F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
DHL Turkish Grand Prix 20118 maja
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel kontynuuje fantastyczną passę zdobywania pierwszego pola startowego w każdym grand prix tego sezonu i tym razem jego łupem padło to umiejscowione na tureckim torze Istanbul Park.

Red Bull zdominował trzecią część czasówki, albowiem Mark Webber zajął drugą pozycję, choć stracił do partnera ponad 0,4 sekundy. Obaj kierowcy byli tak pewni swego, że po zaliczeniu swoich jedynych przejazdów w Q3 wysiedli z bolidów oglądając starania konkurencji przed monitorami. Nico Rosberg świetnym trzecim miejscem udowodnił, że Mercedes poczynił spory postęp od początku sezonu, aczkolwiek Michael Schumacher nie zdołał utrzymać dobrej konkurencyjności z treningów i był ósmy.

Reprezentanci McLarena – Lewis Hamilton oraz Jenson Button uplasowali się odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji, a przedzielił ich Fernando Alonso. Hiszpan tym samym podobnie jak Vettel od początku roku w każdych kwalifikacjach uzyskuje identyczny wynik, ale w jego przypadku jest to piąta lokata. Witalij Pietrow wywalczył dla Renault pewną siódmą pozycję, co było lepszym osiągnięciem od zespołowego partnera o dwa miejsca, lecz Nick Heidfeld od początku czasówki nie był szybki i z trudem awansował do jej trzeciej części, więc w jego przypadku dziewiąta lokata jest dosyć dobrym zakończeniem początków złego. Przez wielu uważany za króla obiektu Istanbul Park Felipe Massa, w którego bolidzie po trzecim treningu wymieniono silnik musiał zadowolić się dziesiątym miejscem, ponieważ w Q3 w ogóle nie opuścił garażu Ferrari.

Rubens Barrichello wniósł do ekipy Williamsa po fatalnym początku mistrzostw promyk nadziei zdobyciem jedenastej lokaty. Rutynowany Brazylijczyk miał nawet sporą szansę na awans do trzeciej części czasówki, lecz rzutem na taśmę w końcówce Q2 z dziesiątej pozycji zepchnął go Heidfeld. Drugi zawodnik stajni z Grove – Pastor Maldonado uplasował się na czternastym miejscu, nieznacznie przegrywając z oboma Force India. W hidnuskiej stajni do głosu powrócił Adrian Sutil, który po raz pierwszy okazał się szybszy w czasówce od Paula di Resty.

Kamui Kobayashi przez problemy ze swoim Sauberem nie zdołał ustanowić ani jednego czasu w Q1 i do jutrzejszego wyścigu nieoczekiwanie wystartuje z przedostatniego pola. Partner Japończyka – Sergio Perez zdołał pokonać oba Toro Rosso i zająć 15 miejsce. Team Lotus mimo usilnych starań znów nie zdołał awansować ani jednym bolidem do drugiego segmentu kwalifikacji, aczkolwiek Heikkiemu Kovalainenowi zabrakło do tego tylko pół sekundy. Fin bardzo pewnie pokonał drugiego kierowcę w T128 – Jarno Trullego, bo aż prawie o 0,9 sekundy. Vitantonio Liuzzi w imponującym stylu wdarł się miedzy kierowców Virgin ustanawiając rezultat lepszy od Timo Glocka. Reprezentant HRT jutro ruszy do zawodów nawet przed oboma autami zaprojektowanymi wyłącznie za pomocą CFD, albowiem Jerome d'Ambrosio po trzecim treningu otrzymał karę przesunięcia o pięć pól na starcie za zignorowanie żółtych flag, więc jutro przystąpi do rywalizacji z ostatniego miejsca – za plecami Kobayashiego.

Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Turcji

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mati3008, 07.05.2011 15:34[!]
Szkoda Schumachera i jego kłopotów technicznych
Kamikadze2000, 07.05.2011 16:42[!]
Tak jest!!! Pierwszy rząd Red Bulla, tak właśnie zakładałem! bardzo cieszy mnie również trzecia lokata Rosberga. Liczę jutro na dublet "Czerwonych Byczków"!!! :))
LowR, 07.05.2011 20:08[!]
więc red bul ma kibica! fajnie!
IceMan11, 07.05.2011 20:55[!]
Ma dwóch kibiców!!! Heeeja RedBull ! ! !
NEO86, 07.05.2011 21:06[!]
Ja również liczę jutro na dublet czerwonych byków :)
jordan23, 07.05.2011 22:39[!]
Robi nam się monotonnie, taka przewaga Ventyla
yaper, 08.05.2011 00:47[!]
A ja liczę na Hamiltona i McLarena! Będzie ciężko, ale wierzyć trzeba. Dominacja RBR robi się już potwornie nuuudna... Największa zagadka wyścigu: Rosberg - stać go na podium? IMO nie, ale zobaczymy.

Massa, dziwny manewr. Pewnie przez nadmiernie zużycie miękkich gum we wcześniejszych sesjach. W wyścigu nie miałby na czym cisnąć.

Brawo Williams, krok po kroku i do przodu. p11 i p14 na pewno poprawią morale w zespole.
Karas56, 08.05.2011 11:33[!]


Pamietam piekna monotonie w latach 2000-2005...sie dzialo
lukaas97, 08.05.2011 15:38[!]
pewnie dominacja redbulla bedzie trwala 2010-2015 ;/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca