F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Brak rocznic tego dnia...

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Sebastian Vettel  (Mistrz Świata: 2010, 2011, 2012, 2013)
Kierowca zespołu Ferrari<< poprzedni  |  następny >>
Narodowość:
  Niemcy
Data urodzenia:3 lipca 1987 (32 lata temu)
Miejsce urodzenia:Heppenheim
Miejsce zamieszkania:Kemmental (Szwajcaria)
Oficjalna strona www:
www.sebastianvettel.de, języki:
Stan cywilny:Żonaty z Hanną
Imiona dzieci:Emilie, Matilda
Wzrost:176 cm
Waga:64 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2004 Formuła BMW
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Pojedyncze testy z Williamsem (2005)
BMW Sauber (2006-2007)
Pierwsze zgłoszenie:GP Turcji - 27 sierpnia 2006
Ostatnie zgłoszenie:GP Wielkiej Brytanii - 14 lipca 2019
Pierwsze zwycięstwo:GP Włoch - 14 wrze?nia 2008
Ostatnie zwycięstwo:GP Belgii - 26 sierpnia 2018
Pierwsze pole position:GP Włoch - 14 wrze?nia 2008
Ostatnie pole position:GP Kanady - 9 czerwca 2019

Kariera
2018
Ferrari powierza mu bolid, który w pierwszej połowie sezonu prezentuje najlepsze osiągi. Wygrywa nim na otwarcie sezonu w Australii, po czym powtarza tę sztukę w Bahrajnie, Kanadzie, Wielkiej Brytanii oraz Belgii. Mistrzostwa stoją pod znakiem jego ogromnej ilości błędów, a najpoważniejszy z nich miał miejsce w Niemczech, gdzie będąc na prowadzeniu rozbija bolid. Po letniej przerwie Ferrari zaczyna tracić dystans do Mercedesa, a on sam angażuje się w incydenty jak we Włoszech, Japonii czy Stanach, po których obraca bolid i przebija się z końca stawki. Jego problemy to woda na młyn dla Lewisa Hamiltona i tak jak przed rokiem w Meksyku żegna się z szansami na tytuł. Po raz drugi z rzędu zostaje wicemistrzem świata.
2017
Po raz pierwszy od sezonu 2013 dostaje bolid, który umożliwia włączenie się do walki o tytuł. Za kierownicą SF70H wygrywa na otwarcie sezonu w Australii, natomiast później powtarza tę sztukę w Bahrajnie, Monako oraz na Węgrzech, zdobywając przy tym dwa pole position. Jego głównym rywalem jest Lewis Hamilton, z którym celowo doprowadza do kolizji podczas neutralizacji w GP Azerbejdżanu, po tym, jak Brytyjczyk gwałtownie wyhamował swój bolid i dochodzi do kontaktu. Po rundzie na Monzy traci prowadzenie w klasyfikacji, natomiast podczas azjatyckich wyścigów mimo konkurencyjnej formy traci masę punktów przez problemy techniczne z bolidem i kolizję z partnerem. W Meksyku ostatecznie Hamilton przypieczętowuje tytuł, a na osłodę pozostaje Vettelowi wygrana w Brazylii oraz wicemistrzostwo. We wrześniu przedłuża kontrakt z Ferrari do 2020 roku.
2016
Mimo hucznych zapowiedzi Ferrari o włączeniu się do walki o mistrzostwa, bolid SF16-H okazuje się być sporym rozczarowaniem. Poprawiona jednostka nie pozwoliła zredukować straty do Mercedesa, a w dodatku Red Bull zdecydowanie poprawił swoją formę i stał się drugą siłą w stawce. Cały sezon okazał się być bardzo pechowy dla Vettela przez częste awarie, kolizje z rywalami czy błędne strategie. Pod koniec sezonu widać wyraźną frustrację Vettela i m.in. ubliża dyrektorowi wyścigów w GP Meksyku, a także coraz częściej ulega Kimiemu Raikkonenowi. Swój drugi sezon w barwach włoskiej ekipy kończy na czwartym miejscu z dorobkiem siedmiu miejsc na podium oraz 212 punktów.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 2019410123049110Ferrari
 201822132051220531Ferrari
 201722031751318452Ferrari
 20164202120717033Ferrari
 201531927831317111Ferrari
 20145191670416023Red Bull
 2013119397131618971Red Bull
 201212028151017661Red Bull
 20111193921117181531Red Bull
 2010119256510151033Red Bull
 2009217844812433Red Bull
 200881835119106Toro Rosso
 20071486002003BMW Sauber, Toro Rosso
 2006-00000000BMW Sauber
  Razem:229
(237)
286852
(22.7%)
115
(50.2%)
188
(82.1%)
56
(24.5%)
37
(16.2%)
28
(12.2%)
4 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2019
Albert Park5Ferrari SF9034
Sakhir5Ferrari SF9025
Shanghai5Ferrari SF9033
Baku5Ferrari SF9033
Catalunya5Ferrari SF9034
Monte Carlo5Ferrari SF9042
Gilles Villeneuve5Ferrari SF9012
Paul Ricard5Ferrari SF9075 (naj. okr.)
Red Bull Ring 5Ferrari SF9094
Silverstone5Ferrari SF90616
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni  |  następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca