F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio Marlboro de Espana 200228 kwietnia
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,730 km
Liczba okrążeń: 65
Pełny dystans: 307,323 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,525 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,151 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,508 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Podobnie jak podczas sesji kwalifikacyjnej na torze Imola przed dwoma tygodniami, także i tym razem walkę o pierwszą pozycję startową toczyli między sobą kierowcy Ferrari – Michael Schumacher oraz Rubens Barrichello. Jej przebieg był również bardzo podobny, ponieważ Brazylijczyk po ukończeniu dwóch okrążeń pomiarowych był najszybszy, a dopiero w samej końcówce został pokonany przez czterokrotnego mistrza świata. Dominacja kierowców z włoskiej stajni była podczas dzisiejszych kwalifikacji bardzo wyraźna, ponieważ najszybszy kierowca z zespołu Williams – Ralf Schumacher miał znaczą, bo blisko sekundową stratę do starszego brata. Tymczasem drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya ze względu na problemy techniczne z podstawowym bolidem od razu musiał przesiąść się do zapasowego bolidu, w którym z początku nienajlepiej mu się jechało i jeszcze na kilka minut przed końcem sesji zajmował ósmą pozycję. Dopiero w samej końcówce Kolumbijczyk zdołał uzyskać zbliżony do partnera zespołowego rezultat i w ten sposób obaj kierowcy z zespołu Williams wystartują drugi raz z rzędu z trzeciej i czwartej pozycji.

Kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen oraz David Coulthard zakwalifikowali się odpowiednio na piątej i siódmej pozycji. Nie jest to może rewelacyjny rezultat, ale najważniejsze jest to, iż kierowcy ci mieli niewielką stratę do kierowców z zespołu Williams i być może w jutrzejszym wyścigu będą mieli szansę na nawiązanie z nimi walki. Oczywiście nie należy zapominać również o kierowcy z zespołu Renault – Jensonie Buttonie, który po raz pierwszy w tym sezonie zdołał podczas sesji kwalifikacyjnej pokonać Coultharda i tym sposobem rozdzielił kierowców z zespołu McLaren. Partner Buttona – Jarno Trulli podobnie jak Montoya musiał dzisiaj skorzystać z zapasowego bolidu i dopiero na ostatnim okrążeniu pomiarowym wywalczył dziewiątą pozycję startową.

Nick Heidfeld zdołał nas już przyzwyczaić do równej formy podczas kwalifikacji i tym razem również nie zawiódł, uzyskując ósmą pozycję startową. Tymczasem drugiemu kierowcy z zespołu Sauber – Felipe Massie znów niewiele zabrakło, aby zmieścić się w pierwszej dziesiątce. Po ukończeniu ostatniego okrążenia pomiarowego Brazylijczyk był jeszcze dziewiąty, jednak wkrótce lepszy rezultat uzyskał Trulli, a następnie także i kierowca z zespołu Arrows – Heinz-Harald Frentzen i ostatecznie Massa musiał zadowolić się 11 pozycją. Dla Frentzena 10 pozycja startowa jest najlepszym osiągnięciem w tym sezonie i miejmy nadzieję, iż tym razem Niemiec zdoła zamienić ją na dobry rezultat w wyścigu. Drugi kierowca z zespołu Arrows – Enrique Bernoldi także spisał się przyzwoicie podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej i uzyskał najwyższą pozycję startową w karierze – 14.

Giancarlo Fisichella po raz czwarty w tym sezonie okazał się najszybszym kierowcą z zespołów wykorzystujących silniki Hondy i zakwalifikował się na 12 pozycji. Włoch był ostatnim kierowcą, który zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Michaela Schumachera, a tymczasem drugi kierowca z zespołu Jordan – Takuma Sato był ponownie zdecydowanie wolniejszy od swojego partnera i efektem tego jest dopiero 18 pozycja startowa Japończyka. Olivier Panis po raz drugi w tym sezonie pokonał partnera z zespołu BAR – Jacquesa Villeneuve'a, uzyskując 13 czas dnia. Kanadyjczyka pokonał również Bernoldi oraz kierowca z zespołu Jaguar – Eddie Irvine, który był zaskoczony z wywalczenia 15 pozycji startowej, ponieważ po czasach uzyskiwanych na porannych treningach spodziewał się znacznie gorszego rezultatu. W późnych godzinach wieczornych sędziowie unieważnili jednak czasy uzyskane przez Irlandczyka podczas tej sesji kwalifikacyjnej, ze względu na niezgodność próbek paliwa i w związku z tym Irvine wyścig rozpocznie z ostatniej pozycji. Drugi kierowca z zespołu Jaguar – Pedro de la Rosa zakwalifikował się na 16 pozycji.

Na 17 i 19 pozycji do Grand Prix Hiszpanii zakwalifikowali się kierowcy Toyoty – Mika Salo i Allan McNish. Rezultat ten ewidentnie pokazuje, iż zespół ten czeka jeszcze wiele pracy, a nadzwyczaj dobra postawa w pierwszych trzech wyścigach sezonu była spowodowana tym, że tory, na których one się odbywały, nie wymagały bardzo dużej siły dociskowej. Kierowcy z zespołu Minardi – Mark Webber oraz Alex Yoong tylko dzięki kłopotom Irvine'a do jutrzejszego wyścigu wystartują z 20 i 21 pozycji. Obaj kierowcy odstawali jednak tym razem wyraźnie od reszty stawki, co w głównej mierze spowodowane było dosyć dziwnymi awariami przednich spojlerów zarówno podczas porannych treningów, jak i samej sesji kwalifikacyjnej. Co prawda w przypadku Yoonga wpływ na to mogło mieć najechanie na krawężnik, ale tak czy inaczej szefostwo zespołu postanowiło nie ryzykować i owe feralne skrzydła zostaną zmodyfikowane w siedzibie zespołu na czas wyścigu.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca