F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Eni Magyar Nagydij 20101 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Jak można było się spodziewać, kierowcy Red Bull Racing także podczas kwalifikacji znajdowali się w innej lidze, z łatwością wygrywając każdą z trzech części czasówki. Sebastian Vettel zdołał nawet przełamać barierę jednej minuty i 19 sekund i choć nie udało mu się ustanowić nowego rekordu toru (1:18,436 z Q1 w 2004 roku), to jednak jego okrążenie było po prostu fenomenalne. Nawet Mark Webber nie był w stanie zbliżyć się do czasu Vettela 1:18,773, tracąc do zespołowego kolegi 0,411 sekundy.

Drugi rząd startowy wywalczyli kierowcy Ferrari – Fernando Alonso i Felipe Massa, mając już ponad sekundę straty do Vettela. Ostatnim kierowcą, który zmieścił się poniżej dwóch sekund straty był Lewis Hamilton, kwalifikując się na piątej pozycji w swoim McLarenie. Wraz z mistrzem świata z 2008 roku z trzeciego rzędu wystartuje Nico Rosberg, dla którego szóste miejsce jest dobrym osiągnięciem, patrząc na dotychczasowe tempo Mercedesa w ten weekend.

Największą niespodziankę sprawił Witalij Pietrow, po raz pierwszy w tym sezonie kwalifikując się na wyższej pozycji od drugiego kierowcy Renault – Roberta Kubicy. Obaj kierowcy wystartują jutro z czwartego rzędu, mając za sobą Pedro de la Rosę (Sauber) i Nico Hulkenberga (Williams).

Q1

Kwalifikacje rozpoczęły się przy słonecznej pogodzie (temperatura powietrza 26 stopni Celsjusza) i nie spodziewano się deszczu. Po pierwszych przejazdach w Q1 na czele klasyfikacji znajdowali się kierowcy Renault – Pietrow i Kubica, mając za sobą Hulkenberga. Na drugim kółku Pietrow poprawił się na 1:22,713, a Kubica wykręcił 1:22,309 i wskoczył na pierwsze miejsce. Szybciej o sekundę pojechał po chwili Vettel (1:21,360), a przed Kubicą znalazł się także drugi kierowca Red Bulla – Webber (1:21,698).

W siódmej minucie kierowców Red Bulla rozdzielił Alonso, wykręcając 1:21,672. Przed Hiszpanem znaleźli się następnie Barrichello i Hamilton, a tymczasem Webber wykręcił na koniec swojego przejazdu 1:21,132 i wskoczył na pierwsze miejsce (0,2 sekundy przewagi nad Vettelem). W jedenastej minucie na drugą pozycję awansował Massa (1:21,299), ale już po chwili był trzeci, bowiem Vettel uzyskał czas 1:20,417 i powrócił na pierwsze miejsce. Za Hamiltonem na miejscach 7-10 znajdowali się Kubica, Alguersuari, Pietrow i Hulkenberg.

Pięć minut przed końcem Q1 w strefie spadkowej znajdowali się Sutil, Trulli, Kovalainen, Glock, di Grassi, Senna i Yamamoto. W końcówce sesji Kubica awansował na trzecie miejsce z czasem 1:21,159. Pietrow poprawił się na 1:21,558 i znalazł się na ósmej pozycji, tuż przed Hulkenbergiem, który wykręcił 1:21,598. W 19 minucie Rosberg znalazł się tuż za Kubicą na czwartej pozycji, ale musiał skorzystać już z supermiękkich opon, wykręcając na nich 1:21,212.

Sutil zdołał uciec ze strefy spadkowej i jako ostatni awansował do Q2, plasując się na 17 pozycji. Na 18 miejscu przez chwilę znajdował się Schumacher, ale jemu również udało się zapewnić sobie awans do Q2 (P13). Z dalszej rywalizacji poza kierowcami z nowych zespołów odpadł tymczasem Kobayashi, tracąc do Sutila mniej niż 0,2 sekundy.

Q2

W środkowej części kwalifikacji jako pierwszy czasy okrążeń ustanowili kierowcy Ferrari – Alonso i Massa, uzyskując czasy 1:21,010 i 1:21,417. Obydwu kierowców rozdzielił po chwili Pietrow, a na czele klasyfikacji znaleźli się kierowcy Red Bulla – Vettel (1:19,866) i Webber (1:20,235). Alonso poprawił się na 1:20,752 i pozostał na trzeciej pozycji, a tymczasem Vettel podniósł poprzeczkę na 1:19,573 i miał już ponad pół sekundy przewagi nad Webberem.

W połowie Q2 Kubica był czwarty (1,5 sekundy straty do Vettela), a za Polakiem znajdowali się Pietrow, Hamilton, Massa, Rosberg, Button i Barrichello. W strefie spadkowej (miejsca 11-17) znajdowali się natomiast Hulkenberg (zaledwie 0,007 sekundy straty do dziesiątego Barrichello), de la Rosa, Sutil, Schumacher, Liuzzi, Alguersuari i Buemi.

W końcówce sesji Alonso wykręcił 1:20,237 i nadal był trzeci, ale zmniejszył swoją stratę do Webbera do mniej niż 0,1 sekundy. Webber po chwili awansował jednak na pierwsze miejsce z czasem 1:19,531 (0,042 sekundy szybciej od Vettela). Rosberg poprawił się na 1:20,811 i przez chwilę był czwarty, ale po chwili szybciej od niego pojechał Pietrow, zrzucając kierowcę Mercedesa na piąte miejsce. Kubica Q2 ukończył za Massą na siódmej pozycji, a pierwszą dziesiątkę zamknęli Hamilton, de la Rosa i Hulkenberg.

Dalej nie przeszli Button, Barrichello, Sutil, Schumacher, Buemi, Liuzzi i Alguersuari – kierowców tych czekał start do wyścigu z miejsc 11-17.

Q3

W ostatniej części czasówki po pierwszej serii okrążeń pomiarowych na czele klasyfikacji znajdował się Vettel z rewelacyjnym czasem 1:18,77. Webber pojechał o 0,4 sekundy wolniej i był drugi. Alonso po raz pierwszy w ten weekend zszedł poniżej jednej minuty i 20 sekund (1:19,987) i uplasował się na trzeciej pozycji, mając za sobą Massę, Hamiltona, Rosberga i Hulkenberga.

Najdłużej z ustanowieniem czasów w Q3 zwlekali kierowcy Renault i de la Rosa, decydując się najwyraźniej na tylko jeden przejazd. Kubica na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym nienajlepiej pojechał pierwszy sektor i odpuścił to kółku. Kolejne okrążenie także było niezbyt udane i Polak musiał zadowolić się ósmym miejscem, po raz pierwszy w tym sezonie ulegając zespołowemu koledze – Pietrowowi (P7).

Ostatnie przejazdy kierowców z czołówki nie przyniosły tymczasem większych zmian w kolejności i Vettel utrzymał do końca pierwsze miejsce, a wraz z nim z pierwszego rzędu wystartuje jutro drugi kierowca Red Bulla – Mark Webber. Drugi rząd przypadł kierowcom Ferrari – Alonso i Massie, a za nimi na starcie ustawią się Hamilton i Rosberg. Pierwszą dziesiątkę zamknęli w Q3 de la Rosa i Hulkenberg.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Węgier

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
SkC, 31.07.2010 15:49[!]
Max P6 jutro no chyba że z przodu będzie się działo albo wreszcie zobaczymy SC które porządnie namiesza
bass001, 31.07.2010 16:08[!]
Może jutro kubek zaserwuje troche walki?
tommyline, 31.07.2010 16:36[!]
Myślę, że Renówka zawaliła o ok. 30 sekund, gdyby wcześniej wyjechał, miałby jeszcze szzansę się poprawić. Poza tym jak zaczął pierwsze okr. pomiarowe, to akurat wszyscy wyjeżdżali z boksów :(
Kamikadze2000, 31.07.2010 16:57[!]
Nigdy nie oczekiwałem dużo od Renault, ale po dwóch świetnych częściach, strasznie mnie zdeprymowali. Śmiało mogli byc nawet przed Hamiltonem. ;///
vommbath, 31.07.2010 17:17[!]
duże rozczarowanie, choć postawa rakiety z wyborga bardzo cieszy : )
bass001, 31.07.2010 22:46[!]
Brawo Pietrov. Tak do końca sezonu i posada będzie, ba może walka z Robertem jak równy z równym. Życzę Ci tego ale będzie ciężko.
paolo, 01.08.2010 06:37[!]
Panowie to nie tak. Renault przygotowało świetny pakiet i nie ma się o co czepiać. Nie tutaj na Węgrzech. Z resztą chodzącym, żywym dowodem, startującym przed naszym jest Witalij Pietrow. Nasz zagrał w wyścigowego pokera i nie wydało. Nie zawsze jest dzień dziecka. Szkoda bo przy odrobinie szczęścia mógł być dzisiaj na podium, a tak to... szkoda pielgrzymów z Polski bo pewnie będzie procesja. Ale wara od Renault bo to nie ich wina, że Kubica przepałował. Jak się wyjeżdża na dwa kółka i w wery pierwszym sektorze spłaszcza ogumienie to czyja to wina? Zespołu? Pewnie ciśnienia nie tak. Peeewnie, a Witalij osobiście spuszczał powietrze i objechał Kubicę. Error się zdarzył nic strasznego. Nawet robotom się zdarza.
francorchamps, 01.08.2010 08:13[!]
paolo @ dokładnie!

A od siebie jeszcze dodam że dla Pietrova to jak narazie największy sukces w F1..
bass001, 01.08.2010 09:52[!]
Kurcze wy tak wszystko wiecie. Jaka dzisiaj kolejność na mecie?
paolo, 01.08.2010 10:23[!]
bass001: Twoje pytanie wcale nie jest tak śmieszne jak ci się wydaje. Nie tym razem bo i McLareny i Massa i Kubica są w lesie. Więcej poważnych kierowców i zespołów nie pamiętam. 2xRBR+Alonso chyba, że kosmici wylądują. A jak mam być wróżką w 100% to raczej Seba dostanie czego chce z resztą nie będzie nawet o to dymu bo przecież zdobył PP. Podsumowując: Vettel, Webber, Alonso i jeśli się pomylę to albo dzwon albo awaria, albo Alonso wyżej bo pogoni byczki na starcie. Cała reszta to inna bajka. Massa może da radę ale po 10 okrążeniach jak mu opony złapią temperaturę i ktoś z przodu będzie miał jakiś problem. Więcej grzechów naprawdę nie pamiętam. Może Hamilton ale to bardziej życzeniowe myślenie typu sci fi niż realna możliwość. Gdybym miał postawić kasę to na pewno nie na McLarena na Węgrzech ale cuda się zdarzają, a star wars ma wielu fanów. Massa jest pół sekundy za Alonso, Webber pół sekundy za Vettelem. No trzeba być wielkim optymistą żeby uważać, że ten wyścig nie jest "ustawiony". Szczególnie, że ci co mają być liderami swoich zespołów, są nimi na starcie. No ale bass nie ma to jak pozytywne myślenie:) Popieram i licze, że to ty masz rację ale pieniądze postawiłbym na moją wersję. 2xbyki i Alonso na miejscach 1-3 kolejność bym olał bo Ferdynando może coś zmajstrować na starcie. No generalnie to 15s od startu będzie już totalnie po wyścigu:)
francorchamps, 01.08.2010 10:59[!]
paolo @

"No generalnie to 15s od startu będzie już totalnie po wyścigu:)"

Ale założę się że po 15 sekundach nie wyłączysz telewizora...
BA!

Śmiem twierdzić że nie wyłaczysz go nawet po 15 okrążeniach ;p

i za to kochamy F1 ...........

pozdrawiam!
paolo, 01.08.2010 11:34[!]
Kochamy co kochamy i nie mamy nad tym żadnej władzy:) Tak na serio to można wyleczyć się z picia czy z palenia ale z motorsportu... NIE DA RADY:) Nie wiem kto jest na jakim etapie uzależnienia ale ja jestem na takim, że wiem, że już nie ma powrotu:) Balet odpada:) Nawet kopana coś nie daje rady choćby zwrócić mojej uwagi. No może mundial ale wyczyny naszych wyczynowców to już nie bardzo:) Mamy wybryka, który daje radę więc trzeba to zobaczyć żeby prawnukom opowiadać w 2100, że kiedyś w 2010 był taki Polak co nam wstydu w F1 nie przynosił:) Takie moje zdanie od zawsze nawet jak nasz dupy daje. A wczoraj dał:) Śledzę karierę gościa odkąd... hmm Od zawsze. Ziomal w końcu:) Widziałem kilka jego wzlotów i upadków zanim go F1 doceniła. Nawet mnie koleś "pouczył" na gokartach. Na swoje usprawiedliwienie dodam tylko, że wiedziałem kto to i co z niego będzie nawet jak jeszcze prawka nie miał i po prostu spaliłem:) Widziałem koniec jego kariery. Później widziałem jak się odradza i jest jeszcze lepszy. Później relacje na tele5 "autoklubu". Nie miałem problemu czy FR3.5 czy F1:) No dobra miałem:) To nie jest koleś w czepku urodzony, któremu wszystko przyszło łatwo jak (nic mu nie ujmując) Hamiltonowi. Miał parę razy pod górkę i jest gdzie jest chociaż diagnoza była kalectwo. Z nieba mu sukces nie spadł. Patrzeć i podziwiać bo jest lepiej niż kiedykolwiek myślałem, że będzie jak zaczynałem spaliny "wąchać" spaliny i tłuc samochody. Wasi prawnukowie będą pytać tak jak my: jak to możliwe, że wygraliśmy z Brazylią czy Argentyną i zdobyliśmy medal w 74? :) No chyba tylko Małysz może mu podskoczyć. Ale to dlatego, że Bernie się o***a i F1 nie ma jeszcze na olimpiadzie:) Najlepiej na zimowej na kolcach:)
bass001, 01.08.2010 12:41[!]
pierwszą dwójkę to można by było od początku sezonu obstawiać, oczywiście gdyby nie pech Vettela
paymey852, 01.08.2010 12:59[!]
@paolo - ale się dzisiaj rozpisałeś xD.
Jak bym miał ci postawić browara za każdym razem kiedy się z tobą zgadzam, musiałbym cię odprowadzić do domu w bardzo ciężkim stanie :)))
paolo, 01.08.2010 13:36[!]
paymey852: Jeśli jesteś szczupłą i zgrabną blondynką to możesz mnie odprowadzać do domu do woli:) A browara to ja czuję jeszcze od wczoraj:) No może już nie ale ciężki wieczór był:) A wyścig jeszcze cięższy się zapowiada:) Znaczy się, że nasz daleko, a nie procentowo:)

Pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakręconych.
vommbath, 01.08.2010 13:53[!]
już maestro borowczyk orzekł, że pietrow dysponuje lepszym bolidem od rk ;] trochę kocham tych jełopów ; )
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca