę pomiędzy mieszankami i w tej chwili mam problem z pośrednią. Ogólny balans jest dobry, więc myślę, że możemy być jutro w dobrej formie.James Calado (P14/P--): Yas Maritna to tor, który znam bardzo dobrze, więc łatwo było nabrać prędkości i już po dwóch okrążeniach czułem się dobrze w bolidzie. Reszta sesji poszła dość dobrze i byłem w stanie wykonać trochę pracy nad porównaniem ustawień. Balans był dobry, jednak miałem problem z dużym zużyciem opon na pośredniej mieszance, zwłaszcza w ostatnim sektorze.(Łukasz Godula)
Williams
Pastor Maldonado (P9/P14): To był dla nas dobry dzień. Ukończyliśmy nasz planowany program i bolid był szybszy po ostatnich poprawkach. Ciągle mamy nieco problemów z balansem, jednak ogólnie w tym pakiecie jest większy potencjał. Musimy teraz przejrzeć dane i przeanalizować dzisiejsze sesje, aczkolwiek myślę, że możemy pojechać jutro szybciej.Valtteri Bottas (P13/P18): Wypróbowaliśmy kilka ciekawych rzeczy w bolidzie Pastora w kontekscie przyszłego sezonu i widzieliśmy niezłe wyniki i zauważalną różnicę w osiągach bolidu. Będziemy mieli pracowitą noc przy analizie danych, które mamy. Jestem przekonany, że możemy pojechać szybciej i bolid wydaje się pasować do tego toru lepiej niż do innych obiektów.(Łukasz Godula)
Toro Rosso
Daniel Ricciardo (P18/P16): Nasz pierwszy dzień w Abu Zabi nie był najlepszy. Walczyliśmy ze znalezieniem odpowiedniego balansu samochodu. Zapominając o czasach, trudno było dziś zrozumieć, co tak naprawdę dzieje się z samochodem. To utrudniało nam jazdę, bo brakowało zaufania. Pomiędzy porankiem i popołudniem udało się nam jednak postawić krok naprzód i mamy nadzieję, że dzięki ciężkiej pracy naszych inżynierów będziemy jutro w lepszej formie. Zawsze lubiłem tutaj jeździć. Bardzo szybko się ściemnia, więc w trakcie jednej sesji musisz zmienić kaski!Jean-Eric Vergne (P16/P17): Jeśli nie będziemy zwracać uwagi na czasy okrążeń, to myślę, że możemy traktować piątek jako umiarkowanie udany. Nasze ogólne osiągi są dobre i dobrze czułem dziś samochód. To prawda, jutro musimy popracować nad czasami okrążeń. Mamy nadzieję, że dzięki produktywnej nocy zniwelujemy straty i zyskamy konkurencyjne tempo. Miękka mieszanka na dłuższych przejazdach spisuje się tu zdecydowanie lepiej niż w Indiach. Jesteśmy na torze który daje wiele radości z jazdy. Nie bez znaczenia jest także pora dnia w jakiej się ścigamy. To coś unikalnego.(Nataniel Piórkowski)
Caterham
Giedo van der Garde (P--/P19): Wróciłem do samochodu podczas drugiej sesji i od samego początku dobrze się w nim czułem. Tylna oś blokowała się zbyt często a samochód nie osiągał zbyt dużych prędkości, ale ogólnie było w porządku. Moje najszybsze kółko przejechane na miękkich oponach było OK., ale wiem że przed kwalifikacjami można jeszcze wiele poprawić, szczególnie jeśli chodzi o przód. Na dłuższym przejeździe pozostałem na opcjonalnej mieszance, ale w bolidzie Charlesa znalazła się podstawowa, więc dziś wieczorem sprawdzimy zebrane przez niego dane.Charles Pic (P19/P21): W pierwszym treningu balans aerodynamiczny był całkiem dobry. Choć nie spełniał on moich marzeń, dobrze przepracowaliśmy sesję i mogłem być z niego bardzo zadowolony. W drugim treningu oczywiście spadły temperatury i miałem problemy z dogrzaniem przednich opon. Opcjonalna mieszanka łapała temperaturę dużo szybciej niż podstawowa. Na długich przejazdach dodaliśmy trochę docisku na przednie skrzydło, ale wciąż miałem problemy. Ogólnie samochód był podsterowny, a do tego wkradły się problemy ze stabilnością na dohamowaniach. Musimy się temu przyjrzeć.Heikki Kovalainen (P20/P--): Generalnie na początku samochód niezbyt nadawał się do jazdy. Podczas hamowania i skręcania sterowało się nim jak po ostrzu noża. Opony zaczynały zużywać się bardzo szybko, co z kolei powodowało problemy z jego prowadzeniem. Dokonaliśmy jednak kilku zmian i na trzecim przejeździe postawiliśmy dobry krok naprzód. Pod koniec sesji samochód był już całkiem neutralny. Nie nauczyliśmy się zbyt wiele, ale ogólnie za nami porządna sesja i dobrze było ponownie pomóc zespołowi.(Nataniel Piórkowski)
Marussia
Jules Bianchi (P21/P20): Jestem bardzo zadowolony z tego, jak ułożył się dla mnie ten piątek. Dzięki poprawkom aerodynamicznym od samego początku prezentowaliśmy solidne tempo i wykonaliśmy trochę dobrej pracy z nowymi częściami w obszarze zawieszenia. Wieczorem mogliśmy lepiej odnaleźć się na tle konkurencji, ponieważ druga sesja i temperatury w trakcie niej panujące były zbliżone do tych, jakie będą występowały podczas kwalifikacji i samego wyścigu. Nie bierzemy niczego za pewnik. Po prostu staramy się naciskać na wywalczenie w niedzielę jak najlepszego wyniku.Max Chilton (P--/P22): Za mną okrojony dzień po tym, jak podczas porannej sesji oddałem stery bolidu Rodolfo. Jeździłem tu już wcześniej, więc zaaklimatyzowanie się na torze nie stanowiło dla mnie większego problemu. Gdy tylko wyjechałem na tor poczułem, że z samochodem jest coś nie tak – okazało się że uszkodzeniu uległ w nim przewód hamulcowy, choć nie jesteśmy tego do końca pewni. Zaczęliśmy znajdować optymalny balans. Ogólnie za nami niezły początek, ale przed trzecim treningiem czeka nas wiele pracy.Rodolfo Gonzalez (P22/P--): Dobrze było znów wrócić do samochodu i pojeździć po tak niesamowitym torze. Ponad dwadzieścia dwa okrążenia pozwoliły na zebranie wielu danych dla zespołu, które będą bardzo ważne w określeniu tego, jak dużego postępu udało się nam dokonać na przestrzeni tego weekendu.(Nataniel Piórkowski)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|