F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
SAP United States Grand Prix 200328 wrze?nia
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,193 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,106 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,790 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:12,735 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
201,476 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja testowa  [  T-  |  T+  ]
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Jarno Trulli Renault 1:10,986   43 
2.Fernando Alonso Renault 1:10,987 +0,001 50 
3.Allan McNish Renault 1:11,253 +0,267 47 
4.Mark Webber Jaguar Cosworth 1:11,586 +0,600 49 
5.Justin Wilson Jaguar Cosworth 1:12,142 +1,156 55 
6.Giancarlo Fisichella Jordan Ford 1:12,263 +1,277 17 
7.Ralph Firman Jordan Ford 1:12,762 +1,776 46 
8.Gianmaria Bruni Minardi Cosworth 1:13,129 +2,143 33 
9.Jos Verstappen Minardi Cosworth 1:13,196 +2,210 23 
10.Nicolas Kiesa Minardi Cosworth 1:13,655 +2,669 39 
11.Bjorn Wirdheim Jordan Ford 1:13,678 +2,692 44 
Piątkowe testy na torze Indianapolis, rozpoczynające weekend Grand Prix w Stanach Zjednoczonych tradycyjnie już zdominowali kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso, których na koniec dzieliła minimalna różnica czasowa – zaledwie 0.001 sekundy. Trzeci czas uzyskał kierowca testowy francuskiej stajni – Allan McNish, mając ponad 0.2 sekundy straty do Trullego. Wszyscy trzej kierowcy łącznie przejechali 140 okrążeń. Na kolejnych dwóch pozycjach ze stratą 0.6 i 1.1 sekundy uplasowali się kierowcy z zespołu Jaguar – Mark Webber i Justin Wilson. Podczas swojej pierwszej wizyty na torze nazywanym inaczej Brickyard (ze względu na dawną ceglaną nawierzchnię, której fragment widać do dzisiaj na prostej startowej) Brytyjczyk przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców – 55 i od Webbera wolniejszy był o niewiele ponad pół sekundy. Firma Michelin przywiozła do Stanów Zjednoczonych dwa nowe typy opon, które zostały opracowane jeszcze przed wyścigiem na Monzy. Dyrektor sportowy firmy Michelin – Pierre Dupasquier twierdzi, iż natura toru Indianapolis powinna faworyzować zespoły korzystające właśnie z opon francuskiego producenta.

Na pozycjach od szóstej do jedenastej znaleźli się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi. Najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone okazał się być Giancarlo Fisichella, przy czym Włoch ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie 17 okrążeń. Tym niemniej od swojego rodaka – Trullego wolniejszy był tylko o 1.2 sekundy. Tuż za Fisichellą uplasował się drugi główny kierowca z zespołu Jordan – Ralph Firman, zaliczając bez większych trudności 46 okrążeń. W ten sposób Brytyjczyk zdał niejako test na pełną sprawność fizyczną, którą odzyskiwał od wypadku na torze Hungaroring przez ponad miesiąc. Z kierowców reprezentujących barwy zespołu Minardi najwyżej sklasyfikowany został kierowca testowy włoskiej stajni – Gianmaria Bruni. Włoch pokonał znacznie bardziej doświadczonego Josa Verstappena o zaledwie 0.067 sekundy, co należy uznać za całkiem niezły wynik, zwłaszcza biorąc pod uwagę dopiero pierwszą wizytę Bruniego na torze Indianapolis. Drugi główny kierowca Minardi – Nicolas Kiesa przejechał z kolei najwięcej okrążeń z całej trójki, także mieszcząc się poniżej trzech sekund straty do najszybszego kierowcy Renault. Na ostatniej pozycji uplasował się tymczasem trzeci reprezentant zespołu Jordan – Bjorn Wirdheim. Dla Szweda było to zaledwie drugie spotkanie z bolidem EJ13, za którego kierownicą przejechał 44 okrążenia, mając na koniec dwugodzinnych testów blisko półtorej sekundy straty do Fisichelli.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca