|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2013 | 24 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006 |
| |
Wypowiedzi przed GP [ T- | T+ ]
|
Red Bull
Sebastian Vettel: To interesujący tor. Po pierwszej sekcji zakręty 5, 6, 7 i 8 są bardzo szybkie i fajne. Zakręty 11 i 14 są podobne, trudno wstrzelić się w wierzchołek na każdym okrążeniu, szczególnie jeśli opony są zużyte. Satysfakcja płynąca ze zwycięstwa tutaj jest bardzo duża, ponieważ jest trudno poradzić sobie z upałem i szybkimi zakrętami. Dodatkowo pokazuje to, że dobrze przygotowałeś się przez zimę, więc moimi ulubionymi wspomnieniami są wygrane w 2010 i 2011 roku.Mark Webber: Moją ulubioną częścią toru jest przedostatni zakręt, ponieważ trudno przejechać go optymalną linią, ale zawsze to lubiłem. Nie mogę doczekać się ponownego wyjazdu na tor po pierwszym wyścigu i rozpoczęcia sezonu na dobre. Musisz pić dużo wody, nosić lekkie, przewiewne ubrania i oczywiście pozostać w strefie klimatyzacji tak długo jak to możliwe, chociaż to nie za bardzo pomaga, kiedy prowadzisz bolid! Ważnym jest, by jak najbardziej się zaaklimatyzować.(Dawid Pytel)
McLaren
Jenson Button: W Australii zaliczyliśmy trudny weekend i pomimo tego, że staraliśmy się wycisnąć maksimum z samochodu, to wyraźnie nie byliśmy w tym miejscu, w którym chcieliśmy być. Jest dużo pracy do zrobienia, ale wszyscy wiemy, że ten zespół się nie zatrzyma, do momentu, w którym będziemy konkurencyjni. Nie sądzę, abyśmy mogli oczekiwać w ten weekend poprawy, ale w Malezji mogą się dziać nieprzewidywalne rzeczy, szczególnie podczas startu, który jest po południu, a o tej porze często pada tam deszcz. Widzieliśmy w zeszłym roku, kiedy to w wyścigu tryumfował Alonso, że pogoda może sprawić loterię. To jest coś, co może zagrać na naszą korzyść. Będę zadowolony z jazdy w zmiennych warunkach i chciałbym jeździć w nich konkurencyjnym samochodem, jednakże wiemy, że na razie on taki nie jest.Sergio Perez: W miniony weekend zaliczyliśmy trudny wyścig, ale pokazał nam on dokładnie, jaką mamy stratę do czołówki do zniwelowania. W Malezji będziemy starali się zmaksymalizować potencjał naszego pakietu, wiedząc, że nie mamy szczególnie dużych szans na zwycięstwo. Powinno to się jednak wkrótce zmienić. Posiadam wiele pięknych wspomnień z toru Sepang. W ubiegłym roku pojechałem tam jeden z moich najlepszych wyścigów w karierze, gdy cały czas naciskałem na Alonso w walce o zwycięstwo. To fantastyczny, bardzo szybki oraz wymagający tor, na którym byłoby miło zdobyć kolejny niespodziewany wynik dla zespołu.(Mateusz Szymkiewicz )
Mercedes
Nico Rosberg: Sepang jest jednym z moich ulubionych torów w całym kalendarzu Formuły 1. Układ pętli jest bardzo zróżnicowany, posiada powolne i szybkie zakręty, co daje niezłą mieszankę. Grand Prix Malezji jest także dla nas w pewnym sensie domowym wyścigiem, ponieważ stąd jest nasz partner Petronas. Mam bardzo miłe wspomnienia z tego toru, jak moje pierwsze podium dla Mercedesa w 2010 roku. Warunki w ten weekend powinny być o wiele lepsze niż w Australii, a więc ten wyścig powinien być dobrym sprawdzianem dla naszego samochodu. Często tutaj pada i przy moim doświadczeniu w prowadzeniu bolidu Formuły 1 na mokrej nawierzchni w Melbourne, jestem gotowy na deszczowe warunki!Lewis Hamilton: Malezja to piękny kraj ze świetną pogodą i wspaniałymi kibicami, którzy zawsze nas wspierają i nie mogę się doczekać spotkania z nimi. Ten wyścig będzie dla nas domowym ze względu na obecność w zespole Petronasu. Jestem podekscytowany możliwością złożenia wizyty w słynnym Petronas Twin Towers w Kuala Lumpur w środę przed weekendem. Sepang to fantastyczny tor i do tej pory nie udało mi się na nim wygrać. Moją ulubioną częścią pętli są zakręty pięć i sześć, ale najbardziej ekscytujące jest tutaj ciepło oraz wilgoć. Jestem dumny z pracy, jaką wykonał zespół i wiem, że chłopaki naciskają bardzo mocno w Wielkiej Brytanii, aby zapewnić nam lepsze osiągi samochodu. Mam nadzieję, że będziemy mogli zaliczyć pozytywny weekend i bazować na postępach, które uczyniliśmy w Melbourne.(Mateusz Szymkiewicz )
Sauber
Nico Hulkenberg: W porównaniu do toru w Melbourne, obiekt w Malezji ma inną charakterystykę. Pętla jest szybka i ma długie zakręty, które powinny pasować pod nasz samochód. Dla kierowców Malezja jest zawsze wyzwaniem, ponieważ panują tam wysokie temperatury i jest duża wilgotność. Są tam duże szanse na deszcz, co może być interesujące, szczególnie na starcie.Esteban Gutierrez: Po doświadczeniu zebranym w wyścigu w Melbourne, mogę teraz zobaczyć, gdzie muszę się poprawić jako kierowca i gdzie możemy dokonać progresu jako zespół. Tor Sepang jest dosyć ciekawy i znam go z GP2. Nie mogę się doczekać jazdy po nim w bolidzie Formuły 1.(Mateusz Szymkiewicz )
Force India
Paul di Resta: W Malezji nigdy nie wiesz czego się spodziewać! Może padać, może być sucho. Temperatury będą bardzo wysokie, degradacja opon również, ale myślę, że nasz bolid będzie pasować do takich warunków. W ostatnich latach nasze osiągi w Malezji były dość mocne, więc uważam, że powinniśmy być dość optymistyczni. Mamy kilka dni na uporanie się ze zmęczeniem po podróży i mam nadzieję, że będziemy wypoczęci. Myślę, że jest to jeden z najbardziej kompletnych obiektów w kalendarzu. To pierwszy tor z nowej generacji, posiadający płynne sekcje, wolne zakręty i szybkie szykany. Myślę, że jest to jeden z lepszych torów w kalendarzu. Obok obiektu w Szanghaju, jest to mój ulubiony tor.Adrian Sutil: Wyścig w 2010 roku ukończyłem tutaj na piątej pozycji, więc mam dobre wspomnienia. Nie jest to mój ulubiony tor, ale zależy to od bolidu. Jeśli samochód jest szybki i stabilny, odczuwasz większą frajdę, ale czasami naprawdę zmagasz się z balansem i wtedy może to być sporym wyzwaniem – zakręty są długie, potrzebujesz dużo przyczepności aerodynamicznej. Lubię tutaj jeździć, ale nie tak bardzo jak w Monako czy Spa. Nie wiem jaki wpływ będą miały wysokie temperatury, ponieważ podczas testów było chłodno. Myślę, że pogoda w Australii nam pasowała, więc zobaczymy jak będzie w Malezji.(Dawid Pytel)
Williams
Pastor Maldonado: Tor w Malezji jest jednym z moich ulubionych obiektów, który jest bardzo wymagający i testuje twoje umiejętności i koncentrację pod koniec wyścigu, ponieważ upał daje o sobie znać. Pogoda może zmienić się w każdej chwili, a w kilku ostatnich latach szybko przechodziliśmy od 40-stopniowego upału do burz i obfitych opadów deszczu. Zaliczyłem rozczarowujący wyścig w Australii, a bolid nie jest tak szybki, jak się spodziewaliśmy, ale będziemy ciężko pracować, by uwolnić jego pełen potencjał.Valtteri Bottas: Malezja jest wielkim wyzwaniem dla kierowców i ciężko sobie poradzić ze zdradliwymi warunkami pogodowymi. Rok temu było bardzo ciężko, ponieważ doświadczyliśmy połączenia wysokich temperatur toru i opadów deszczu. Szybkie zakręty w drugim sektorze są najbardziej wymagające, ponieważ opony osiągają wysokie temperatury i musisz uważać, żeby ich szybko nie zniszczyć. Sporo się nauczyłem w wyścigu w Australii i chociaż nie byliśmy tak konkurencyjni jak na to liczyliśmy, to fakt ukończenia wyścigu w pierwszym starcie jest pozytywem, a teraz będziemy starać się poprawić tempo na nadchodzący wyścig.(Dawid Pytel)
Caterham
Charles Pic: Malezja będzie pierwszym wyścigiem domowym dla Caterhama i nie mogę się doczekać tego bardzo pracowitego tygodnia, w którym doświadczymy wiele wsparcia, zaś sam wyścig sprawdzi nasze fizyczne przygotowania. Mamy kilka spotkań przed weekendem i wspaniale będzie zobaczyć Malezyjskich fanów, ale gdy już znajdziemy się w bolidzie trzeba brać się do pracy, by sprostać jednym z największych wyzwań w sezonie. Upał i wilgotność sprawia, że przejechanie 56 okrążeń w wyścigu jest dość trudne. Cokolwiek zdarzy się w niedzielę, będzie to naprawdę dobry tydzień. Tony zaprosił nas na mecz koszykówki w Kuala Lumpur, a w środowe popołudnie będziemy w Pavilion Shopping Centre, Zobaczymy również biura General Electric, więc spotkamy wielu ludzi, którzy nas wspierają, co jest niesamowitym uczuciem dla mnie i całego zespołu.Giedo van der Garde: Po ostatnim wyścigu udałem się prosto do Malezji, ponieważ przyzwyczajenie się do upału jest bardzo ważne. Ścigałem się tutaj w zeszłym roku w serii GP2, jednak F1 jest o wiele większym wyzwaniem pod względem fizycznych i psychicznych przygotowań. Nawodnienie organizmu jest szczególnie ważne i będę zwiększał ilość przyjmowanych płynów w ciągu tygodnia, by w dniu wyścigu wypić około 6 litrów, jak również będę spędzał jak najwięcej czasu poza hotelem i klimatyzacją, by szybko się zaaklimatyzować. Sam tor jest interesującym wyzwaniem. Temperatura toru podczas testów i w Australii nie była nawet zbliżona do tej panującej tutaj, a tor zmienia się w ciągu weekendu, więc zarządzanie oponami będzie kluczowe. Widzieliśmy jednak w Australii, że nasz bolid dobrze sobie radził na miękkiej mieszance, więc postaramy się to wykorzystać tutaj. Samochody będą jeździł z dużą siłą docisku, co pomaga przejechać okrążenie, ale jednym z kluczowych obszarów, nad którym będziemy pracować podczas treningów będzie maksymalizowanie naszego tempa w szybkich zakrętach. Inżynierowie powiedzieli mi, że odkąd zespół dołączył do stawki w 2010 roku, nasze bolidy zawsze dobrze sprawowały się przy dużych temperaturach, zaś Tony stwierdził, że dzieje się tak, ponieważ zespół ma malezyjskie serce, więc zobaczmy, czy i również w tym roku tak będzie. Czeka nas również bardzo pracowity tydzień poza torem i nie mogę się doczekać. W zeszłym roku Malezyjscy fani przyjęli nas fantastycznie i myślę, że w tym roku świetnie będzie się ścigać w domowym wyścigu Tony'ego i Kamarudina. Przygotowałem specjalną niespodziankę na ten wyścig i myślę, że fani pokochają nowy wygląd mojego kasku. Ujawnimy projekt w tygodniu i chętnie zobaczę reakcję ludzi. Nasze projekty kasków są jedną z najlepszych form wyrażania emocji przez kierowców i jest to dla mnie szansa, żeby pokazać co znaczy dla mnie udział w domowym wyścigu. Nie mogę doczekać się startu – to będzie świetny weekend!(Dawid Pytel)
Marussia
Jules Bianchi: Miło było zostać kilka dni w Australii, by prawdziwie poczuć mój pierwszy weekend wyścigowy w F1. Pojawiło się kilka nowych rzeczy do poznania, jak na przykład przejechanie takiego dystansu po raz pierwszy i podsumowanie wszystkiego czego się nauczyłem. W tym tygodniu mam okazję do przemyślenia wszystkiego. Odbyłem owocne spotkanie z inżynierami i czuję się bardzo dobrze, więc mogę zacząć myśleć o Malezji. Wykonałem nieco pracy w symulatorze i myślę, że Sepang jest torem, który bardzo polubię. Wiem, że niesie ze sobą wyzwanie w kwestii gorąca i wilgotności, więc jestem przygotowany na to. Pomimo tego, że debiut poszedł dobrze, jest kilka obszarów, nad którymi trzeba popracować i poprawić się. Oczywiście mam nadzieję na dobre osiągi w wyścigu.Max Chilton: Po moim debiucie w GP, czas przyszedł na drugą rundę w Malezji, gdzie możemy wykorzystać pęd jaki nabraliśmy w Australii. Pokazaliśmy jak blisko jesteśmy środka stawki, więc zbliżenie się na zasięg ataku jest naszym celem i na tym się skupiamy. Dobrze było przemyśleć wszystko o moim pierwszy wyścigu, jednak kolejny nadchodzi bardzo szybko. To był mój pierwszy raz na torze Albert Park, jednak Sepang jest obiektem, który dobrze znam i ścigałem się na nim, więc w pewnym stopniu pomoże mi to nabrać prędkości i będę się mógł skupić na ustawieniach bolidu. Po tak pozytywnym starce sezonu, nie mogę się doczekać kolejnej okazji do jazdy w ten weekend.(Łukasz Godula)
Więcej wkrótce...
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|