F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20242 marca
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,484 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,264 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1

Po trzech treningach, które przyniosły zgoła różne wyniki, pierwsze kwalifikacje sezonu 2024 zapowiadały się bardzo ciekawie. Najszybszy w porannej sesji Carlos Sainz ewidentnie był na tyle skory do powrotu na tor, że jako pierwszy wyjechał z alei serwisowej. Hiszpan był minimalnie szybszy od swojego zespołowego kolegi, Charlesa Leclerca. Oprócz bolidów Ferrari i Alpine przez pierwsze pięć minut na torze nie było innych samochodów.

Na 12 minut przed końcem sesji większość kierowców wyjechała na tor. Powolne tempo w alei serwisowej wywołało chwilowy korek. Tym razem najpopularniejszym wyborem były miękkie, czerwone opony Pirelli. Max Verstappen wskoczył na pierwsze miejsce na 7 minut przed końcem Q1, a za nim znaleźli się: Norris, Alonso, Perez i Leclerc. Po chwili jednak świetne okrążenie przejechał Sainz, awansując na pierwszą lokatę.

Tymczasem z tyłu klasyfikacji znajdowali się kierowcy Kick Sauber, Magnussen, a także duet Alpine. Francuski zespół już podczas testów nie zachwycał tempem i nie zapowiadało się na jego poprawę. Trzy minuty przed końcem na tor wyjechali wszyscy kierowcy poza Sainzem. Zhou i Bottas poprawili swoje czasy, podobnie duet VCARB: Tsunoda i Ricciardo. Lance Stroll przejechał świetne okrążenie i awansował na drugą lokatę. Chwilowo w strefie spadkowej znalazł się Hamilton, kierowca Mercedesa jednak uratował się dziesiątym czasem.

Bottas i Zhou szybko znaleźli się spowrotem w strefie spadkowej i pożegnali się z czasówką w Q1 wraz z Sargeantem, Oconem i Gaslym.

Q2

Po 3 minutach oczekiwania, na tor ponownie wyjechali wszyscy kierowcy. Podobnie jak w Q1, wszyscy zdecydowali się na wybór miękkich opon. Mocnym akcentem drugi segment czasówki zaczął Lando Norris. Kierowca McLarena długo prowadził przed Leclerkiem i Alonso. Dopiero po kilku chwilach na pierwsze dwie lokaty wskoczył duet Red Bullla — przy czym Verstappen w końcu wyciągnął asa z rękawa, odjeżdżając od stawki o pół sekundy.

Tymczasem ostatni był Kevin Magnussen, którego okrążenie zostało usunięte za naruszenie limitów toru. Oprócz Duńczyka w strefie spadkowej znalazł się jego zespołowy kolega, Nico Hulkenberg, za nim duet VCARB oraz Alex Albon. Kierowca Williamsa znacznie się poprawił w drugim przejeździe, jednak to nie wyskoczyło. Fenomenalne okrążenie zaliczył Nico Hulkenberg, wskakując chwilowo na drugą lokatę.

Duet Ferrari zaatakował Verstappena: Leclerc awansował na pierwsze miejsce, Sainz był trzeci. Zagrożenie zajrzało w oczy kierowcom Mercedesa. George Russel był chwilowo ostatni, jednak w ostatniej chwili wskoczył do Q3. Podobnie w zagrożeniu chwilowo był Hamilton, jednak rzutem na taśmę wskoczył na czwartą lokatę. W ekscytującym Q2 odpadli zatem Tsunoda, Stroll, Albon, Ricciardo i Magnussen.

Q3

Pierwszy decydujący segment kwalifikacji w sezonie zapowiadał się bardzo ciekawie. Dużego entuzjazmu nie wykazywał jednak Fernando Alonso, który jako jedyny nie wyjechał na tor wraz z rozpoczęciem sesji. Pierwsze szybkie okrążenie rozpoczął George Russell. Brytyjczyk wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:29,603. Po chwili jednak na prostą startową wjechał Max Verstappen, który poprawił czas Russella o niecałe dwie dziesiąte sekundy. Trzeci był Norris przed Perezem i Hamiltonem. Dopiero po chwili swoje okrążenie ukończyli kierowcy Ferrari. Sainz był jednak wolniejszy od Russella. Świetne kółko przejechał Leclerc, który znalazł się zaledwie 0,059 sekundy za Verstappenem.

Verstappen był więc pierwszy przed Leclerkiem, Russelem i Sainzem. Piąty był Norris, a za nim: Perez, Hamilton, Hulkenberg i Piastri. Ostatni był Alonso, który zdecydował pojechać inną strategią. Hiszpan zdecydował się na pojedynczy przejazd w Q3. Kierowca Aston Martina ustanowił świetny czas w drugim sektorze i wskoczył na trzecią lokatę.

Podczas gdy Alonso zjeżdżał do alei serwisowej, na tor wyjechali pozostali kierowcy. Swoich miejsc nie poprawili kierowcy McLarena: Norris był szósty, Piastri siódmy. George Russel wskoczył na trzecią lokatę. Hamilton rozczarował dopiero dziewiątym czasem. Verstappen dorzucił trzy dziesiąte sekundy i odjechał od kierowców Ferrari. Leclerc był w dalszym ciągu drugi przed Russelem. Czwarty był Sainz, a za nim kwalifikacje zakończyli: Perez, Alonso, Norris, Piastri, Hamilton i Hulkenberg.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20,8°C
Temperatura powietrza: 17,9°C
Prędkość wiatru: 4,6 km/h
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca