F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 202317 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 4,928 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 305,399 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Carlos Sainz zwyciężył w sobotnich kwalifikacjach do Grand Prix Singapuru. Kierowca Ferrari sięgnął zatem po drugie z rzędu i piąte w karierze pole position. Nieznacznie wolniejsi od Hiszpana okazali się Russell i Leclerc, którzy przystąpią do niedzielnego wyścigu odpowiednio z drugiego i trzeciego pola.

Q1
Praktycznie wszystkie zespoły nie zamierzały zwlekać z rozpoczęciem pracy i wraz z zapaleniem zielonych świateł na tor wyjechała ponad połowa stawki. Jako pierwszy czas pomiarowego kółka uzyskał Logan Sargeant (1:35,098), jednak już wkrótce na zdecydowane prowadzenie wysunął się Lando Norris (1:32,556). Czasu Brytyjczyka nie poprawił nawet duet Red Bulla – Perez i Verstappen po pierwszych przejazdach znaleźli się na drugim i trzecim miejscu. Dopiero chwilę później Norrisa zdetronizował Leclerc, poprawiając wynik kierowcy McLarena o 0,033 sekundy.

Po upływie kilku minut Leclerca na prowadzeniu zmienił Russell, wygrywając z kierowcą Ferrari o jedynie 0,045 sekundy. Za tą dwójką plasowali się Norris, Perez i Hamilton, a Verstappen był dopiero szósty. Uwagę sędziów przykuł natomiast Logan Sargeant, który przyblokował pokonującego szybkie kółko Lance'a Strolla. W pewnym momencie na szczycie tabeli znalazł się Max Verstappen, lecz już po chwili Holendra wyprzedził Carlos Sainz. Różnice cały czas były jednak minimalne – Hiszpan wygrywał z liderem mistrzostw o jedynie 0,059 sekundy.

W końcówce na torze obecni byli wszyscy kierowcy, a najbardziej zagrożeni odpadnięciem były duety Williamsa i Alfy Romeo, a także Lance Stroll. Z zagrożonej strefy zdołał wydostać się Bottas, ale tylko na chwilę, bowiem wielu kierowców z drugiej połowy stawki zaczęło notować dużo lepsze czasy – na czele sensacyjnie znalazł się Tsunoda, a tuż za nim plasowali się Perez, Hulkenberg, Lawson i Magnussen. Swój czas poprawić próbował także Lance Stroll, lecz Kanadyjczyk stracił panowanie nad bolidem w ostatnim zakręcie i doszczętnie rozbił bolid uderzając w bandy po zewnętrznej stronie toru.

Kierowca Astona na szczęście opuścił samochód o własnych siłach, a Q1 nie zostało już wznowione. Zdecydowanie największym pechowcem okazał się Oscar Piastri, który zakończył w ten sposób udział w kwalifikacjach, bowiem w momencie wywieszenia czerwonej flagi miał zaledwie siedemnasty czas. Szesnaste miejsce zajął Bottas, a oprócz tej dwójki swój udział w czasówce zakończyli Sargeant, Zhou i Stroll.

Q2
Drugi segment czasówki rozpoczął się z dużym, ponad półgodzinnym opóźnieniem wynikającym z prac przy barierach w ostatnim zakręcie. Na tor od razu wyjechali zawodnicy Haasa, Ferrari, Red Bulla, a także Norris czy Alonso. Dopiero po dłuższej chwili dołączyli do nich kierowcy AlphaTauri, Alpine i Mercedesa. Verstappen był pierwszym, który pokonał pomiarowe kółko, lecz już po chwili szybszy od niego okazał się... Kevin Magnussen. Później na szczycie tabeli obserwowaliśmy duży ruch – najpierw liderem został Norris, później Sainz i wreszcie Alonso (1:31,835).

Nieco później do głosu doszli kierowcy Mercedesa. Prowadzenie objął George Russell, który wyprzedzał Alonso o 0,092 sekundy. Za Hiszpanem znajdowali się Sainz, Norris i Hamilton. W opałach zdawali się wówczas być kierowcy Red Bulla – Verstappen był dopiero dziesiąty, a Perez jedenasty. Dodatkowo Verstappen, który już wcześniej znalazł się pod lupą sędziów za blokowanie innych kierowców na wyjeździe z pit lane, przyblokował będącego na szybkim kółku Yukiego Tsunodę, za co ponownie trafił do sędziowskiego notesu.

Max Verstappen podczas ostatniego przejazdu poprawił się tylko nieznacznie i pozostał na zaledwie dziesiątym miejscu. Wkrótce Holendra sensacyjnie z czołowej dziesiątki wypchnął Liam Lawson! Czasu nie poprawił również Sergio Perez, który obrócił swój samochód na wyjściu z pierwszego zakrętu. Tym samym pierwsza sensacja tego weekendu stała się faktem – obaj kierowcy Red Bulla znaleźli się poza Q3! Oprócz nich, na etapie Q2 swój udział w kwalifikacjach zakończyli Gasly, Albon i Tsunoda. Zupełnie inne nastroje panować musiały natomiast w Ferrari – Sainz w końcówce Q2 uzyskał pierwszy czas, wyprzedzając Russella o ponad 0,3 sekundy.

Q3
Do ostatniej części czasówki po raz pierwszy od ubiegłorocznego GP Austrii znaleźli się – co ciekawe – obaj kierowcy Haasa i to właśnie oni jako pierwsi w Q3 pokonali pomiarowe kółka. Szybko do głosu doszedł jednak będący w świetnej formie Sainz (1:31,170), który o ponad 0,3 sekundy pokonywał Lando Norrisa. Wkrótce na drugie miejsce wskoczył Leclerc, trzeci był Norris, a na kolejnych pozycjach plasowali się Russell, Hamilton, Alonso, Magnussen, Hulkenberg, Ocon i Lawson.

Ostatnia runda przejazdów zapowiadała się więc niezwykle emocjonująco, zwłaszcza dla fanów Scuderii, która zdawała się być w Singapurze zdecydowanie w najlepszej formie. Sainz poprawił swój czas, bijąc rekordy w pierwszym i trzecim sektorze, przegrywając jednak z Leclerkiem w drugim. Ostatecznie to Hiszpan wyszedł zwycięsko z tego pojedynku, pokonując Monakijczyka o 0,079 sekundy. W samej końcówce duet Ferrari zdołał rozdzielić Russell, który o jedynie siedem tysięcznych sekundy wyprzedził Leclerca.

Tuż za czołową trójką znalazł się Lando Norris. Piąty czas uzyskał Hamilton, a czołową dziesiątkę uzupełnili kolejno: Magnussen, Alonso, Ocon, Hulkenberg i Lawson.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35,5°C
Temperatura powietrza: 29,4°C
Prędkość wiatru: 1,19 m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca