F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201527 wrze?nia
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Daniił Kwiat (P2/P1): Warunki były dziś bardzo trudne. Tor był śliski, a Suzuka jest też dość ciasna i w kilku zakrętach zbierała się woda. Musimy popracować przez sobotą, jednak myślę, że jesteśmy gotowi. Auto prowadzi się dobrze, zakręty na mokrym zawsze były naszą mocną stroną, jednak nie wiemy jaka pogoda będzie jutro. My wolelibyśmy deszcz, jednak zobaczymy, co się stanie.

Daniel Ricciardo (P13/P4): Ciężko było zagrzać hamulce na krótkich przejazdach, jednak zbyt wiele ich nie było. Zrobiliśmy kilka kółek i myślę, że rozumiemy auto w tych warunkach. Pogoda raczej jednak się zmieni, więc czeka nas sporo pracy nad ustawieniami samochodu, a czasu nie będzie zbyt wiele.

(Paweł Zając)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P3/P2): Bolid dość dobrze się dziś sprawował w mokrych warunkach, byliśmy w stanie wykonać nieco okrążeń, by znaleźć odpowiednie ustawienia na mokre warunki. Nie da się jednak ocenić realnych osiągów w takich warunkach. Musimy wykonać wiele pracy w trzecim treningu, ponieważ cała sobota i niedziela powinny być, suche ale tutaj nigdy nie można być tego pewnym.

Lewis Hamilton (P5/P3): Dzisiaj to nie był najlepszy dzień dla nas w padoku i dla fanów na trybunach, gdyż musieli siedzieć w deszczu, a do tego czekać na wyjazd bolidów. Tak naprawdę niczego użytecznego się dzisiaj nie dowiedzieliśmy. Jest ślisko, mokro – nie są to zbyt ekscytujące warunki. Nie chcemy podejmować zbędnego ryzyka, ponieważ nie ma sensu w uszkodzeniu bolidu czy skrzyni biegów. Mam nadzieję, że jutro będzie sucho, jednak jesteśmy przygotowani na każdą pogodę.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P4/P5): Próbowaliśmy przejechać kilka okrążeń, jednak nie było łatwo, gdyż w niektórych miejscach na torze było naprawdę dużo wody. W takich warunkach to głównie kierowca decyduje o tym czy opłaca się jeździć czy nie. Ponadto warunki nie były stałe, więc ciężko było porównać samochód. Póki co nie jesteśmy tam gdzie chcielibyśmy, jednak możliwe, że czegoś się nauczyliśmy. Teraz trzeba zobaczyć jaka będzie pogoda w kolejnych dniach.

Kimi Raikkonen (P7/P6): Dziś pogoda nie była zbyt dobra, a warunki na torze były ciężkie. Szkoda, choć każdy musiał się z tym mierzyć. Mimo wszystko był to dzień jak każdy inny – zrobiliśmy kilka przejazdów starając się czegoś nauczyć. Musimy poczekać do jutra i zobaczyć jak rozwinie się pogoda. Postaramy się zrobić dobrą robotę.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz Jr (P1/P7): Ogólnie był to dobry dzień i można wyciągnąć z niego wiele pozytywów. Pomimo tego, że padało cały dzień i nie przejechaliśmy żadnego okrążenia na suchej nawierzchni, to udało mi się szybko poznać trasę i również szybko złapać dobre tempo. Pierwsze miejsce w pierwszym treningu również było wyjątkowe, ponieważ pierwszy raz byłem na czele sesji w F1. Tor jest niesamowity, bardzo trudny. Dobrze się bawiłem jazdą na nim i mam nadzieję, że będzie tak dalej w sobotę i niedzielę.

Max Verstappen (P6/P8): Szkoda, że cały dzień padało, gdyż dobrze by było spędzić na torze nieco więcej czasu. Jednakże trochę pojeździliśmy w mokrych warunkach i bolid spisywał się dobrze, Myślę, że trochę się dowiedzieliśmy i zebraliśmy sporo danych, które przydadzą się, gdy w niedziele będzie padało. Wiemy, że zazwyczaj mamy dobre tempo w deszczu. Nie mogę się doczekać jutra, gdy miejmy nadzieję, że będzie sucho, ponieważ ten tor jest naprawdę świetny.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Felipe Nasr (P11/P9): Choć padało w obu treningach, to jestem zadowolony z przejechanych okrążeń. To dla mnie nowy tor i ważnym jest, aby nauczyć się go tak szybko, jak to możliwe. Udało nam się zebrać trochę danych, które na pewno przydadzą się w pozostałej części weekendu. Mam nadzieję, że jutro pojeździmy po suchym torze.

Marcus Ericsson (P9/P13): Z powodu deszczu był to trudny dzień. Przejechaliśmy kilka okrążeń na przejściowych oponach, co pozwoliło nam na zebranie pewnych danych. Prognoza na resztę weekendu przewiduje jednak suchy tor.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Pastor Maldonado (P17/P10): Mokra Suzuka jest świetnym miejscem, jednak nie opłacało się ryzykować, gdy nie można się zbyt wiele nauczyć, więc większość czasu spędziliśmy w garażu. Podczas reszty weekendu pogoda ma być dobra, jednak auto jest całkiem niezłe w deszczu.

Romain Grosjean (P--/P15): Wyjechaliśmy i gdy okazało się, że jest mokro i ślisko zdecydowaliśmy się na pozostanie w garażu, gdyż w takich warunkach nie można się zbyt wiele nauczyć . Samochód spisywał się dobrze, jednak zdecydowaliśmy się nie podejmować ryzyka. Jutro będzie interesująco, gdyż powinno być sucho, a my będziemy mieli wiele opon.

Jolyon Palmer (P18/P--): To było całkiem dobre instalacyjne okrążenie. Warunki były tak kiepskie, że nie opłacało się ryzykować i po zaledwie jednym kółku zaparkowaliśmy w garażu na resztę sesji. Oczywiście jest to dla mnie frustrujące, ale niestety nie mamy wpływu na pogodę.

(Paweł Zając)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P14/P11): Niewiele się dziś dowiedzieliśmy, jednak wykonaliśmy kilka użytecznych przejazdów na przejściowych oponach. Oczywiście jeśli będzie sucho w sobotę i niedzielę, to dzisiejsza praca nie będzie zbyt potrzebna. Każdy jest w tej samej sytuacji, ponieważ wszystkim brakuje informacji na suchym torze. Aczkolwiek jeździliśmy już w tym roku na twardych i pośrednich oponach, tak więc mamy pojęcie o tym jak się zachowują. Jeśli jutro pogoda się poprawi to w trzecim treningu będziemy jeździli nieco więcej niż zwykle, by nadrobić stracony dzisiaj czas.

Sergio Perez (P15/P14): Cały dzień było dziś mokro, więc nie wykonaliśmy zbyt wielu okrążeń, co oznacza, że przed resztą weekendu mamy kilka znaków zapytania. Musimy na nie znaleźć odpowiedź w jutrzejszym treningu, jednak każdy znajduje się w tej samej sytuacji. Na chwilę obecną oczekujemy, że jutro będzie sucho, jednak w Japonii nigdy nie można być tego pewnym. Jeśli będzie padało to dzisiaj nauczyliśmy się wystarczająco dużo, by odpowiednio ustawić bolid do mokrych warunków.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button (P12/P12): Niewiele pojeździliśmy skupiając się głównie na sprawdzeniu systemu oraz aerodynamiki w deszczu. Po południu popracowaliśmy trochę nad jednostką napędową. Balans nie jest najlepszy, jednak myślę, że powinno być sucho. Dobrze, że inni też trochę pojeździli, więc fani na torze nie zmokli na darmo.

Fernando Alonso (P16/P17): To raczej nie był szczególnie ważny dzień. Jutro ma być sucho, więc dzisiejsze jazdy nie są reprezentatywne. Tak czy inaczej zrobiliśmy kilka testów, aby zrozumieć problem, który trapił nas w Singapurze. W trzecim treningu zmaksymalizujemy nasze wysiłki, aby przygotować się do kwalifikacji. Wsparcie ze strony fanów jest niesamowite. Suzuka jest domowym wyścigiem Hondy i to najlepsze miejsce na świecie, jeśli chodzi o kibiców. Bardzo nas wpierają i mam nadzieję, że w niedzielę damy im coś w zamian.

(Paweł Zając)
 
Williams

Felipe Massa (P8/P16): Obie sesje były dziś bardzo mokre, więc zbyt wiele nie pojeździliśmy. Pracowaliśmy nad ustawieniami i poprawą auta w mokrych warunkach, co poszło całkiem nieźle. To nie był szczególnie dobry dzień, jednak liczę na suchą sobotę i to, że będziemy mogli przygotować się do wyścigu.

Valtteri Bottas (P10/P20): To był ciężki dzień do testowania. Pierwszy trening był jednak produktywny, gdyż udało nam się zaobserwować poprawę osiągów w zmiennych. Warunkach. Chcieliśmy jednak zaoszczędzić przy tym opony, gdyby okazało się, że reszta weekendu także będzie na mokro, więc nie wyjeżdżaliśmy w drugim treningu. Czeka nas sporo pracy jutro.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Will Stevens (P19/P18): Nie ma zbyt wiele do powiedzenia na temat dzisiejszych jazd. Frustrującym jest to, że pogoda nam nie pomogła. 9 okrążeń nie przekłada się na zbyt wiele i tak naprawdę nawet nie zaczęliśmy prac nad samochodem. Dobrze jednak było zobaczyć tutaj tylu fanów. Deszcz im nie przeszkadzał, więc mam nadzieję, że jutro zobaczą więcej akcji.

Alexander Rossi (P20/P19): Jest jak jest, choć oczywiście jestem rozczarowany tym, że nie udało nam się pojeździć. Tak samo jest jednak dla wszystkich. Wygląda jednak na to, że podczas kolejnych dni powinno być lepiej. My dziś będziemy starali się jak najlepiej przygotować na to co nas czeka.

(Paweł Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 26.09.2015 01:35[!]
Liczylem na deszczowy wyscig bo ostatnio jest jak na lekarstwo.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca