F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Fuji Television Japanese Grand Prix 20008 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,860 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,596 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,700 - Gerhard Berger (McLaren), 1991
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,942 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,497 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Walka o tytuł mistrzowski wkroczyła w decydującą fazę i już podczas sesji kwalifikacyjnej mieliśmy okazję oglądać emocjonujący pojedynek pomiędzy Michaelem Schumacherem i Miką Hakkinenem. Od początku do końca nie było zdecydowanego faworyta i raz najszybszym kierowcą był Schumacher, a za chwilę Hakkinen. Ostatecznie szybszy okazał się jednak Schumacher, ale trudno w tej sytuacji mówić o zdecydowanej przewadze Niemca, ponieważ obu kierowców dzieli zaledwie 0.009 sekundy.

Kierowcy, którzy toczą walkę o trzecią i czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej – David Coulthard oraz Rubens Barrichello także stoczyli ze sobą pojedynek podczas tej sesji kwalifikacyjnej i tu również nie można było jednoznacznie przewidzieć, który z tych kierowców okaże się szybszy. Nie był to jednak zbyt emocjonujący pojedynek, ponieważ zarówno Coulthard jak i Barrichello zdawali sobie sprawę, że cała uwaga skierowana jest na kierowców walczących o tytuł mistrzowski. Dodatkowo dyrektor wyścigu dał jasno do zrozumienia, że każdy kierowca (oczywiście poza Michaelem Schumacherem i Miką Hakkinenem), który będzie próbował wpłynąć na wynik walki o ten właśnie tytuł w czasie wyścigu, będzie ukarany zakazem udziału w trzech kolejnych wyścigach, tak więc najprawdopodobniej ani Coulthard, ani Barrichello nie dawali z siebie wszystkiego, żeby tylko przypadkiem nie wejść w drogę Schumacherowi, bądź też Hakkinenowi. Tak czy inaczej szybszy okazał się Coulthard i to właśnie on wyścig rozpocznie z trzeciej pozycji.

Jenson Button stara się w jak najlepszy sposób wykorzystać ostatnie występy w barwach zespołu Williams, zanim przeniesie się na dwa kolejne sezony do zespołu Benetton. Tym razem udało mu się wywalczyć piątą pozycję startową i biorąc pod uwagę fakt, że szybsi od niego byli tylko kierowcy z zespołów McLaren i Ferrari, rezultat ten można traktować jako bardzo dobry. Ogólnie postawa całego zespołu Williams podczas tej sesji kwalifikacyjnej zasługuje na uznanie, ponieważ Ralf Schumacher zakwalifikował się na szóstej pozycji.

Eddie Irvine po serii niezbyt udanych występów w sesjach kwalifikacyjnych znów powrócił do formy, jaką prezentował na początku sezonu i Grand Prix Japonii rozpocznie z siódmej pozycji. Drugi kierowca z zespołu Jaguar, Johnny Herbert był wolniejszy od Irvine'a o blisko pół sekundy i wyścig rozpocznie z dziesiątej pozycji.

Heinz-Harald Frentzen wywalczył ósmy czas podczas tej sesji kwalifikacyjnej, a co ważniejsze, udało mu się uzyskać lepszą pozycję startową od Jacquesa Villeneuve'a. Dzięki temu zespół Jordan ma szansę na powiększenie przewagi nad zespołem BAR w klasyfikacji zespołowej, bądź też ewentualnie na walką o czwartą pozycję z zespołem Benetton, zwłaszcza, że najszybszy z kierowców tego zespołu, Alexander Wurz wyścig rozpocznie z 11 pozycji. Wygląda jednak na to, że wszystko zależeć będzie tylko od Frentzena i Villeneuve'a, ponieważ Jarno Trulli, jeżdżący drugim bolidem Jordan uzyskał dopiero 15 czas i ma niewielką szansę na ukończenie wyścigu na punktowanej pozycji, podobnie zresztą jak Ricardo Zonta, ponieważ Brazylijczyk wyścig rozpocznie aż z 18 pozycji.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca