F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200619 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,384 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Giancarlo Fisichella po niepowodzeniach w Bahrajnie stwierdził, że skoro w zeszłym roku po wygraniu pierwszego wyścigu w Australii reszta sezonu nie była zbyt udana, to może tym razem będzie odwrotnie. Jak dotąd wszystko idzie zatem po myśli Włocha, który podczas dzisiejszych kwalifikacji na torze Sepang wywalczył trzecie pole position w karierze. Problemy dopadły tymczasem drugiego kierowcę Renault, Fernando Alonso i do jutrzejszego Hiszpan będzie musiał wystartować z siódmej pozycji.

Zacznijmy jednak od samego początku. Pierwszy blok kwalifikacji nie przyniósł specjalnych niespodzianek. W przeciwieństwie do Bahrajnu, pierwsze 15 minut upłynęło tym razem raczej spokojnie, jako że nie wydarzył się żaden poważniejszy incydent. Najlepsze czasy uzyskali kierowcy McLarena, Juan Pablo Montoya i Kimi Raikkonen, a tuż za nimi uplasował się David Coulthard (Red Bull Racing). Pierwszą piątkę zamknęli Jenson Button (Honda) i Massa.

Poniżej jednej sekundy straty do Montoi zmieściło się w sumie aż 14 kierowców, a największe trudności z awansowanie do kolejnego bloku kwalifikacji mieli dwaj niemieccy kierowcy, Nick Heidfeld i Michael Schumacher, co w przypadku tego drugiego było sporym zaskoczeniem. Udział w kwalifikacjach na pierwszym bloku zakończyli tymczasem kierowcy z zespołów Toro Rosso, MF1 Racing i Super Aguri. Obawy co do osiągów ograniczonych silników V10, z których korzysta "juniorska" ekipa Red Bull, w Malezji raczej nie potwierdziły się.

W drugim bloku udział wzięło 15 kierowców z 16 dopuszczonych – zabrakło Massy, który ze względu na dwukrotną wymianę silnika od zakończenia Grand Prix Bahrajnu, w Malezji zdecydował się na start z końca stawki z pełnym bakiem paliwa i nowymi oponami. W tej sytuacji nawet udział w pierwszym bloku nie miał specjalnego sensu, ale jak widać Brazylijczyk potraktował to jako swego rodzaju rozgrzewkę.

Tym razem na czele klasyfikacji znaleźli się Button (Brytyjczyk ustanowił zdecydowanie najlepszy czas z całego weekendu – 1:33.527) i obydwaj kierowcy Renault, natomiast pierwszą piątkę zamknęli Mark Webber (Williams) i Raikkonen, który jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Buttona. Tymczasem kolejnych sześciu kierowców dzieliła niespełna 0.1 sekundy różnicy, tak więc walka o awans do ostatniego bloku okazała się niezwykle emocjonująca.

Największym pechowcem był niewątpliwie Coulthard, któremu do pokonania zamykającego pierwszą dziesiątkę Ralfa Schumachera zabrakło dosłownie 0.018 sekundy. Szkota jednak czeka obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc za wymianę silnika, tak więc awans do ostatniego bloku kwalifikacji miałby w jego przypadku tylko symboliczne znaczenie.

Tak właśnie jest w przypadku Ralfa, w którego bolidzie tuż po ustanowieniu czasu zapewniającego dalszy udział w kwalifikacjach nastąpiła awaria silnika. Kierowcę Toyoty czeka więc start z końca stawki. Ponadto udział w kwalifikacjach na drugim bloku zakończyli partner Buttona – Rubens Barrichello (obniżenie pozycji startowej za zmianę bolidu i silnika), Jarno Trulli (Toyota) i obydwaj kierowcy zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve i Nick Heidfeld.

Ze względu na awarię silnika w bolidzie Ralfa Schumachera, w ostatnim bloku kwalifikacji udział wzięło tylko dziewięciu kierowców. Tym razem pozostali na torze zawodnicy o czołowe miejsca musieli już walczyć z taką ilością paliwa, z jaką zamierzają rozpocząć wyścig. Na początku wszyscy starali się więc zużyć jak najwięcej paliwa, aby móc na koniec wykręcić jedna lub dwa okrążenia pomiarowe na nowych oponach i z lekkim bolidem (ilość paliwa możliwa do uzupełnienia wyliczana jest na podstawie liczby przejechanych okrążeń w ostatnim bloku z czasem w obrębie 110% najlepszego rezultatu danego kierowcy).

Niemal wszyscy kierowcy zmieścili się w przedziale 12-13 okrążeń, a jedynie Christian Klien (Red Bull) zdecydował się na zupełnie odmienną strategię, przejeżdżając zaledwie cztery okrążenia z dosyć słabym czasem. Można więc chyba założyć, że Austriak wystartuje z dosyć dużą ilością paliwa. Walkę o pole position stoczyli między sobą Fisichella i Button – obydwu kierowców ostatecznie rozdzieliła różnica mniej niż 0.2 sekundy. Start z pierwszego rzędu daje obydwu kierowcom duże szanse na podium, o ile w bolidzie Buttona znowu nie zawiedzie sprzęgło na starcie.

Odpowiednio na trzeciej i piątej pozycji uplasowali się kierowcy Williamsa, Nico Rosberg i Mark Webber. Stajnia z Grove spełniła więc swoją obietnicę, że w Malezji będzie prezentowała jeszcze lepszą formę i tym razem może spokojnie myśleć o podium, zwłaszcza że jej obaj kierowcy wystartują z drugiego rzędu (rozdzielającego ich Michaela Schumachera czeka obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc). Dla młodego Rosberga jest to świetny występ w zaledwie drugich kwalifikacjach F1, który wróży mu dosyć udaną karierę.

Z trzeciego rzędu do jutrzejszego wyścigu wystartują kierowcy McLarena, Montoya i Raikkonen, którzy w ostatnim bloku okazali się wolniejsi o około sekundę od Buttona i Fisichelli. Oznacza to najprawdopodobniej tylko jedno – obaj mają więcej paliwa i na pierwsze postoje w wyścigu powinni zjechać kilka okrążeń później. W każdym razie zespół twierdzi, że ma dobrą strategię na wyścig i trzeci rząd startowy go w pełni satysfakcjonuje.

Zdecydowanie najsłabiej wypadł tymczasem zwycięzca z Bahrajnu, Alonso. Hiszpan narzekał na słabe osiągi bolidu na nowych oponach pod koniec ostatniego bloku kwalifikacji, ale to raczej nie tłumaczy straty aż blisko dwóch sekund do Fisichelli. W tej sytuacji albo ma jakiś problem z bolidem Renault R26, albo wystartuje z dużo większą ilością paliwa od swojego partnera. O tym przekonamy się jednak dopiero jutro rano w zapowiadającym się bardzo ciekawie wyścigu o Grand Prix Malezji.

Pogoda
Temperatura powietrza: 37°C
Temperatura toru: 59°C
Prędkość wiatru: 1,1 mps
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho i słonecznie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
didu, 18.03.2006 14:35[!]
Padły cztery silniki Ferrari bo Massa wymieniał dwa razy. To chyba jakiś nowy rekord, a jeszcze zobaczymy jak się spisze silnik Kliena. Istny POGROM.
Metalpablo, 18.03.2006 14:35[!]
no to 8.00 rano przed TV:D
Radaz, 18.03.2006 14:55[!]
Montoya i Webber z trzeciego, Kimi i alonso z czwartego!!!!!!!!!
deeze, 18.03.2006 15:14[!]
Metapablo - o 7.45...:)
Adriannn, 18.03.2006 15:28[!]
Martwi mnie trochę Alonso.Mam nadzieje że te problemy rozwiążą się do jutra i nieędzie tak jak w przypadku Fisichelli w Bahrajnie.
d'Angelo, 18.03.2006 15:35[!]
Panowie i Panie jakie problemy ? to jest wszystko zamierzone i dobrze zaplanowane! KImi Alonso Montoja Schumi jada na jeden pitstop z tad duza ilosc paliwa i kiepskie czasy! a nie zadne tam problemy! ale zobaczycie sami jutro na GP to tyle!
d'Angelo, 18.03.2006 15:36[!]
jazda na jeden pitstop jest bardzo korzystna gdyż przy słabych silnikach V* jest praktycznie nie do nadrobienia!
Maraz, 18.03.2006 15:54[!]
Radaz, "(rozdzielającego ich Michaela Schumachera czeka obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc)".
radek, 18.03.2006 16:06[!]
eee...mam pytanie,onop wynika z tego ,że niebyło mnie nu przez jakiś czas i z tąd mój brak wiedzy a oto pytanie:Na jakiej podstawie zawodnicy są dobierani do tych bloków
Phaedra, 18.03.2006 16:07[!]
Ciekawe kwalifikacje kilku kierowcow pojedzie z pelnymi zbiornikami , pewnie na jeden pitstop, dawno nie widzialem takiej masowej histerii. :)
Bucu, 18.03.2006 16:14[!]
no to bedzie bardzo ciekawy wyscig;)
no dziwne ze tyle silnikow Ferrari idzie "do piachu" - ale pamietacie przed sezonem jak Red Bull mial problemy z chlodzeniem? Ferrari poprostu cos zchrzanilo:P
a wyscig palnowo zaczyna sie o 8:00 a o 7:45 zaczyna sie transmisja na TV4 - komentatorzy beda sobie komentowac przypominac itp itd tak jak zawsze:P
slaweksz, 18.03.2006 17:38[!]
Sluchajcie kazdy z was wie jak wyglada pierwszy zakert w Malezji i z jaka predkoscia sie do niego dojezdza JUTRO BEDZIE WIELKIE BUM i jestem tego swiecie przekonany
Hindus, 18.03.2006 18:15[!]
sławeksz jak dla mnie to jestes pajacem, juz kilka osób Ci pisało zebys sie nie bawił w przepowiednie!! nikogo to nie obchodzi a swoje przemyslenia zostaw dla siebie
slaweksz, 18.03.2006 20:00[!]
Siemanko Hindus. Dla mnie to ty jestes calkowitym pajacem i sadze ze juz wiele osob ci to powiedzialo. Dziecko takie jak ty ktore nie potrafi przewidywac nie ma miejsca w tutaj. mam nadzieje ze rodzice twoi ci to uswiadomia
adams, 18.03.2006 20:07[!]
wiecie co mnie poraża w TV4 - ich anemiczne komentowanie i fatalna jakość transmisji - przełączcie na RTL a tam obraz żyleta
GurneyHalleck1, 18.03.2006 20:29[!]
Dzięki Bogu mam RTL :D
slaweksz, 18.03.2006 20:34[!]
RTL - tak macie racje tam jest DOPIERO OBRAZ. Jeszcze raz apeluje zeby wszyscy razem z HINDUSEM jutro ogladali ten sam wyscig. Po komentarzach typu Hindusa widac ze kazdy oglada co innego. McLaren is the best forever!!!
Hindus, 19.03.2006 10:04[!]
no sławeksz bez kitu mclaren jest najlepszy i wygrał ten wyscig
slaweksz, 19.03.2006 10:18[!]
RENAULT BESTRUKCYJNA SILA W F1. Chyba dzisiejszy wyscig pokazal gdzie znajduje sie konkurencja i kto z kim bedzie walczyl w sezonie F1. Ciesze sie ze jestem prorokiem wyscigow i od samego poczatku wszystko sie sprawdza co mowie. To byla miazga team Ferrari. ponad 40 sekund straty do Renault hm chyba nie trzeba tego komentowac. Zwolennicy Ferrari mam dla was dobra wiadomosc "WROCILISCIE TAM GDZIE WASZE MIEJSCE" i z tym sie zgodze.
slaweksz, 19.03.2006 10:24[!]
Renault odbiera wszystkim zawodnikom marzenia o odniesieniu sukcesu. To jest poprostu nieprawdopodobne ale na to liczylem. Szkoda Raikkonena ale tak bywa. Wiedzialem tu juz tydzien temu ze na pierwszych zakretach ktorys z zawodnikow McLarena wyleci poza tor. A szkoda. Trzeba przyznac ze ten sezon jest ciekawy z wielu powodow. Jeden jest napewno prawdziwy. Bardzo duzo sie oglada walki na torze co poprawia jakos ogladania. Jest jeszce jednen powod. Patrzymy poraz ostatni na dziadka SCHUMACHERA
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca