F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201913 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1
Kwalifikacje rozpoczęły się od poważnego wypadku Roberta Kubicy w ostatnim zakręcie. Polak wyjechał kołami po lewej stronie na trawiaste pobocze, rozbijając bok Williamsa FW42. Całkowitemu zniszczeniu uległo zarówno przednie jak i tylne zawieszenie, a także nos ze skrzydłem. Zdaniem szefa Red Bulla – Christiana Hornera, przyczyną tak nietypowego incydentu mógł być bardzo mocny podmuch wiatru. Tak czy inaczej na torze wywieszono czerwoną flagę, a udział w wyścigu cztery godziny później stał się zagrożony. Zadania mechanikom nie ułatwi fakt, iż Williams ma bardzo ograniczoną liczbę części zamiennych.

Po krótkiej przerwie sesja została wznowiona, lecz znów doszło do incydentu w ostatnim zakręcie. Tym razem z toru wypadł Kevin Magnussen, który stracił kontrolę nad tyłem i rozbił go o barierę tecpro, by po uderzeniu obrócić się i zniszczyć lewą część przedniego skrzydła. Sędziowie znów wywiesili czerwoną flagę, lecz Magnussen zdołał utrzymać włączony silnik, podejmując skuteczną próbę powrotu do garażu.

Po uprzątnięciu toru z elementów rozrzuconych przez bolid Haasa, wreszcie udało się dokończyć pierwszy segment kwalifikacji. Na czele znalazł się Charles Leclerc z wynikiem 1:28,405, który był lepszy o 0,3 sekundy od drugiego Hamiltona i trzeciego Verstappena. Czołową piątkę uzupełnili odpowiednio Norris (+0,468) oraz Bottas (+0,491).

Na Q1 dalszą jazdę zakończyli szesnasty Daniel Ricciardo z Renault, siedemnasty Sergio Perez z Racing Point oraz osiemnasty George Russell z Williamsa. Na dziewiętnastym miejscu sklasyfikowano Kevina Magnussena, natomiast na dwudziestym Roberta Kubicę.

Q2
Tym razem najlepszym czasem okrążenia legitymował się Valtteri Bottas – 1:27,688. Co ciekawe, Fin zdecydował się na drugi przejazd, wskakując na czoło tabeli. Drugi był Hamilton ze stratą 0,138 sekundy, a trzeci Albon 0,468 sekundy z tyłu. Czwarty wynik należał do Vettela (+0,486), piąty do Leclerca (+0,491), a szósty do Verstappena (+0,811), który zwracał uwagę na brak mocy silnika Hondy. Ponadto cała stawka wyjechała na oponach miękkich, co oznacza, że nikt z czołówki nie podjął ryzyka związanego z próbą odwrócenia strategii.

Do finałowego segmentu czasówki nie zdołali awansować jedenasty Antonio Giovinazzi, dwunasty Lance Stroll, trzynasty Kimi Raikkonen, czternasty Daniił Kwiat oraz piętnasty Nico Hulkenberg, który przed finałowym przejazdem utknął na siódmym i piątym biegu, prawdopodobnie przez awarię hydrauliki.

Q3
Po pierwszej turze przejazdów prowizoryczne pole position należało do Sebastiana Vettela z czasem 1:27,212. Drugi był Leclerc (+0,323), trzeci Bottas (+0,484), czwarty Hamilton (+0,620), a piąty Verstappen (+0,702).

W trakcie finałowej próby Niemiec wyśrubował swój wynik do 1:27,064, zgarniając pierwsze pole do Grand Prix Japonii. Chwilowym zagrożeniem był Charles Leclerc, lecz finalnie Monakijczyk nie zdołał się poprawić i zgarnął drugie miejsce ze stratą 0,189 sekundy. Trzeci czas należy do Valtteriego Bottasa, czwarty do Lewisa Hamiltona, piąty do Maksa Verstappena, szósty do Alexandra Albona, siódmy do Carlosa Sainza, ósmy do Lando Norrisa, dziewiąty do Pierre'a Gasly'ego, a dziesiąty do Romaina Grosjeana.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 5,2 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca