|
|
|
|
|
|
Santander British Grand Prix 2011 | 10 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Wypowiedzi przed GP [ T- | T+ ]
|
Red Bull
Sebastian Vettel: Silverstone jest jednym z moich ulubionych torów i to nie tylko dlatego, że znajduje się 30 kilometrów od naszej fabryki w Milton Keynes. Brytyjscy fani są wyjątkowi. Oczywiście kibicują oni swoim kierowcom, lecz wiedzą przy tym wiele o naszym sporcie i są naprawdę w porządku, kiedy chodzi o docenienie osiągnięć. W tym roku linia startu/mety została przeniesiona, zatem zobaczmy, jaki efekt to przyniesie. Ekstremalne kombinacje zakrętów na tym torze sprawiają, że dla zawodników jazda po nim jest prawdziwą przyjemnością. Są tutaj szybkie zakręty i często zdarza się, że trzeba dostosowywać się do warunków atmosferycznych. Copse, Maggots, Becketts oraz Chapel to jedne z najlepszych zakrętów w Formule 1.Mark Webber: Grand Prix Wielkiej Brytanii jest bez wątpienia jedną z najważniejszych imprez w kalendarzu, jako że wyścig na Silverstone to niezwykle prestiżowe wydarzenie. Ostatnio wykonano tutaj wiele pracy, w co wlicza się budowa nowej alei serwisowej i zaplecza – cały kompleks wygląda wspaniale. Jak można było zauważyć w poprzednich sezonach, charakterystyka tego toru jest dla nas korzystna. Zobaczymy, czy tym razem będzie podobnie. Mam nadzieję na zdobycie jak najlepszego rezultatu dla naszego zespołu z fabryki w Milton Keynes.(Michał Sulej)
McLaren
Lewis Hamilton: Moje zwycięstwo na Silverstone w 2008 roku było jedną z najwspanialszych i najbardziej satysfakcjonujących chwil w całej mojej karierze w Formule 1. To wspomnienie zawsze mi towarzyszy. Możliwość patrzenia na morze flag i twarzy na trybunach naprzeciw podium podczas stania na najwyższym jego stopniu to po prostu niesamowite przeżycie. W tym roku oczywiście udajemy się na zupełnie nowy tor Silverstone. Co prawda wiele się tam zmieniło, jednak jestem pewien, że wszyscy spośród tysięcy fanów będą równie zafascynowani jak w przeszłości – jest to jedna z najwspanialszych rzeczy w Grand Prix Wielkiej Brytanii. Podczas tego wyścigu będziemy mieli do czynienia z nową modyfikacją przepisów. Wpłynie to na wszystkie zespoły, lecz interesujące będzie przekonanie się, czy rezultatem tego będą jakieś przetasowania w układzie sił pomiędzy poszczególnymi ekipami. Będzie to pracowity weekend dla naszych inżynierów, którzy zawsze fantastycznie się spisują pilnując, by nasz zespół pozostał konkurencyjny. Naprawdę niecierpliwie czekam na wyścig na Silverstone. Jest to jeden z najlepszych torów na świecie i moim zdaniem połączenie systemów KERS i DRS sprawi, że będzie to jedno z najbardziej ekscytujących brytyjskich grand prix w historii.Jenson Button: Moja najlepsza końcowa pozycja w wyścigu na Silverstone to czwarte miejsce. Taki rezultat osiągnąłem w 2004 roku oraz w ubiegłym sezonie, kiedy po rozczarowujących kwalifikacjach przedzierałem się przez stawkę. Co prawda to miejsce nigdy za specjalnie mi nie sprzyjało, jednakże naprawdę mocno wyczekuję tegorocznego wyścigu. Rok temu ścigaliśmy się na nowym układzie toru, lecz dopiero teraz będziemy jeździć po prawdziwie odnowionym obiekcie. Za sprawą zmodyfikowanej prostej startowej i całkowicie nowego kompleksu boksów całość powinna sprawiać fantastyczne wrażenie. Wydaje mi się, że dzięki temu Silverstone potwierdzi, że należy do grona najlepszych torów wyścigowych na świecie. Oczekiwanie na polach startowych ze świadomością, iż pierwszym zakrętem jest Abbey będzie nietypowym doświadczeniem! Jak zwykle przekonamy się, że brytyjscy fani są jednymi z najbardziej żarliwych i lojalnych kibiców na świecie. Możliwość wygrania mojego domowego grand prix to dla mnie bezcenna rzecz – byłoby to spełnienie moich marzeń. Cokolwiek się wydarzy, będzie to wspaniały weekend.(Michał Sulej)
Mercedes
Michael Schumacher: Silverstone to jeden z naszych domowych wyścigów, gdzie będziemy wspierani przez wszystkich z fabryk w Brackley i Brixworth – z tego powodu będziemy chcieli dobrze się spisać, aby podziękować im za ich ciężką pracę. Jednakże, ze wszystkimi zmianami w tym sezonie trudno ocenić, jak tor ten będzie pasował naszemu bolidowi. Jak zwykle, prawdopodobnie będziemy wiedzieć więcej po piątkowych sesjach treningowych. Jesteśmy w trakcie rozwijania dalszych modyfikacji oraz nowych rozwiązań, które – jestem o tym przekonany – pomogą nam zrobić kolejny krok naprzód. Dla nas ważne jest, aby twardo stąpać po ziemi wykonywać swoją pracę i ponieważ wszyscy mamy takie podejście to jestem pewien, że osiągniemy cel.Nico Rosberg: Silverstone to bardzo fajny tor. Naprawdę nie mogę się doczekać tych wszystkich szybkich zakrętów, szczególnie sekcji od Copse przez Becketts i do Stowe. W zeszłym roku byłem tutaj trzeci i mam nadzieję na kolejny dobry rezultat, głównie dlatego, że wielu ludzi pracujących w Brackley i Brixworth będzie na torze ze swoimi rodzinami. To pierwsze z naszych dwóch domowych grand prix w lipcu, więc chcę pokazać się z dobrej strony przed naszymi ludźmi. Będziemy mieli kilka nowych modyfikacji i nie mogę doczekać się sprawdzenia, jak zadziałają w bolidzie. Mamy nadzieję, że uda się nieco zmniejszyć stratę do czołówki.(Igor Szmidt)
Renault
Nick Heidfeld: Po pierwsze musimy zobaczyć, jaki wpływ na wyścig będzie miał wybór opon Pirelli (miękkie i twarde) – i to będzie interesujący aspekt. Właściwie to jeszcze nigdy nie jechałem po nowym układzie toru, więc będzie to ekscytujące dla mnie. Jeździłem już wiele razy po Silverstone, jednak nie w zeszłym roku – i wiem, że zmienił się układ toru. Sądzę, że będzie pasować naszemu samochodowi o wiele lepiej, ponieważ na innych torach z szybkimi zakrętami byliśmy dość mocni. Z nowymi zmianami w regulacjach będzie ekscytująco – niektórzy ludzie mówią, że nic się nie zmieni, a inni że możemy zobaczyć zmiany w układzie stawki, jednak to tylko domysły. Wiele osób myśli, że będziemy jednym z zespołów, który straci na tym najwięcej (dzięki zmianom), jednak wątpię w to. Zobaczymy kto będzie miał rację!
Zawsze fajnie jest jeździć na nowym torze, ale z drugiej strony jeśli spojrzysz na stary układ, była to wspaniała pętla. Na starym torze był zakręt Bridge, który był dosyć szczególny, wielu ludzi ze świata wyścigów powiedziałoby, że była to całkiem unikalna sekcja, jednak już jej nie ma. Nie jestem pewien, jaki będzie ten nowy tor, pierwsza część jest taka sama z wieloma szybkimi zakrętami, takimi jak Stowe. Silverstone jest całkiem różny od innych torów – to z pewnością unikalne miejsce.Witalij Pietrow: Silverstone jest interesującym torem i ma teraz nową aleję serwisową, która będzie pierwszy raz w użyciu. Tor ma dobre, szybkie zakręty i jest to pierwsze grand prix w sezonie, na którym będziemy mieć takie szybkie zakręty – tak więc zobaczymy, jak będą się sprawować opony. Mam dobre wspomnienia z Silverstone, wygrałem tutaj w 2006 roku w GP2, więc to zawsze świetnie uczucie wrócić na tor, gdzie w przeszłości radziłem sobie dobrze. Typowa brytyjska pogoda znaczy, że deszcz i słońce będą całkiem nieprzewidywalne – ale taki jest właśnie urok Silverstone!
Rozpoczniemy z bazowymi ustawieniami, jakie mieliśmy na Silverstone w zeszłym roku i na tym będziemy się opierać. Oczywiście będziemy musieli wziąć pod uwagę opony. Pierwszy sektor jest całkiem szybki i wymaga jednego typu ustawień, jednak samochód potrzebowałby całkiem innych ustawień na drugi i trzeci sektor z wolnymi zakrętami, gdzie wymagana jest dobra trakcja. Podstawowo samochód będzie musiał odpowiedzieć na różne wymagania toru. Jak zwykle wykorzystamy treningi jak najlepiej, by przygotować się do wyścigu.
Musimy się skoncentrować, by popełniać mniej błędów i kontynuować ciężką pracę, by poprawić nasze osiągi i strategie. Oczywiście, ze względu na fakt, że to nasze domowe grand prix, chciałbym uzyskać dobry rezultat, ale musimy pracować w kierunku dania sobie najlepszych szans, by to uczynić.(Karol Zając)
Williams
Rubens Barrichello: Silverstone to wciąż jeden z moich ulubionych wyścigów. Kocham tam jeździć, a wydarzenie to jest także ważne dla zespołu, jako że jest to ich domowe grand prix. Organizatorzy poczynili pewne zmiany w tym roku, które mogą okazać się interesujące po rozpoczęciu treningów. Wszyscy wiemy, jak nazywa się każdy zakręt, jednak kierowcy wolą używać numerów niż nazw przez radio. Przesunięta została linia start/meta, więc musimy pamiętać, że Abbey, które zwykliśmy nazywać zakrętem numer 11, jest teraz zakrętem numer 1! Jestem pewien, że nie będzie to dużym problemem, choć myślę, że Silverstone wykonało fenomenalną robotę i nie mogę doczekać się zobaczenia nowego kompleksu alei serwisowej.
Jako zespół przed nami ciężka praca w ten weekend. W ostatnim wyścigu nie korzystaliśmy z poprawionego wydechu, jednak po wyścigu miałem wrażenie, że mogło być lepiej, więc przetestujemy to jeszcze na Silverstone. Ważne będzie dla nas, aby zamontować nowe części w bolidzie i sprawić, by pracowały od samego początku i dały lepsze osiągi.Pastor Maldonado: Myślę, że Silverstone to wspaniały tor. Ma świetną historię, jest szybki i nowa jego część to dobry dodatek. Zawsze lubiłem ścigać się na Silverstone od mojej pierwszej wizyty tutaj w 2007 roku. Mam również stąd dobre wspomnienia, ponieważ miałem tu kilka świetnych wyścigów, włączając w to dwie wygrane w 2009 i 2010 roku w serii GP2. Mój ulubiony zakręt to Becketts, ponieważ jest tam naprawdę szybko. Będziemy ciężko pracować nad poprawieniem bolidu na ten wyścig i ponownie będziemy celować w zdobycie punktów.(Igor Szmidt)
Force India
Paul di Resta: Przybywając na Silverstone, jako kierowca Formuły 1 czuję się wyjątkowo. To będzie jedno z najważniejszych wydarzeń całego sezonu i bardzo pracowity weekend. Silverstone nie jest torem, gdzie wielokrotnie ścigałem się w przeszłości. Mój jedyny wyścig, w którym ścigałem się po pętli National pojechałem w Formule Renault, więc kiedy w ubiegłym roku brałem udział w treningach, zebrałem pierwsze doświadczenia związane z pętlą Grand Prix. To świetny układ i miejsce, gdzie naprawdę możesz poczuć samochód Formuły 1 wyróżniający się na szybkich zakrętach. W tym roku, wraz z nowym układem i szybką końcówką okrążenia interesującym będzie zobaczyć, jak opony będą spisywały się podczas kwalifikacji. Pamiętam, że w ubiegłym roku atmosfera była po prostu niesamowita. Brytyjscy fani kochają Formułę 1, trybuny zawsze są pełne i w całym tym miejscu czuję, że żyję. Nie mogę się już doczekać, aby doświadczyć podobnego uczucia w tym roku. Moim celem – i miejmy nadzieję, że tak będzie – jest pierwsza dziesiątka w kwalifikacjach. Byliśmy już w niej w kilku ostatnich wyścigach i musimy być także tym razem, jeśli chcemy walczyć o punkty.Adrian Sutil: Silverstone to świetny tor. Lubię szybką sekcję Copse, Maggots i Becketts, którą przejeżdża się bardzo miło. To z pewnością jest miejsce, gdzie naprawdę czujesz pełną moc bolidu Formuły 1. Po trzech obiektach ulicznych miłą odmianą będzie powrócić na tradycyjny, starszy tor. W ubiegłym roku zmieniono jego układ i muszę powiedzieć, ze nowy podoba mi się tak samo, jak stary. Nowe zakręty 1 i 2 tworzą naprawdę szybką szykanę prawo-lewo przejeżdżaną z gazem w podłodze podczas sesji kwalifikacyjnej. Wydaje mi się też, że nowy układ sprawia, iż nieco łatwiej jest wyprzedzać, bo stare okrążenie było tak szybkie, że prawie niemożliwym było podążanie w bliskiej odległości za innym bolidem. Oczywiście to bardzo pracowity weekend, gdyż nasza baza jest tuż obok toru. To daje mi szansę spędzić tam trochę czasu i przygotować się do wyścigu – spotkać się z ludźmi, którzy nie przybywają na tory. Podczas weekendu w fabryce zawsze organizujemy przyjęcie przy grillu, w którym zazwyczaj uczestniczę.(Nataniel Piórkowski)
Sauber
Kamui Kobayashi: Silverstone to szybki tor, więc oczekuję dobrego występu w Grand Prix Wielkiej Brytanii i walki o punktowane pozycje. Dla mnie Silverstone to najlepszy tor ze wszystkich, ponieważ naprawdę uwielbiam takie szybkie zakręty, ale także fani są tutaj bardzo entuzjastyczni. W zeszłym roku to na tym torze osiągnąłem mój najlepszy wynik sezonu, dojeżdżając do mety na szóstym miejscu. Pogoda zawsze jest trudna do przewidzenia, jednak nie martwi mnie to po tym, jak w Kanadzie udowodniliśmy, że możemy dostosować się do każdych warunków pogodowych.Sergio Perez: Silverstone to tor, na którym zawsze dobrze mi szło już od czasów Formuły 3. Wygrałem tu dwa razy w F3 i raz w GP2. Wokół tego wyścigu tworzy się bardzo szczególna atmosfera i bardzo to lubię. Ponadto mieszkałem w Oxfordzie przez 3 lata, więc przez pewien czas był to mój domowy wyścig i wciąż mam tu sporo przyjaciół. Wzięcie udziału po raz pierwszy w Grand Prix Wielkiej Brytanii będzie dla mnie czymś szczególnym, więc oczywiście chcę spisać się jak najlepiej. W szczególności lubię zakręt Copse, ale także Maggotts, Becketts oraz Chapel z szybką zmianą kierunku jazdy. Wydaje mi się również, że charakterystyka toru powinna odpowiadać naszemu bolidowi.(Igor Szmidt)
Lotus
Jarno Trulli: Grand Prix Wielkiej Brytanii jest jednym z klasyków. Podczas całej kariery otrzymywałem tam dużo wsparcia od brytyjskich fanów, którzy byli dla mnie bardzo mili – także od czasu mojego przejścia do Team Lotus, gdy wsparcie było jeszcze większe. Świetnie jest tam wrócić w zielono-żółtym bolidzie drugi rok z rzędu. Teraz jest jednak kilka zauważalnych zmian. Mamy opony Pirelli, które dyktowały nasze decyzje strategiczne przez cały sezon, a podczas tego grand prix będzie zapewne występowała duża różnica między miękką a twardą mieszanką. Myślę, że kwalifikacje mogą być bardzo ciasne. Zarządzanie degradacją mieszanek będzie ważne przez cały weekend, a różnica w czasach okrążeń między nimi będzie w naszych rękach, wiec zobaczymy. DRS stworzy też trochę więcej okazji do wyprzedzania, których nie mieliśmy przez długi czas, więc może uda nam się to wykorzystać i podjąć walkę z samochodami przed nami.Heikki Kovalainen: Silverstone jest naszym drugim domowym wyścigiem i jednym z najlepszych torów, więc zawsze nie mogę doczekać się tego grand prix. Oczywiście ma on w sobie ogromną historię i cały zespół oczekuje, aby powrócić na tor, na którego trybunach przez cały weekend będą wspierający nas fani. Z wnętrza kokpitu tor sam w sobie jest niezłym wyzwaniem. Pierwszy sektor (wg dawnego umiejscowienia pit-lane) jest bardzo szybki. Copse przejeżdżamy z prędkością ponad 280 km/h, a następnie dojeżdżamy do Maggots i Becketts, gdzie wszystko musi pozostać pod kontrolą, a samochód musi mieć dobry balans przez całą sekcję zakrętów prawo-lewo przed dojazdem do Stowe. Wyprzedzanie na Silverstone zawsze było dość trudne, ale sposób zachowania się opon oraz DRS zwiastują, że zobaczymy ciekawy wyścig – mam tu na myśli szczególnie ogumienie Pirelli. Cokolwiek się zdarzy, to będzie wspaniały weekend!(Nataniel Piórkowski)
HRT
Daniel Ricciardo: Bardzo cieszę się z mojego nadchodzącego pierwszego wyścigu w Formule 1 na Silverstone. Wiele to dla mnie znaczy. Jestem pewien, jak wielu z nas tutaj, że marzymy o tym jako dzieci, jednak nigdy tak naprawdę do końca nie wierzymy, że kiedyś to się stanie! Będzie to dla mnie bardzo szczególna chwila, prawdopodobnie nieco emocjonalna. Bardzo cieszę się z tej umowy. Nie sądziłem, że będę ścigał się w tym sezonie bolidem F1, więc świetnie, że Red Bull znalazł dla mnie miejsce i bardzo cieszę się z dania mi tej możliwości oraz ze wsparcia ze strony obu zespołów. Mam nadzieję, że nie zajmie mi długo przyzwyczajenie się do auta, w przeszłości dobrze dostosowywałem się do nowych środowisk i bolidów, więc jestem pewien, że pod koniec weekendu poczynię spory postęp względem początku.
Moim celem jest ukończenie tak wielu wyścigów, jak to będzie możliwe i zbieranie doświadczenia, które jest dla młodego kierowcy bezcenne. Oczywiście będę chciał również dojeżdżać jak najwyżej i mieć wyścigi z sukcesami. Myślę, że przed pierwszym weekendem w Silverstone celem będzie dojechanie do mety – fizycznie i mentalnie będzie to dobra nagroda za cały proces nauki. Spoglądałem na postęp zespołu HRT w tym roku, jednak ciężko jest cokolwiek tak naprawdę ocenić do czasu, aż nie zostaniesz w to zaangażowany i zobaczysz wszystko na wskroś. Jestem jednak pewien, że poprawili się od ich ostatniego debiutanckiego sezonu i wydaje się, że wszystkie poprawki idą we właściwym kierunku. Myślę, że dają sobie radę tak dobrze, jak to tylko możliwe. Nie przypominam sobie zespołu, któryby wszedł do F1 i od razu zaczął dominować, to wymaga czasu.
Spotkałem Tonio kilka razy i myślę, że mogę się od niego wiele nauczyć, ponieważ w F1 ma duże doświadczenie, jest w porządku facetem. Nigdy nie spotkałem Naraina, więc nie mogę zbyt wiele powiedzieć na jego temat, jednak jestem pewien, że także jest w porządku. Odnośnie Wielkiej Brytanii, kocham Londyn, myślę, że to jedno z najlepszych miast na świecie, jest tam tak wiele do robienia, tak wiele kultur i miejsc, do których można się udać.
Kocham ten tor, ze względu na jego szybkie zakręty. Uwielbiam je tutaj, jako że mamy je na całym obiekcie i jeśli dobrze je przejedziesz, to możesz złapać dobry rytm. Sekcja Maggotts-Becketts jest moją ulubioną. Miałem tutaj swój najlepszy wyścig prawdopodobnie w czerwcu 2008 roku. Ścigałem się w Formule Renault Eurocap i wyszedłem na prowadzenie na ostatnim okrążeniu, kilka zakrętów przed metą. Nie byliśmy najszybsi przez cały weekend, jednak w ostatnim wyścigu coś drgnęło i pojechaliśmy bardzo dobrze.Vitantonio Liuzzi: Pasja do sportów motorowych w Wielkiej Brytanii jest wielka i naprawdę robi wrażenie. W zeszłym roku, po moim problemie w kwalifikacjach, udało się nam dojechać na 11 miejscu po mocnym wyścigu, w którym zazwyczaj nie jest łatwo wyprzedzać, więc mam dobre wspomnienia z tego wyścigu. Silverstone to świetny, techniczny tor i daje kierowcom dużo adrenaliny; kocham pierwszy sektor, składający się z szybkich zakrętów. Ścigając się tutaj naprawdę czujesz coś szczególnego, ponieważ pasja i serce do sportów motorowych wśród kibiców z Wielkiej Brytanii są ogromne. Będzie to trudny wyścig ze względu na naturę tego toru, jednak z każdą kolejną rundą czynimy postęp i to jest ważne.(Igor Szmidt)
Virgin
Timo Glock: Zanim jeszcze zaczęliśmy się ścigać, dla zespołu wydaje się, że jest to już świetny tydzień. Bardzo cieszę się ze wszystkiego, co teraz się dzieje, ponieważ sądzę, że to naprawdę pomoże nam ruszyć naprzód. Dobrze wiemy, gdzie chcemy dotrzeć i jak zamierzamy to zrobić, więc jestem bardzo podekscytowany przyszłością naszego zespołu.
Następne dwa wyścigi zapowiadają się na szalone – teraz mamy domowy wyścig zespołu, a potem moje własne domowe GP zaledwie dwa tygodnie później w Niemczech, więc przez sam kalendarz powinno mi się udać zrzucić kilka kilogramów! Miałem przyjemność jeżdżenia przed brytyjskimi kibicami wiele razy, a dla brytyjskich zespołów jest to szczególne uczucie, kiedy wiesz, że wszyscy cię popierają bez względu na narodowość. Zeszły rok był całkiem szczególny, ponieważ było to nasze pierwsze domowe grand prix i właśnie tu rozpoczęła się aktywność naszych kibiców razem z imprezą zorganizowaną przy Stowe, która była niesamowita. Słyszałem, że w tym roku ma być lepsza i większa, więc nie mogę się tego doczekać.
W gruncie rzeczy niewiele zmieniło się na Silverstone po ostatnich modyfikacjach – tor jest w głównej mierze taki sam, choć zaczynamy i kończymy okrążenie w innym miejscu. Zawsze był to jeden z lepszych torów w kalendarzu – wiele zabawy z kilkoma bardzo wymagającymi zakrętami. Zazwyczaj wplata się jeszcze trochę typowej, brytyjskiej pogody – zimne i wietrzne warunki mogą czynić bolidy nieco niestabilnymi na długich prostych, nie wspominając o deszczu, który ma nadejść w ten weekend. Będzie to świetny weekend zarówno na torze, jak i poza nim.Jerome d'Ambrosio: Zaraz po moim pierwszym domowym grand prix w Belgii w przyszłym miesiącu jest to wyścig, na który najbardziej czekam. Mieszkam w Oksfordzie, więc Silverstone znajduje się praktycznie w moim sąsiedztwie i czuję się tu prawie, jak w domu. Z pewnością jest tu wiele podobieństw do belgijskiej pogody. Ścigałem się na Silverstone wcześniej wiele razy – to świetny, szybki tor z szybkimi zmianami kierunku i genialnymi zakrętami jak Becketts i Stowe.
Wiele dzieje się wokół zespołu w tej chwili, co jest bardzo ekscytujące. Oświadczenia z tego tygodnia to świetne wiadomości dla nas wszystkich i nie mogę doczekać się, jak uda nam się rozwinąć, ponieważ dla takiego młodego zespołu jak nasz jest to niesamowita okazja. Mam nadzieję, że uda się nam zakończyć tydzień tak dobrze, jak go zaczęliśmy.(Igor Szmidt)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|