F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200217 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,220 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,543 - Mika Hakkinen (McLaren), 2000
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,199 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kierowca Ferrari już po raz czwarty wywalczył pole position na malezyjskim torze Sepang. Podobnie jak przed rokiem, głównym rywalem Niemca był kierowca z zespołu Williams, jednak na tym kończy się podobieństwo, ponieważ to nie młodszy z braci Schumacherów wystartuje z drugiej pozycji w jutrzejszym wyścigu, tylko Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk był bardzo bliski wywalczenia pierwszej pozycji, ponieważ na poszczególnych sektorach toru uzyskał najlepsze czasy, jednak działo się to na przestrzeni kilku okrążeń pomiarowych, a nie tylko jednego. Mimo to Montoya powinien być w miarę usatysfakcjonowany z uzyskanego rezultatu, zwłaszcza, że był szybszy o ponad pół sekundy od partnera zespołowego – Ralf Schumachera, który uzyskał czwarty czas.

Pomiędzy kierowcami z zespołu Williams na trzeciej pozycji zakwalifikował się drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello. Brazylijczyk jako jeden z nielicznych kierowców swoje najszybsze okrążenie pomiarowe ukończył w samej końcówce godzinnej sesji kwalifikacyjnej i podobnie jak Ralf, był od swojego partnera zespołowego wolniejszy o ponad pół sekundy.

Pierwszą szóstkę zamknęli kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen i David Coulthard. Ze względu na dużą stratę do Michaela Schumachera (ponad sekunda) obaj kierowcy nie byli zbytnio zadowoleni z uzyskanego rezultatu. Pocieszeniem dla Raikkonena może być tylko to, iż już podczas drugiej sesji kwalifikacyjnej udało mu się pokonać bardziej doświadczonego partnera z zespołu, choć tylko o 0.009 sekundy.

Na siódmej pozycji zakwalifikował się kierowca z zespołu Sauber – Nick Heidfeld, ku uciesze głównego sponsora zespołu – malezyjskiego koncernu naftowego Petronas. Co ciekawe, Niemiec w zeszłym roku mając mniejszą stratę do Michaela Schumachera zakwalifikował się dopiero na jedenastej pozycji. Drugi kierowca z zespołu Sauber – Felipe Massa był wolniejszy od Heidfelda prawie o sekundę i uzyskał dopiero 14 czas, jednak Brazylijczyk po awarii przedniego zawieszenia w podstawowym bolidzie już na pierwszym okrążeniu pomiarowym musiał przesiąść się do zapasowego, który okazał się być trudniejszy w prowadzeniu.

Jenson Button zakwalifikował się do Grand Prix Malezji na ósmej pozycji, potwierdzając tym samym bardzo dobrą formę zespołu Renault. Brytyjczyk co prawda miał na drugim okrążeniu problemy z silnikiem w podstawowym bolidzie, jednak po przesiądnięciu się do zapasowego uzyskał nawet lepszy czas. Drugi kierowca z tego zespołu – Jarno Trulli miał zarówno podczas porannych treningów, jak i samej sesji kwalifikacyjnej problemy z właściwym ustawieniem bolidu i to spowodowało, iż zakwalifikował się dopiero na 12 pozycji.

Kierowcy z zespołu Jordan – Giancarlo Fisichella oraz Takuma Sato zakwalifikowali się odpowiednio na dziewiątej i piętnastej pozycji. Dla Sato była to w zasadzie dopiero pierwsza sesja kwalifikacyjna w Formule Jeden, ponieważ ze względu na różnego rodzaju problemy Japończyk podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Australii ukończył tylko kilka okrążeń i to w momencie, kiedy tor był już absolutnie mokry, tak więc nawet nie zdołał zmieścić się wówczas w 107% czasu pole position. Tym razem było już zupełnie inaczej i chociaż Sato uzyskał dopiero 15 czas, to jednak był zadowolony z uzyskanego rezultatu.

Mika Salo w zaledwie drugiej sesji kwalifikacyjnej od debiutu Toyoty w Formule Jeden, wywalczył pozycję startową w pierwszej dziesiątce. Fin udowodnił w ten sposób, iż bardzo dobra postawa tego zespołu w pierwszym wyścigu sezonu nie była bynajmniej przypadkowa. Z przebiegu tej niezadowolony był natomiast partner Salo – Allan McNish. Szkot ze względu na problemy z podstawowym bolidem musiał skorzystać z zapasowego, jednak z jakichś powodów nie mógł sobie poradzić z odpowiednim ustawieniem go i z tego powodu zakwalifikował się dopiero na 19 pozycji.

Kierowca reprezentujący w tym sezonie barwy zespołu Arrows – Heinz-Harald Frentzen zakwalifikował się na 11 pozycji i jeśli popatrzymy na poprzedni sezon, to jak na ten zespół jest to spore osiągnięcie. Wygląda na to, że dzięki silnikom Cosworth zespół Arrows będzie miał w tym sezonie szansę na uzyskanie lepszej pozycji w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Partner Niemca – Enrique Bernoldi uzyskał 16 czas.

Kierowcy z zespołu British American Racing – Jacques Villeneuve oraz Olivier Panis uzyskali podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Malezji znacznie gorszy rezultat niż przed rokiem. Kanadyjczyk zakwalifikował się na 13 pozycji (sześć pozycji niżej), natomiast Panis był dopiero osiemnasty, jednak w tym przypadku powodem uzyskania tak słabego rezultatu były kłopoty z podstawowym bolidem, przez które Francuz większą część sesji kwalifikacyjnej przesiedział w boksach. Podobny krok w tył uczynili również kierowcy z zespołu Jaguar, którzy podczas tej sesji kwalifikacyjnej w zasadzie byli szybsi tylko od kierowców z zespołu Minardi.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca