F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 201529 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P20/P1): Chłopaki wykonali niesamowitą robotę, abym mógł wyjechać po południu, szczególnie że warunki były trudne i jestem im bardzo wdzięczny. Tor nie jest łatwy, a dodatkowo temperatury utrudniają pracę z oponami, więc utrata tak dużej ilości czasu nie pomaga. Na szczęście udało mi się zrobić pod koniec dłuższy przejazd. Jeśli chodzi o ustawienia, to nie mieliśmy czasu na żadne zmiany – po prostu wyjechałem z tym co wypracowaliśmy podczas ostatniego wyścigu, więc zdecydowanie możemy poprawić pewne rzeczy. My także musimy ciężko pracować, gdyż Ferrari wydaje się bardzo mocne. Ciekawe co stanie się jutro.

Nico Rosberg (P1/P3): Miałem dobrą pierwszą sesję, jednak po południu nie umiałem się dogadać z pośrednimi oponami, więc musimy się dowiedzieć dlaczego tak było. Ogólnie był to trudny dzień dla zespołu, gdyż Lewis miał problemy i stracił całą sesję. Warunki są naprawdę szalone. Jest bardzo gorąco i temperatury są niewiarygodne. Dostosowanie siebie i samochodu jest wyzwanie, a dodatkowo Ferrari wygląda na mocne, więc będzie ciekawy weekend.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P2/P2): Zrobiliśmy wszystko co było trzeba. Rano samochód dobrze się spisywał, choć po południu był kapryśny i ciężko się prowadził. Mimo problemów z wiatrem i temperaturą czasy były jednak niezłe. Niestety pojawiła się czerwona flaga, gdy wyjechałem na nowym komplecie pośrednich opon. Samochód nie jest idealny, jednak jestem pewny, że możemy poprawić się jutro. Mamy trochę roboty przy ustawieniach, aby wszystko stało się łatwiejsze, jednak damy z siebie wszystko i zobaczymy, jak to się przełoży na kwalifikacje.

Sebastian Vettel (P3/P7): Ogólnie to był niezły dzień. Był gorąco i ślisko, przez co trudno pracuje się z oponami. Nie jestem z siebie zadowolony, gdyż cisnąłem zbyt mocno i się obróciłem, ale oczywiście lepiej takie rzeczy sprawdzać w piątek. Walka pomiędzy nami, a Williamsem powinna być zacięta, a może i Red Bull się włączy. Mercedes nie miał łatwego dnia, jednak nadal są mocni.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Daniił Kwiat (P9/P4): Mieliśmy kilka problemów pod koniec sesji, jednak nie było to nic dużego i sprawy wyglądają lepiej – przejechaliśmy trochę dobrych okrążeń. Liczymy na poprawę w nocy i będziemy nad tym pracować. Czasy wyglądają dobrze, jednak to piątek i nie można zbyt wiele powiedzieć na temat formy innych. Najważniejsze jest to, co zobaczymy jutro i w niedzielę. Będziemy walczyć.

Daniel Ricciardo (P6/P10): Niektóre rzeczy są pozytywne i problemy z właściwościami jezdnymi, które mieliśmy w Melbourne są za nami. Samochód był przyjemniejszy w prowadzeniu. Musieliśmy wprowadzić kilka zmian w ustawieniach, a po południu mieliśmy problemy, jednak było kilka pozytywów i mamy sporo danych od Daniiła, który nie odstawał tempem od Ferrari. Cały czas się poprawiamy, a jeśli przed kwalifikacjami zobaczę deszcz, to pewnie się uśmiechnę.

(Paweł Zając)
 
Williams

Valtteri Bottas (P8/P5): Zmiany w pozycji za kierownicą okazały się pozytywne i miło jest jeździć bez bólu. Jestem przekonany, że to nie będzie już problemem. Rano tor był naprawdę brudny, jednak to zmieni się w trakcie weekendu, a pewnym problemem była tez wysoka temperatura. Krótkie przejazdy były ok, jednak podczas długiego przejazdu uszkodził się wlot powietrza do tylnych hamulców, więc ciężko coś konkretnie powiedzieć.

Felipe Massa (P11/P6): To był dość trudny dzień. Opony mocno się zużywały w tych warunkach, a degradacja była wysoka, jednak oczywiście wszyscy mają ten problem. Celem jest zmniejszenie straty do czołówki. Przestudiujemy dokładnie dane, aby mieć pewność, że wyciągniemy wszystko z samochodu.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Max Verstappen (P7/P8): To dobry start weekendu, gdyż podczas pierwszej sesji uczyłem się toru i przyszło mi to dość łatwo. Nie łatwo jest zarządzać oponami w tych warunkach, ponieważ wilgotność jest wysoka, jednak rano nie mieliśmy problemów.Po południu wprowadziliśmy trochę zmian i jestem zadowolony z balansu samochodu. Oczywiście możemy się jeszcze poprawić, jednak to był dobry dzień.

Carlos Sainz Jr (P5/P14): Myślę, że rano mieliśmy pozytywną sesję. Samochód był dobrze zbalansowany. Podczas drugiego treningu mieliśmy trochę problemów, szczególnie z korkiem na torze, przez co nie udało mi się przejechać czystego okrążenia. Kiedy było jednak trochę przestrzeni, to notowaliśmy dobrze czasy, więc jestem pozytywnie nastawiony.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P10/P9): Rano dobrze zaczęliśmy weekend dobrymi przejazdami i stałymi czasami okrążeń. Pracowaliśmy także na ustawieniami co przyniosło efekty. Po południu kontynuowaliśmy pracę, więc mieliśmy kolejną solidną sesję. Pechowe było to, że podczas okrążenia wyjazdowego na pośrednich oponach pojawiła się czerwona flaga. Przez to straciłem szczyt osiągów na tej tym komplecie opon. Tak czy inaczej osiągi są dobre, a długie przejazdy całkiem pozytywne. Czułem się również komfortowo w samochodzie. Wysokie temperatury były wyzwaniem, jednak jest tak samo dla wszystkich.

Felipe Nasr (P--/P12): Po opuszczeniu pierwszego treningu musiałem nadgonić po południu. Jako, że dobrze znam tor, to nie był to duży problem. Nie było jednak idealnie, gdyż mieliśmy problemy z tylnymi oponami z powodu wysokich temperatur. Mamy więc sporo pracy dzisiejszej nocy, gdyż musimy zrozumieć dlaczego tak było.

Raffaele Marciello (P13/P--): To była dobra sesja dla zespołu. Ja miałem natomiast trochę problemów, gdyż to było moje pierwsze spotkanie z tym autem. Szybko jednak poczułem się pewnie i poprawiałem z przejazdu na przejazd. Wykonałem planowany program, więc myślę, że dobrze się spisałem. Temperatury były wysokie, więc przyczepność była kłopotem, a poza tym tor był dość brudny więc warunki nie były najlepsze. Ogólnie jednak był to dla mnie dobry trening.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Pastor Maldonado (P12/P11): Wraz z innymi mieszankami ogumienia i nowymi częściami jakie tutaj testujemy, wrażenia płynące z jazdy samochodem różniły się od ostatniego weekendu. Jestem zadowolony z popołudnia i mojego długiego przejazdu. Rano widzieliśmy, że Romain prezentował bardzo dobre tempo, więc obiecujące osiągi z większym zapasem paliwa napawają sporym optymizmem. Teraz wszystko ogranicza się do jak najlepszego wykorzystania naszego potencjału. Chcemy jak najlepiej przygotować samochód do jutrzejszych jazd.

Romain Grosjean (P4/P18): Nie przejechaliśmy dziś zbyt wielu okrążeń. O poranku nie było większych problemów, ale po południu pojawiła się usterka, której przyczyna wciąż jest przedmiotem analizy zespołu. Sepang to tor, który bardzo różni się od Albert Park. Także opony i sama pogoda są tutaj diametralnie inne. W trzecim treningu czeka nas sporo pracy, by jak najlepiej przygotować się do kwalifikacji. Za mną frustrujący dzień, ale jestem pewny, że jutro będzie lepiej.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez (P16/P13): Dużo dziś zrobiliśmy i myślę, że był to pozytywny start weekendu. Ukończyliśmy nasz program i przejechaliśmy sporo okrążeń zbierając wiele informacji. Temperatura będzie miała wpływ na opony, z którymi ciężko pracuje się na jednym kółku, choć najważniejsza będzie degradacja i skupiamy się na znalezieniu właściwego balansu, który pozwoli na odpowiednie obchodzenie się z ogumieniem. Wiemy, że walka nie będzie łatwa, gdyż stawka jest bardzo zacięta, jednak damy z siebie wszystko.

Nico Hulkenberg (P15/P15): To był dość prosty dzień, a nam udało się zmaksymalizować czas na torze. Po południu udało nam się wykonać cały program, który obejmował pewne użyteczne testy i myślę, że wiele się nauczyliśmy dzisiejszego dnia. Warunki na torze zmieniały się między sesjami i miały wpływ na zachowanie samochodu, a szczególnie opon. Musimy teraz przeanalizować wszystkie informacje i wykorzystać je jutro.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Fernando Alonso (P14/P16): Wspaniale jest zbyć znowu w samochodzie – bardzo podobała mi się dzisiejsza jazda. Może nie jestem jeszcze w 100% sprawny po dwóch tygodniach na kanapie, jednak wystarczająco by cieszyć się wyjazdem na tor. Dziś czułem się jak podczas drugiego dnia testów, gdyż wcześniej miałem tylko jeden dzień solidnej jazdy w Barcelonie, kiedy zrobiłem 63 okrążenia. Dziś było ich 45, a dodatkowo nie mieliśmy problemów, więc to ważny krok. Poprawiamy pakiet aerodynamiczny, zdobywając większe doświadczenie na temat silnika oraz pracą przy samochodzie. Każde okrążenie jest częścią procesu nauki. Samochód wydaje się stały w osiągach i łatwy w prowadzeniu, przez co mogę jechać na limicie. Miałem dziś trochę problemów z hamowaniem, jednak powinniśmy to rozwiązać w nocy. Czuje się świetnie i bardzo podobał mi się ten dzień.

Jenson Button (P17/P17): Myślę, że ciepło było problemem dla wszystkich i nie łatwo było znaleźć dziś balans. Wiele osób robiło dziś błędy, gdyż przyczepność była niska. Odczucia z za kierownicy nie były więc tak dobre jak w Melbourne, jednak czasy okrążeń są odrobinę lepsze, więc to krok na przód. Wiele się dziś nauczyliśmy na temat silnika, mamy trochę więcej mocy, jednak cały czas pracujemy nad właściwościami jezdnymi.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Will Stevens (P18/P19): Wspaniale jest znów być w aucie F1 i wrócić do wyścigów. Dzień był bezproblemowy, zrealizowaliśmy program, a ja jestem szczególnie zadowolony z tego, że moje czasy mieściły się w progu 107%. Biorąc pod uwagę niewielką ilość okrążeń to naprawdę spory krok, który jest wynikiem niesamowitego wysiłku mojej ekipy. Nie mamy złudzeń, co do wyzwania jakie nas czeka, a dodatkowo będziemy mieli pracowitą noc, aby przeanalizować dane i jak najlepiej przygotować się na jutro.

Roberto Merhi (P19/P20): To był dobry pierwszy dzień jazdy naszym autem i pozytywne jest to, że nie mieliśmy żadnych problemów. Rano udało nam się wykonać przyzwoity przejazd i poczuć, w którym kierunku należy zmierzać. W drugim treningu zaczęliśmy poważne przejazdy, jednak obróciło mnie w dwunastym zakręcie, co było równoznaczne z końcem sesji. Przepraszam za to zespół, gdyż do tego momentu wszystko szło dobrze, jednak nie mogę się doczekać powrotu do auta i dalszej pracy.

(Paweł Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Fate, 27.03.2015 15:18[!]
Cytat :
Cały czas się poprawiamy, a jeśli przed kwalifikacjami zobaczę deszcz, to pewnie się uśmiechnę.

Znając go to i bez deszczu będzie się uśmiechał ; )
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca