F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200118 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 304,865 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,397 - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,543 - Mika Hakkinen (McLaren), 2000
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,199 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Zacięta walka pomiędzy braćmi Schumacher – Michaelem (Ferrari) i Ralfem (Williams), była główną atrakcją sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Malezji 2001 i do ostatnich minut nie było wiadomo, który z nich uzyska lepszy czas. W sumie rozstrzygające okazały się ostatnie okrążenia pomiarowe trzech kierowców – pierwszy linię mety przekroczył Michael Schumacher z czasem jedna minuta i 35.220 sekundy, ustanawiając przy okazji nowy rekord toru Sepang, następnie na mecie zameldował się Ralf z czasem gorszym o 0.291 sekundy, a jako ostatni okrążenie pomiarowe ukończył drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello. Brazylijczyk co prawda był wolniejszy od Michaela, ale szybszy od młodszego z braci i to on wyścig rozpocznie z drugiej pozycji, natomiast Ralf musi zadowolić się trzecią pozycją startową, która i tak jest sporym osiągnięciem dla zespołu Williams. Drugi kierowca z tej stajni, Juan Pablo Montoya także spisał się bardzo dobrze, uzyskując szósty czas dnia.

Sporą niespodziankę sprawili również kierowcy z zespołu McLaren, ale w przeciwieństwie do zespołu Williams ze względu na słabą formę. Mika Hakkinen dopiero pod koniec sesji awansował do pierwszej szóstki (czwarta pozycja startowa, blisko sekunda straty do pole position), natomiast David Coulthard ostatecznie uzyskał ósmy czas.

Na piątej pozycji zakwalifikował się Jarno Trulli (Jordan), będąc najszybszym kierowcą z zespołów, które korzystają z japońskich jednostek napędowych Honda. W sumie jednak oba zespoły (ten drugi to British American Racing) uzyskały zbliżone rezultaty i pozycje od siódmej do dziesiątej (z wyjątkiem ósmej) na przemian przypadły kierowcom z tych zespołów: siódmy – Jacques Villeneuve (BAR), dziewiąty – Heinz-Harald Frentzen (Jordan) i dziesiąty – Olivier Panis (BAR).

Ogólnie rzecz biorąc większość pozostałych kierowców uzyskała zbliżone do poprzedniej sesji kwalifikacyjnej pozycje startowe. W pierwszej dziesiątce nie znalazł się tym razem ani jeden kierowca z zespołu Sauber. Co ciekawe, Nick Heidfeld w tej sesji kwalifikacyjnej miał nawet mniejszą stratę do czołówki niż podczas ostatniej sesji, poprzedzającej Grand Prix Australii, która dodatkowo rozgrywała się na krótszym torze, a mimo to uzyskał gorszą o jedną pozycję startową. Jean Alesi (Prost) "wyciągnął" dodatkową sekundę ze swojego bolidu, ale w sumie poprawił się tylko o jedną pozycję startową, natomiast wyraźnie poprawił się Luciano Burti (Jaguar) i to aż o sześć pozycji. Poprawił się także Tarso Marques (Minardi), który nie dość, że zmieścił się tym razem w 107% czasu pole position, to jeszcze uzyskał lepszy rezultat od partnera z zespołu – Fernando Alonso. Hiszpan okazał się najbardziej stratnym kierowcą jeśli chodzi o pozycje startowe, a jego miejsce z poprzedniej sesji kwalifikacyjnej (18 pozycja), zajął tym razem Jos Verstappen (Arrows), którego z kolei 14 pozycję startową okupuje tym razem Kimi Raikkonen (Sauber).

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca