F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Aramco Gran Premio de España 202016 sierpnia
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,406 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,441 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1

Jako pierwsi na torze pojawili się obaj kierowcy Williamsa, którzy od razu wyjechali na oponach miękkich. Początkowo szybszy był Nicholas Latifi, który objął wczesne prowadzenie z czasem 1:19,231. Po sześciu minutach ruch na torze zwiększył się, a z miękkich opon zdecydowali się skorzystać wszyscy kierowcy. Po kilku minutach na pierwsze miejsce wskoczył Max Verstappen, jednak został on błyskawicznie pobity przez Bottasa. Kilka chwil później obu kierowców pogodził Lewis Hamilton, który z czasem 1:17,037 zameldował się na czele klasyfikacji.

W połowie pierwszej części czasówki kierowców Mercedesa rozdzielili Perez i Stroll. W międzyczasie Verstappen zgłosił problemy z prowadzeniem swojego bolidu. Na siedem minut przed końcem Q1 swoje czasy ustanowili również kierowcy Renault. Esteban Ocon, którego samochód został błyskawicznie naprawiony po porannym wypadku, ustanowił trzynasty czas.

W ostatnich minutach pierwszej części kwalifikacji na tor wyjechała większość kierowców, wliczając w to zawodników Mercedesa. W garażu pozostali jedynie kierowcy Racing Point. Antonio Giovinazzi poprosił mechaników o sprawdzenie podłogi swojego bolidu po najechaniu na krawężnik w ostatnim zakręcie. Tymczasem sędziowie ogłosili, że przyjrzą się incydentowi między Kwiatem a Magnussenem — Rosjanin przyblokował kierowcę Haasa.

Zakończenie sesji przyniosło sporo zmian w klasyfikacji czasowej. Russell poprawił czas i chwilowo wszedł do Q2. Bottas uzyskał zaledwie trzeci czas, a w ostatnich chwilach zagrożony Vettel poprawił swój czas i uzyskał dziesiąte miejsce. Największym zaskoczeniem kwalifikacji był świetny czas Raikkonena, dzięki któremu Fin po raz pierwszy w tym sezonie wszedł do Q2. Największymi wygranymi okazali się jednak kierowcy Racing Point, którzy jako jedyni nie wyjechali na tor pod koniec Q1, tym samym oszczędzając komplet opon. W pierwszej części czasówki z sesją pożegnali się: Magnussen, Grosjean, Russell, Latifi oraz Giovinazzi. Wszyscy kierowcy korzystali z miękkiej mieszanki opon.

Q2

Jako pierwsi na torze pojawili się obaj kierowcy Mercedesa, jednak już po kilku minutach dołączyła do nich reszta stawki. W garażu pozostał jedynie Kimi Raikkonen. Na pierwsze miejsce szybko wskoczył Hamilton z czasem 1:16,013, wyprzedzając Bottasa o 0,139s. Za kierowcami Mercedesa znaleźli się Verstappen, Norris i Albon. Piąty czas ustanowił Perez, który uzyskał rekord pierwszego sektora, jednak odrobina nadsterowności w trzeciej części okrążenia sprawiła, że Meksykanin nie wskoczył na pierwsze miejsce.

W tym samym czasie dobry czas ustanowił Leclerc, jednak kierowca Ferrari stwierdził przez radio, że jego okrążenie było „okropne”. Jego zespołowy kolega, Sebastian Vettel po raz kolejny miał problemy z uzyskaniem dobrego czasu. Niemiec podchodził do końcówki Q2 z jedenastym czasem. Lance Stroll agresywnie zaatakował krawężnik w szykanie, Kanadyjczykowi udało się jednak uzyskać siódmy czas.

W ostatnich minutach Q2 na torze pojawili się wszyscy kierowcy z wyjątkiem Hamiltona, Bottasa i Verstappena. Jedynie Raikkonen wyjechał na tor na oponach pośrednich. Pierwszym kierowcą, który poprawił swój czas, był Charles Leclerc, który pozostał na piątej pozycji. Chwilę później przeskoczył go Sergio Perez.

Kierowcy mieli problemy z poprawieniem swoich pozycji — udało się to jednak Kwiatowi, który chwilowo wskoczył na dziesiąte miejsce. Szybko jednak został on zepchnięty przez Vettela. Kierowca Ferrari nie cieszył się długo z obecności w Q3 – świetny czas uzyskał Pierre Gasly, który wskoczył na piąte miejsce i zepchnął czterokrotnego mistrza świata na 11. miejsce. Na czwartym miejscu zameldował się Lance Stroll. Z czasówką w Q2 pożegnali się: Vettel, Kwiat, Ricciardo, Raikkonen oraz Ocon.

Q3

Decydującą część czasówki rozpoczęli obaj kierowcy Racing Point, którzy jako pierwsi wyjechali na tor. Chwilę później dołączyła do nich reszta stawki. Jadący aleją serwisową Hamilton musiał uniknąć gwałtownie wyjeżdżającego z garażu Aleksa Albona. Pierwsze mierzone przejazdy rozpoczął Lance Stroll, który uzyskał pierwszy czas. Kanadyjczyka chwilę później poprawił Sergio Perez, jednak zdecydowanie najszybsi byli kierowcy Mercedesa. Najpierw najlepszy czas ustanowił Valtteri Bottas, jednak chwilę później jego czas minimalnie pobił Hamilton. Brytyjczyk ustanowił czas 1:15,854. Na trzecie miejsce wskoczył Max Verstappen. Kłopoty w czwartym zakręcie miał Carlos Sainz, który zniszczył swoje ogumienie.

Kierowcy zjechali do garaży, przygotowując się na ostatnie przejazdy w dzisiejszych kwalifikacjach. Na trzy minuty przed końcem sesji cała dziesiątka ponownie pojawiła się na torze. Jako pierwszy swoje okrążenie zaczął Leclerc. Monakijczyk wskoczył na siódme miejsce. Bottas nie był w stanie pobić czasu Hamiltona i pozostał na drugim miejscu. Chwilę później, Brytyjczyk poprawił swój czas i zdobył pole position do Grand Prix Hiszpanii. Trzecie miejsce w kwalifikacjach zajął Max Verstappen, a obok niego na starcie stanie powracający Sergio Perez. Za nimi znaleźli się: Stroll, Albon, Sainz, Norris, Leclerc oraz Gasly.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 49°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 5,4 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca