F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio Marlboro de Espana 200129 kwietnia
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,730 km
Liczba okrążeń: 65
Pełny dystans: 307,323 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,525 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:22,242 - Giancarlo Fisichella (Jordan), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,396 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher (Ferrari) okazał się najszybszym kierowcą podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Hiszpanii 2001. W sesji tej pierwszy raz od 1993 roku kierowcy mogli korzystać z systemów wspomagających trakcję bolidów (traction control), jednak nie spowodowało to specjalnej zmiany w tegorocznym rozkładzie sił. Wyjątek stanowi nieco słabsza postawa kierowców z zespołu Williams, gdyż ze względu na niedopracowanie owego systemu, kierowcy ci nie wykorzystywali go w tej sesji i nie będą go również używać w jutrzejszym wyścigu. Przez większą część sesji kwalifikacyjnej Michael Schumacher był wyraźnie szybszy od obu kierowców z zespołu McLaren, jednak w końcowych minutach Mika Hakkinen uzyskał bardzo dobry czas, zmniejszając przewagę kierowcy Ferrari do zaledwie 0.085 sekundy, co dało mu drugą pozycję startową. Zdobywca pole position sprzed dwóch tygodni – David Coulthard (McLaren) tym razem musi zadowolić się trzecią pozycją startową, natomiast drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello, był tylko nieznacznie wolniejszy od Szkota i wyścig rozpocznie z czwartej pozycji.

Na piątej pozycji zakwalifikował się Ralf Schumacher, który po trzech bardzo udanych sesjach kwalifikacyjnych wrócił do stanu z pierwszego wyścigu sezonu – mając ponad 0.8 sekundy straty do najszybszego kierowcy. Podobnie mają się sprawy w przypadku drugiego kierowcy z zespołu Williams – Juana Pablo Montoi, przy czym Kolumbijczyk w stosunku do sesji kwalifikacyjnej poprzedzającej Grand Prix Australii uzyskał gorszą o jedną pozycję startową – dwunastą. Miejmy nadzieję, że ten chwilowy spadek formy jest związany z nie wykorzystaniem systemu kontroli trakcji i że już w następnym wyścigu nastąpi poprawa. Pozycje od szóstej do jedenastej podzielili między siebie kierowcy z zespołów Jordan, BAR i Sauber. Całą szóstkę dzieli zaledwie 0.386 sekundy i wygląda na to, iż kierowcy ci stoczą ze sobą zaciętą walkę w niedzielnym wyścigu.

Eddie Irvine (Jaguar) trzeci raz z rzędu wywalczył 13 pozycję startową i jak dotąd po starcie z tej właśnie pozycji nie udało mu się ukończyć żadnego wyścigu. Może tym razem szczęście uśmiechnie się do Irlandczyka, a jest mu ono potrzebne nie tylko z powodu "pechowej trzynastki", gdyż tegoroczne bolidy Jaguar są być może nawet gorsze od zeszłorocznych i tylko dzięki szczęściu kierowcy z tego zespołu mogą liczyć na dobry rezultat. Nowy partner Irvine'a w zespole Jaguar – Pedro de la Rosa, swojego debiutu w barwach tego właśnie zespołu nie zaliczy raczej do udanych, ponieważ uzyskał dopiero 20 czas, chociaż w głównej mierze przyczyniły się do tego problemy z bolidem.

Tymczasem znacznie lepszy rezultat uzyskał poprzednik de la Rosy – Luciano Burti, który przeszedł do zespołu Prost. Brazylijczyk, w przeciwieństwie do Hiszpana, który będąc kierowcą testowym zespołu Jaguar nie musiał przestawiać się na prowadzenie innego bolidu w środku sezonu, miał zaledwie kilka dni na zadomowienie się w zespole Prost oraz poznanie bolidu AP04 i mimo to zakwalifikował się na 14 pozycji. Tego, że już w pierwszej sesji kwalifikacyjnej Burti uzyska lepszy rezultat do Jeana Alesiego nie spodziewał się chyba nawet sam Alain Prost. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że rywalizacja obu kierowców między sobą przyniesie same pozytywne efekty dla zespołu, który na przedsezonowych testach spisywał się znacznie lepiej niż w chwili obecnej. Krążą plotki, iż owa nadzwyczajna postawa przed sezonem była trochę naciągana poprzez zmniejszenie wagi bolidu, aby zachęcić sponsorów do zainwestowania w ten właśnie zespół. Natomiast postawa zespołu Benetton jest nadal taka sama jak na przedsezonowych testach – czyli bardzo słaba. Fernando Alonso (Minardi) już drugi raz z rzędu był szybszy zarówno do Giancarla Fisichelli jak i Jensona Buttona.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca