|
|
|
|
|
|
SAP United States Grand Prix 2003 | 28 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:10,790 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:12,735 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 201,476 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002 |
| |
Sesja testowa [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Jarno Trulli | Renault | | 1:10,986 | | 43 |
2. | Fernando Alonso | Renault | | 1:10,987 | +0,001 | 50 |
3. | Allan McNish | Renault | | 1:11,253 | +0,267 | 47 |
4. | Mark Webber | Jaguar Cosworth | | 1:11,586 | +0,600 | 49 |
5. | Justin Wilson | Jaguar Cosworth | | 1:12,142 | +1,156 | 55 |
6. | Giancarlo Fisichella | Jordan Ford | | 1:12,263 | +1,277 | 17 |
7. | Ralph Firman | Jordan Ford | | 1:12,762 | +1,776 | 46 |
8. | Gianmaria Bruni | Minardi Cosworth | | 1:13,129 | +2,143 | 33 |
9. | Jos Verstappen | Minardi Cosworth | | 1:13,196 | +2,210 | 23 |
10. | Nicolas Kiesa | Minardi Cosworth | | 1:13,655 | +2,669 | 39 |
11. | Bjorn Wirdheim | Jordan Ford | | 1:13,678 | +2,692 | 44 |
| |
|
|
Piątkowe testy na torze Indianapolis, rozpoczynające weekend Grand Prix w Stanach Zjednoczonych tradycyjnie już zdominowali kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso, których na koniec dzieliła minimalna różnica czasowa – zaledwie 0.001 sekundy. Trzeci czas uzyskał kierowca testowy francuskiej stajni – Allan McNish, mając ponad 0.2 sekundy straty do Trullego. Wszyscy trzej kierowcy łącznie przejechali 140 okrążeń. Na kolejnych dwóch pozycjach ze stratą 0.6 i 1.1 sekundy uplasowali się kierowcy z zespołu Jaguar – Mark Webber i Justin Wilson. Podczas swojej pierwszej wizyty na torze nazywanym inaczej Brickyard (ze względu na dawną ceglaną nawierzchnię, której fragment widać do dzisiaj na prostej startowej) Brytyjczyk przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców – 55 i od Webbera wolniejszy był o niewiele ponad pół sekundy. Firma Michelin przywiozła do Stanów Zjednoczonych dwa nowe typy opon, które zostały opracowane jeszcze przed wyścigiem na Monzy. Dyrektor sportowy firmy Michelin – Pierre Dupasquier twierdzi, iż natura toru Indianapolis powinna faworyzować zespoły korzystające właśnie z opon francuskiego producenta.
Na pozycjach od szóstej do jedenastej znaleźli się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi. Najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone okazał się być Giancarlo Fisichella, przy czym Włoch ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie 17 okrążeń. Tym niemniej od swojego rodaka – Trullego wolniejszy był tylko o 1.2 sekundy. Tuż za Fisichellą uplasował się drugi główny kierowca z zespołu Jordan – Ralph Firman, zaliczając bez większych trudności 46 okrążeń. W ten sposób Brytyjczyk zdał niejako test na pełną sprawność fizyczną, którą odzyskiwał od wypadku na torze Hungaroring przez ponad miesiąc. Z kierowców reprezentujących barwy zespołu Minardi najwyżej sklasyfikowany został kierowca testowy włoskiej stajni – Gianmaria Bruni. Włoch pokonał znacznie bardziej doświadczonego Josa Verstappena o zaledwie 0.067 sekundy, co należy uznać za całkiem niezły wynik, zwłaszcza biorąc pod uwagę dopiero pierwszą wizytę Bruniego na torze Indianapolis. Drugi główny kierowca Minardi – Nicolas Kiesa przejechał z kolei najwięcej okrążeń z całej trójki, także mieszcząc się poniżej trzech sekund straty do najszybszego kierowcy Renault. Na ostatniej pozycji uplasował się tymczasem trzeci reprezentant zespołu Jordan – Bjorn Wirdheim. Dla Szweda było to zaledwie drugie spotkanie z bolidem EJ13, za którego kierownicą przejechał 44 okrążenia, mając na koniec dwugodzinnych testów blisko półtorej sekundy straty do Fisichelli.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|