F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Mobil 1 Grand Prix de France 20036 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kierowcy z zespołu Williams – Ralf Schumacher i Juan Pablo Montoya zdominowali finałową sesję kwalifikacyjną do Grand Prix Francji. Rezultatu takiego należało się spodziewać już po porannych treningach, na których obaj kierowcy z tej stajni byli także niepokonani. Dla Ralfa Schumachera jest to już drugie pole position na torze Magny-Cours, chociaż w przeciwieństwie do 2001 roku tym razem wywalczone na zmodyfikowanej wersji tego obiektu. Niemiec ostatnio spisuje się coraz lepiej, o czym świadczy fakt, iż do trzech z czterech ostatnich wyścigów startował z pierwszej pozycji. Co prawda jeszcze ani razu nie udało mu się wygrać po starcie z pole position, ale może tym razem będzie mógł wreszcie tego dokonać. Nie mniejszą szansę na wygranie jutrzejszego wyścigu będzie miał także Montoya, który od swojego partnera był wolniejszy zaledwie o 0.1 sekundy, przy czym na środkowym sektorze francuskiego toru był nawet szybszy.

Tymczasem na trzeciej pozycji zakwalifikował się lider klasyfikacji generalnej kierowców – Michael Schumacher, który jakimś cudem zdołał pokonać kierowców z zespołu McLaren. Tym samym Niemiec będzie miał szansę powiększyć jeszcze swoją przewagę, bo chociaż jest bardzo prawdopodobne, że będzie mu ciężko nawiązać walkę z coraz lepiej spisującymi się kierowcami z zespołu Williams, to jednak zdołał przynajmniej pokonać swojego najgroźniejszego obecnie rywala – Kimiego Raikkonena. Możliwe jednak, że rezultat ten starszy z braci Schumacherów zawdzięcza obraniu bardziej ryzykownej strategii postojów przynajmniej w stosunku do kierowców z zespołu McLaren, ale o tym przekonamy się dopiero jutro. Tuż za Raikkonenem, który do Ralfa Schumacher miał już ponad pół sekundy straty, uplasował się drugi kierowca stajni z Woking – David Coulthard, uzyskując wreszcie zbliżony czas do zespołowego partnera. Jak widać ostatnia krytyka ze strony władz zespołu McLaren przyniosła skutek.

Na szóstej i siódmej pozycji zakwalifikowali się kierowcy reprezentujący barwy stajni Renault, dla której Grand Prix Francji jest domowym wyścigiem – Jarno Trulli i Fernando Alonso. Korzystający od wczoraj z nowego kasku Włoch jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do zdobywcy pole position i drugi raz z rzędu pokonał podczas kwalifikacji zespołowego partnera, ale jednocześnie nie zdołał ukończyć dwóch ostatnich wyścigów, w których Alonso zdobył aż 10 punktów, tak więc ze świętowaniem powinien się wstrzymać do jutra. Z ósmej pozycji do wyścigu na torze Magny-Cours wystartuje drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, który jako jedyny reprezentant jednej z czterech czołowych stajni zdecydowanie najbardziej odstawał dzisiaj od swojego partnera. Brazylijczyk od Michaela Schumachera był wolniejszy aż o blisko 0.7 sekundy, a obaj kierowcy podobnie jak przed tygodniem byli jedynymi korzystającymi z opon Bridgestone, którym udało się znaleźć w pierwszej dziesiątce.

Z pozostałych zespołów zdecydowanie najlepiej wypadli dzisiaj kierowcy Jaguara – Mark Webber i Antonio Pizzonia. Co prawda obydwu kierowców dzieli ponad pół sekundy różnicy, jednak mimo to dziewiąta i jedenasta pozycja startowa jest i tak ich najlepszym wspólnym osiągnięciem w tym sezonie. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem Olivier Panis, który w tym tygodniu świętuje 10-lecie startów w Formule Jeden. Można powiedzieć, że jest to wymarzony rezultat na taką właśnie okazję, choć jeszcze wyższa pozycja startowa z pewnością wywołałaby nawet większy uśmiech na twarzy sympatycznego Francuza. Drugi kierowca Toyoty – Cristiano da Matta miał już ponad dwie sekundy straty do Ralfa Schumachera i do jutrzejszego wyścigu wystartuje z 13 pozycji.

Kierowcy z zespołu B.A.R po niezbyt przyjemnych przejściach związanych z uzyskaniem w ogóle zgody na udział w wyścigu o Grand Prix Francji ostatecznie zakwalifikowali się 12 i 14 pozycji, co biorąc pod uwagę ominięcie wczorajszych treningów i w przypadku Buttona kłopoty z silnikiem podczas dzisiejszych treningów jest w miarę przyzwoitym osiągnięciem. Na pozostałych pozycjach kolejno uplasowali się kierowcy z zespołów Sauber, Jordan i Minardi. Przystępujący do dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej jako ostatni Jos Verstappen niestety nie zdołał uzyskać wyższej niż zwykle pozycji startowej, czego zresztą należało się spodziewać, skoro strata kierowców z zespołu Minardi do ścisłej czołówki oscyluje zwykle w granicy czterech sekund. Zastanawiająca jest jednak strata grubo ponad trzech sekund także i kierowców z zespołu Jordan. Najwyraźniej różnica pomiędzy oponami Michelin i Bridgestone była dzisiaj dosyć znaczna.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca